کد خبر: 39121 A

نقاشی باارزشی که برای مبارزه با برده‌داری مرمت می‌شود

نقاشی باارزشی که برای مبارزه با برده‌داری مرمت می‌شود

کارشناسان ترمیم آثار هنری،‌ مرمت تابلو نقاشی نادری از یک برده‌ی آفریقایی را برای به نمایش گذاشتن عموم در دستور کار خود قرار دادند.

ایران آرت: در راستای نزیک شدن به روز جهانی "لغو تجارت برده"، یک تابلو نقاشی نادر که سال ۲۰۱۸ توسط "موزه بین‌المللی برده‌داری" خریداری شد مرمت خواهد شد. این تابلوی نقاشی که "‌آیا من یک مرد و بردار شما ‌نیستم؟" نام دارد، تصویر یک برده را در حالی که به زنجیر کشیده شده و زانوزده به آسمان نگاه می‌کند،‌ به تصویر می‌کشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز،‌ این نقاشی که در سال ۱۷۸۷ خلق شده است، بعدها ‌توسط "جوزایا وج‌وود" ـ سفالگر مشهور انگلیسی ـ برای کمپین‌های ضد برده‌داری مورد استفاده قرار گرفت و آن را به یکی از اولین نمادهای هنری تبدیل کرد که در راه اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گرفت.

قرار است این تابلو نقاشی پس از مرمت، در شهر بندری لیورپول به نمایش گذاشته شود.

"لارا پای"‌، مدیر موزه‌ی ملی لیورپول در مصاحبه‌ای با رویترز بیان کرد:‌ "مراحل مرمت این تابلو نقاشی به صورت کاملا تخصصی صورت گرفته است و تیم مرمت در انجام کار خود بسیار موفق بوده‌اند. فکر نمی‌کنم کسی تاکنون این تابلو نقاش را با کیفیت کنونی دیده باشد."

روز بیست وسوم هر سال از سوی یونسکو به عنوان روز یادبود لغو تجارت برده نام نهاده شده است.

بزرگ‌ترین تبعید تاریخی و اشغال سرزمین‌های یک قوم، به معاوضه میلیون‌ها برده آفریقایی در ازای سلاح و باروت توسط اروپایی‌ها باز می‌گردد. این سیاهان آفریقایی در جریان این عمل غیرانسانی از سرزمین‌های خود بیرون رانده شده و به نواحی اطراف اقیانوس اطلس و قاره‌ی آمریکا به عنوان برده رانده شدند.

در این رفتار وحشیانه، میلیون‌ها مرد، زن و کودک آفریقایی از خانه‌های خود تبعید شدند و در غیرانسانی‌ترین تجارت جهان بین قرن پانزدهم تا نوزدهم میلادی شرکت داده شدند.

افراد بسیاری در شرایط سخت این تجارت‌ها جان خود را از دست دادند و آنهایی که جان سالم به در بردند هم در مزارع شکر، تنباکو و پنبه مشغول به کار شدند.

 

نقاشی هنرمند نقاش اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین