کد خبر: 24620 A

«خیال مجسم» مجسمه‌سازان خودانگیخته را به صحنه آورد

«خیال مجسم» مجسمه‌سازان خودانگیخته را به صحنه آورد

کیوریتور نمایشگاه مجسمه «خیال مجسم» معیار خود برای انتخاب هنرمندان حاضر در نمایشگاه را اعلام کرد.

ایران آرت: قدرت الله عاقلی مجسمه ساز و کیوریتور نمایشگاه مجسمه «خیال مجسم» درباره رویکرد این نمایشگاه که تا ۲۵ مردادماه در گالری ایده برپاست به خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه‌های گروهی است که من جمع آوری می کنم و به عنصر خیال توجهی ویژه دارد و در استیتمنت نیز به آن اشاره شده است.

وی افزود: موضوع نمایشگاه «خیال مجسم» آزاد بود اما از مجسمه سازان خواستم عنصر خیال را در آثار خود به کار گیرند و ۲۳ اثر از ۲۱ هنرمند جوان و میانسال جمع‌آوری شد.

عاقلی که نمایشگاه های متعددی را با موضوع آزاد کیوریتوری کرده است در ارزیابی آثار هنرمندان مجسمه ساز توضیح داد: آثار و ایده های هنرمندان مجسمه ساز رو به رشد است، اما این روند به آهستگی پیش می‌رود چون طبیعت مجسمه سازی اینگونه ایجاب می کند و پرزحمت و پرخرج است. تحول در آثار مجسمه‌سازان دیده می شود و از این جهت به نظر من مهم نیست که روند رو به رشد مجسمه در ایران آهسته است. همچنین هر سال بر تعداد هنرمندان خوب مجسمه سازی که نمایشگاه‌های انفرادی برگزار می‌کنند، اضافه می شود که مهمترین هدف من نیز رسیدن به این نقطه است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های مجسمه در بازار هنری ایران بسیار کم برگزار می شود، گفت: به دلیل کم بودن نمایشگاه های مجسمه در طول سال، سعی می کنم هر سال نمایشگاهی برای هنرمندان این عرصه برگزار کنم تا با دیدن یکدیگر و در کنار هم انگیزه‌هایشان بالا رود. تمام سعی من بر این است که از هنرمندان مجسمه‌سازی که به صورت خودجوش در آتلیه خودشان فعالیت دارند و از طریق فروش آثارشان زندگی می‌کنند برای حضور در نمایشگاه دعوت کنم.

عاقلی درباره تکنیک آثار نمایشگاه «خیال مجسم» بیان کرد: آثار مفهومی هستند و در ساخت ۸۰ درصد آنها از برنز استفاده شده است زیرا تجربه نشان داده آثار برنزی در بازار فروش بهتری دارند.

این مجسمه ساز در پایان به برگزاری نمایشگاه مجسمه ششمین جشنواره «هنر برای صلح» اشاره کرد و گفت: در جشنواره «هنر برای صلح» که ۲۵ شهریورماه برگزار می شود، من دبیر بخش مجسمه هستم که در نمایشگاه آثار جشنواره از هنرمندان پیشکسوت نیز دعوت به حضور کردم و ۴۰ اثر با موضوع صلح به نمایش در می آید.

نمایشگاه گروهی مجسمه «خیال مجسم» که روز جمعه ۱۲ مرداد افتتاح شد تا ۲۵ مردادماه در گالری ایده برپاست.

 

قدرت الله عاقلی گالری ایده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین