کد خبر: 14232 A

نگاهی به فراموش‌شدگان اطراف ما / محمد استادیان از نمایشگاه "فراموش‌شدگان" می‌گوید‌

نگاهی به فراموش‌شدگان اطراف ما / محمد استادیان از نمایشگاه  "فراموش‌شدگان" می‌گوید‌

استادیان با استفاده از مواد بازیافتی مجسمه ساخته است.

ایران‌آرت: محمد استادیان، هنرمند مجسمه‌ساز درباره برگزاری نخستین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان "فراموش‌شدگان" گفت: من سال‌ها در محل کار خود که یک محیط بازیافتی است، مواد و متریالی را می‌دیدم که عملاً به فراموشی سپرده‌ شده‌اند، ایده شکل‌گیری این نمایشگاه نیز بر اساس همین اقلام فراموش‌شده و از کار افتاده به ذهن من خطور کرد.

او افزود: در واقع فراموش‌شدگانی در اطراف ما وجود دارند که سال‌هاست آن‌ها را در نقشی خاص دیده‌ایم. اجسامی که زمانی به دست بشر ساخته شده و در خدمت او بوده‌اند، چرخیده‌اند، ایستاده‌اند، بسته‌اند، باز کرده‌اند و سنگین‌ترین بارها را به دوش کشیده‌اند و امروز که سال‌های پیری را پشت سر می‌گذارند، نامهربانانه به گوشه‌ تاریک انبار فرستاده شده‌اند.

این هنرمند تصریح کرد: در این مجموعه تلاش شده با دمیدن روحی دوباره به وجود فراموش‌شدگان، آن‌ها را به زندگی بازگردانم. می‌توان وجود مجسم طبیعت را در هیبت درختی ناشناخته جستجو کرد. می‌توان نور را از لابه‌لای حجمی عبور داد و به تماشای رقص سایه‌ها نشست.  این تجربه سفری است از تودرتوی خیال تا دنیای درخت، سایه و نور.

استادیان در خصوص تعداد آثار به نمایش گذاشته شده، توضیح داد: بالغ بر 20 اثر در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است که من برای اجرای آن‌ها دو سال زمان صرف کردم.

او سبک اجرایی این مجسمه‌ها را جوشکاری و ریخته‌گری خواند و افزود: در این مجموعه یک سری قطعات هستند که با جوشکاری و ریخته‌گری شکل‌گرفته‌اند البته در بخش‌هایی نیز برخی قطعات صرفا به یکدیگر متصل شده‌اند.

این هنرمند درباره شروع علاقه به مجسمه‌سازی بیان کرد: من دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت هستم اما نزدیک به سه سال است که در زمینه خط و نقاشی‌خط فعالیت دارم و روی خط و فرم کار می‌کنم. حضور در این عرصه باعث شد که متوجه استعداد و علاقه‌ام در زمینه مجسمه‌سازی شوم و به این هنر وارد شوم.

استادیان میزان استقبال از نمایشگاه را قابل توجه خواند و گفت: به عنوان نخستین تجربه برای نمایشگاه این حضور و استقبال قابل توجه بود و بسیار مرا دلگرم کرد.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا 28 آذرماه به جز یکشنبه‌ها از نمایشگاه "فراموش‌شدگان" در گالری سهراب واقع در خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره 142 دیدن کنند.

 

محمد استادیان گالری سهراب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین