کد خبر: 2753 A

33 درخت خشکیده 33 اثر هنری/ چهارراه ولیعصر تا تجریش

33 درخت خشکیده 33 اثر هنری/ چهارراه ولیعصر تا تجریش

بهداد لاهوتی هنرمند مجسمه‌ساز و از اعضای شورای هنری دومین سالانه «بهارستان» از اجرای ۳۳ اثر هنری بر روی درختان خشکیده تهران در راستای بخش رویداد «درخت‌ستان» خبر داد.

ایران آرت :  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیبا سازی شهر تهران، بهداد لاهوتی، هنرمند مجسمه ساز از آغاز به کار دومین رویداد «درخت‌ستان» در راستای ترمیم درخت‌های آسیب دیده تهران خبر داد و در این باره گفت: «درخت‌ستان» طرحی است که از سوی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران پیشنهاد شده تا برای دومین بار با حمایت سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شود.

وی افزود: «درخت‌ستان» در دوره گذشته ایده ساخت درخت از کارتن را اجرا کرد تا به نحوی مردم را متوجه حضور درختان و اهمیت آنان کند کما اینکه استقبال خوبی نیز از این بخش شد و بازخورد خوبی را هنرمندان دریافت کردند.

دبیر هنری بخش «درخت‌ستان» دومین سالانه «بهارستان» ادامه داد: در این دوره از «درخت‌ستان» تصمیم گرفته شد که شکل جدیدتری از این دیدگاه اجرا شود زیرا قرار نیست که اساسا این رویداد در هر دوره به یک شکل به اجرا گذاشته شود؛ به همین خاطر در این دوره بر اساس طرحی که ارائه شد هنرمندان بر روی درختان خشکیده محدوده خیابان ولیعصر کار هنری انجام می‌دهند.

 

دومین بهارستان

لاهوتی ارائه شکل هویتی تازه به درختان خشکیده را از جمله اهداف این رویداد خواند و گفت: در این طرح ترجیح بر این است که کلیت یک درخت حفظ شود و تنها هنرمند به آن چیزی بیافزاید البته برخی از درختان تراشیده خواهند شد اما این تراش‌ها نیز محدوده‌ای دارد تا کلیت درخت حفظ شود و از شکل خشکیده تبدیل به یک اثر هنری شود.

وی تصریح کرد: در «درخت‌ستان» هنرمندان تصمیم گرفته‌اند که برای درختانی که روزگاری حضور داشتند، هویت جدیدی ارائه کنند لذا این پیشنهاد از سوی سازمان زیباسازی پذیرفته شد و انشاالله همسو و همراه با دومین سالانه «بهارستان» اجرا می‌شود.

این هنرمند بیان کرد: ما معتقدیم که هر روز مربوط به درخت کاری است لذا ساخت این درخت‌ها از ۱۳ اسفندماه آغاز شد و کلیه آثار تا ۱۹ اسفند پایان می یابد.

لاهوتی از ارسال بیش از ۳۰۰ طرح هنری به این رویداد خبر داد و گفت: بر اساس فراخوانی که از سوی انجمن منتشر شد بالغ بر ۱۷۰ هنرمند اعلام آمادگی کردند و نزدیک به ۳۰۰ طرح به انجمن ارسال شد که از میان آنها ۳۳ هنرمند با ۳۳ اثر برای اجرای آثار انتخاب شدند.

وی در خصوص جانمایی این آثار بیان کرد: تمام این آثار در محدوده ولیعصر یعنی از چهار راه ولیعصر تا تجریش اجرا می شوند زیرا عموم این درختان مربوط به این مناطق هستند.

این هنرمند درباره نکات مد نظر انجمن برای انتخاب آثار گفت: تمام آثار ارسالی به انجمن از نگاه ما در خور بود اما آنچه که ما در انتخاب آثار بیشتر مد نظر داشتیم این مساله بود که کارها بتواند نوعی تعامل با درخت را به تصویر بکشد و تنها درخت را به عنوان پایه یک کار فرض نکند در واقع بحث هویتی درخت در درون اثر مورد توجه قرار گرفت.

لاهوتی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم و مسئولان روی درختان قطع شده تهران بسیار حساس هستند ما سعی کردیم که این درختان را به شکل بهتری ارائه کنیم تا هویتی تازه داشته باشند.

 

سازمان زیباسازی شهر تهران دومین بهارستان رویداد درخت ستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین