کد خبر: 3735 A

دو مسوول از رفتار هنری با شهر می‌گویند

ایران‌آرت: دکتر عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره جزئیات برگزاری دوسالانه هنرهای شهری بهارستان گفت: استفاده از المان‌های شهری ویژه ایام عید نوروز، خلق آثار هنری محیطی و ترسیم و ترمیم نقاشی‌های دیواری پایتخت و... بخشی از وظایفی است که هرساله سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب طرح پیشواز بهار اجرا می‌کند و از سال گذشته به شکلی منسجم و با برنامه‌ریزی برای ایجاد نشاط شهروندی؛ طرح رویداد هنری «بهارستان» از سوی سازمان اجرا شد که مورد توجه شهروندان تهرانی و میهمانان نوروزی شهر تهران قرار گرفت.

دکتر علیزاده افزود: امسال نیز بر اساس تجربه‌های سال گذشته اقدام به برگزاری دومین دوره رویداد «بهارستان» گرفته شد و با انتشار فراخوان این رویداد در ماه‌های گذشته، رویداد «بهارستان» با استقبال هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی روبرو شد.

وی با اشاره به تفاوت‌های دومین رویداد سالانه «بهارستان» گفت: سال گذشته بخش‌های نقاشی دیواری و گرافیک رویداد «بهارستان» در مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا شد و بخش مجسمه‌های شهری و هنرهای محیطی در خیابان ولیعصر، بلوار کشاورز و خیابان انقلاب اجرا شد که امسال با توجه به درخواست‌هایی که از سوی مدیران شهری و شهروندان داشتیم، بخش مجسمه‌های شهری و هنرهای محیطی نیز در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا شد.

دکتر علیزاده در پایان تصریح کرد: در سالانه «بهارستان» برای ورودی‌های شهر تهران نیز با توجه به حجم مسافران نوروزی، اجرای آثار مختلفی در نظر گرفته و انجام شد.

سید مجتبی موسوی سرپرست معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، نیز در همین رابطه از استقبال هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و مردم از دومین رویداد هنری «بهارستان» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، سیدمجتبی موسوی گفت: با توجه به استقبالی که از دومین رویداد هنری «بهارستان» صورت گرفت، برداشت ما در سازمان زیباسازی این است که این رویداد توانسته در دومین دوره خود فرصتی ایجاد کند تا رفتارهای معاصر هنری در قالب یک رویداد سالانه در سطح شهر فرصت بروز پیدا کند.

موسوی یکی از ویژگی‌های این رویداد را قابلیت بازدید مردم از فرآیند اجرای آثار دانست و افزود: بیشترین فرآیند اجرای اثر در فضای شهری صورت گرفت و مردم توانستند فرآیند اجرای آثار هنری را از نزدیک مشاهده کنند.

دومین دوسالانه هنرهای شهری «بهارستان» از پیش از نوروز امسال آغاز به کار کرده و تا پایان اردی‌بهشت‌ماه به کار خود ادامه می‌دهد.

 

 

سازمان زیباسازی شهر تهران عیسی علیزاده سیدمجتبی موسوی سالانه هنرهای شهری بهارستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین