کد خبر: 3986 A

25 فرودین و 9 نمایشگاه تازه

سه بعدی دو نفره فریدون آو و شقایق عربی و میراث متروک کریم نصر / 7 افتتاحیه دیگر در گالری های تهران

سه بعدی دو نفره فریدون آو و شقایق عربی و میراث متروک کریم نصر / 7 افتتاحیه دیگر در گالری های تهران

خیلی نرم و آهسته گالری های تهران کرکره ها را بالا می دهند و از تعطیلات باز می گردند... جمعه 25 فروردین این 9 افتتاحیه چشم به راه دیدار شماست.

ایران آرت

آران: نمایشگاه نقاشی‌های "آیه‌های نسیان" رقیه مجدی که به تاثر از تجربه سال‌های انقلاب و جنگ تحمیلی خلق شده‌اند 25 فروردین در گالری آران افتتاح می‌شود و برای بازدید تا 11 اردیبهشت‌ماه از ساعت 15 تا 19 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی به آدرس خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 است.

بُن: "میراث متروک" نمایشگاه آثار کریم نصر است که روز جمعه 25 فروردین در گالری بُن در خیابان درکه، خیابان احمدپور، پلاک 60 افتتاح می‌شود و تا 20 اردیبهشت‌ماه در معرض دید علاقمندان به آثار این هنرمند قرار خواهد گرفت.

پردیس ملت: دومین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی "ژُکال" جمعه 25 فروردین‌ماه در گالری پردیس ملت برپا می‌شود. از میان 1219 اثر 503 شرکت‌کننده از هنرمندان جوان دانشجو از سراسر دانشگاه‌های ایران تعداد 114 اثر به این جشنواره راه پیدا کرده است. پس از انتخاب نهایی، آثار منتخب برای شرکت در نمایشگاه گروهی و رقابت برای آثار برگزیده جشنواره در گالری پردیس ملت به نمایش در می‌آیند. علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه تا 8 اردیبهشت‌ماه همه روزه از ساعت 11 تا 20 به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی 2 مراجعه کنند.

دستان دو: نمایشگاه دونفره آثار دو و سه‌بعدی شقایق عربی و فریدون آو با عنوان "ریشه‌ها" که نخستین نمایشگاه این گالری در سال جدید است از 25 فروردین تا 15 اردیبهشت در خیابان فرشته، پلاک 822 به تماشا در می‌آید.

دلگشا: "پنهان با شک" نمایشگاه نقاشی‌های سارا رحمانیان است که 25 فروردین‌ماه در گالری دلگشا به روی دیوار می‌رود و تا 5 اردیبهشت در تهران. خیابان کریم‌خان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر پلاک 30 ادامه دارد.

سهراب: نگارخانه سهراب نیز اولین نمایشگاه سال جدید خود را به ارائه آثاری از زهره صمدبین با عنوان"عوالم موازی" اختصاص داده است. این نمایشگاه 25 تا 30 فروردین‌ماه در خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ برگزار می‌شود.

سیحون دو: نمایشگاه نقاشی منصور نصرت نظامی با عنوان "موقعیت‌ها / دومین حیات هنر" روز جمعه مورخ 25 فروردین 1396 در گالری سیحون 2 از ساعت 4 تا 8 عصر افتتاح می‌شود. منصور نصرت نظامی متولد سال ۱۳۳۳ در تهران نقاش و هنرمند معاصر و دانش آموخته‌ آکادمی هنرهای زیبای شهر نورنبرگ آلمان است. وی هنر را در عرصه‌های گوناگون از جمله نقاشی و حجم و طراحی پارچه و مد آزموده است. این نمایشگاه تا 6 اردیبهشت در زعفرانیه خیابان مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، کوچه سینایی، پلاک 24 میزبان علاقمندان هنر است.

فردا: گالری فردا دومین نمایشگاه خود در سال جدید را به آثاری از ارمغان خلج اختصاص داده است.آن گونه که این هنرمند در استیتمنت این نمایشگاه آورده است "درون از بیرون" که اولین ثبت‌های آن به سال 1391 بازمی‌گردد، تلاشی‌ست برای تجسم بخشیدن به تعادل بر‌هم‌خورده و نظم به‌هم‌ریخته‌ درونی انسان که با شیوه‌ ارائه‌ای دو‌فازی قصد دارد مخاطب و تصاویر را در دو موضع و با دو نحوه‌ مواجهه‌ متفاوت در معرض یکدیگر قرار دهد. این نمایشگاه از 25 تا 31 این ماه در گالری فردا برپاست و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک دو واحد ۲ مراجعه کنند.

هما: آدم‌هایی که جلوی دوربین می‌ایستند، ژست می‌گیرند، معذب می‌شوند و می‌خواهند خود را جور دیگری جلوه دهند سوژه نقاشی‌های مانی غلامی است که قرار است با عنوان "پارتی تایم" در گالری هما به نمایش در آیند. این نمایشگاه از 25 فروردین تا 4 اردیبهشت ماه در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک برپاست.

 

ادامه نمایشگاه های پیشین:

سیحون: نمایشگاه نقاشی‌های افشین باقری با عنوان "مشیانه" در گالری سیحون ادامه دارد. آثار این نمایشگاه با نگاهی به اسطوره‌های ایرانی به ویژه اسطوره "مشیانه" که اولین زن در اسطوره‌های ایرانی‌ست، خلق شده است. این نمایشگاه تا 30 فروردین ماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا ، کوچه چهارم ، پلاک یازده میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

شیرین: پروژه مولتی مدیای "پَختِستان" که گلبرگ برزین کیوریتوری آن را به عهده دارد با ارائه آثاری از  وجید امینى، امیر پوستى، گلنوش حشمتى، فرشاد خواجه نصیرى، پدرام صادق بیکى، امیر بهادر فلاحتى، مریم کشمیرى، علیرضا کى‌منش است که در مدیاهای مختلف ویدئو آرت، ویدئو پرفورمنس، اینستالیشن، نقاشی و مجسمه‌سازی، بر اساس کتابی از "ادوین ابوت" که متعلق به 150 سال پیش است شکل گرفته. این نمایشگاه تا 30 فروردین ماه در خیابان سنایی، کوچه سیزدهم ، پلاک 5 دایر است.

شیرین دو: نمایشگاه آثار احسان ضیائی با عنوان "... است و بس" تا 30 فروردین ماه در محل گالری شیرین در خیابان سنایی، کوچه سیزدهم ، پلاک 5 برپاست.

والی: مجموعه آبرنگ‌های طنزآمیز بهمن رضایی نامقی هنرمند باسابقه عرصه کاریکاتور که به موضوعاتی درباره مرگ، جهان قبر و جهان پس از مرگ می‌پردازد به همراه آثاری منتخب از این هنرمند تا 29 فروردین در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 ادامه دارد.

خانه هنرمندان ایران: نمایشگاه عکس‌های یوهان بِومان با عنوان "پدران سوئدی" به کوشش انستیتو فرهنگ سوئد و بخش فرهنگی سفارت سوئد و با همکاری خانه هنرمدان ایران که جمعه 18 فروردین در محل خانه هنرمندان ایران افتتاح شده تا 25 فروردین میزبان علاقه‌مندان است.یوهان بِومان از عکاسان برجسته سوئد تاکنون جوایز گوناگونی را از آن خود کرده است که از جمله می‌توان به جایزه جهانی عکس‌های خبری، جایزه جهانی عکس سال، جایزه انجمن ملی عکاسان خبری، جایزه عکاسی یونیسف و.. اشاره کرد. 

موزه هنرهای معاصر تهران: نمایشگاه منتخب آثار موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان "مسافران برلین و رم" تا خردادماه 96 در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله دایر است.

لاله: ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران تا 28 فروردین ماه در گالری لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله،روبروی پارکینگ طبقاتی میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

 

گالری سیحون فریدون آو گالری آران گالری های تهران کریم نصر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین