کد خبر: 24864 A

نقطه کور خاورمیانه در قاب دوربین یک عکاس

نقطه کور خاورمیانه در قاب دوربین یک عکاس

تازه‌ترین نمایشگاه حامد سوداچی با عنوان نقطه کور تا 7 شهریور ماه در گالری اُ ادامه دارد.

ایران آرت: حامد سوداچی، هنرمند عکاس درباره نمایشگاه "نقطه کور" به هنرآنلاین گفت: هفت سال است که در زمینه عکاسی مستند فعالیت دارم و مباحثی چون آسیب‌های اجتماعی را دنبال می‌کنم.

او افزود: از آنجایی که موضوع در عکاسی مستند بسیار اهمیت دارد، همواره دوست داشتم که در دل فعالیت‌هایم مبحث جنگ را نیز به عنوان یکی از بخش‌های مهم عکاسی دنبال کنم و نمایشگاه "نقطه کور" نیز حاصل این علاقه شخصی است.

این هنرمند درباره نحوه عکاسی این آثار بیان کرد: "نقطه کور" روایتی از جنگ سوریه است که در آن به ثبت تصاویر کودکان، آوارگان و بقایای به جای مانده شهرهای البوکمال، دمشق و حلب پرداخته‌ام.

RFZ2thbjjzYj

سوداچی درباره روند کار توضیح داد و گفت: برای من همواره در طول اجرای کار، سؤال‌های مختلفی مطرح می‌شود که در حین عکاسی به پاسخ آن‌ها دست می‌یابم و البته ممکن است این پروسه برای من از یک ماه تا چند سال به طول بیانجامد.

او تصریح کرد: آثار این نمایشگاه حاصل یک سفر دوماهه به سوریه است. البته برای مجموعه‌های بعدی سفرهای دیگری را نیز در پیش خواهم داشت.

این هنرمند ادامه داد: در این نمایشگاه ۳۱ عکس در ۳ ابعاد ۹۰ در ۶۰، ۶۰ در ۴۰ و ۷۰ در ۱۰۰ در معرض دید مخاطبان قرار گرفته و تمام عکس‌ها روایتی مشترک و ضد جنگ را دنبال می‌کنند به همین خاطر ابعاد زندگی در این آثار کمرنگ است.

سوداچی ارتباط معنایی با سوژه را عنصر مهمی عکاسی دانست و گفت: برای شخص من ارتباط با سوژه عکاسی و انتقال یک احساس بسیار اهمیت دارد زیرا شخصاً همواره با قلبم کار می‌کنم.

او درباره دلیل انتخاب نام "نقطه کور"، بیان کرد: نقطه کور منطقه‌ای است که در فاصله‌ برد سلاح‌ها قرار دارد اما به سبب وجود عوارض و موانع و وضعیت خاص زمین دیده نمی‌شود. در واقع من سعی کردم که با این نام به مسئله جنگ، خاورمیانه و سوریه اشاره‌ای جدی داشته باشم.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه نقطه کور تا 7 شهریورماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه ۱۶ تا ۲۱ به گالری اُ واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول مراجعه کنند.

 

گالری اُ حامد سوداچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین