کد خبر: 11664 A

انعکاس طبیعت بر بوم نقاشی/ گفت و گو با بیتا محبتی

انعکاس طبیعت بر بوم نقاشی/  گفت و گو با بیتا محبتی

محبتی در این مجموعه آثاری را نمایش داده است که برگرفته از طبیعت هستند اما مکان خاصی را نشان نمی‌دهند.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی بیتا محبتی با عنوان "انعکاس" در گالری شکوه برگزار شد. محبتی درمورد هفتمین نمایشگاه انفرادی خود گفت: این مجموعه حاصل 2 سال تجربه و تلاش من است که با رنگ و روغن روی بوم شکل گرفته است. سوژه آثار من الهام گرفته از طبیعت است چون طبیعت همیشه به انسان آرامش و صبوری می‌بخشد. انسان امروز در این زندگی صنعتی و ماشینی نیاز دارد به طبیعت روی آورد و از آن الهام بگیرد.

محبتی با بیان اینکه تابلوهایش انعکاس سایه‌هایی از طبیعت هستند گفت: این مناظر در ذهن خود من شکل گرفته است و در واقع برگرفته از مناظری است که در طول سال‌ها در ذهن من ته‌نشین شده‌اند. ممکن است هیچ کدام از این مناظر وجود خارجی نداشته باشند اما مخاطب در مقابل آنها احساس می‌کند قبلا آنجا را دیده است و خودش را درون کار حس می‌کند.

او در مورد شیوه کاری خود نیز گفت: همانطور که از عنوان نمایشگاه پیدا است، این تابلوها انعکاس نور و سایه‌هایی هستند که در طبیعت وجود دارد. با تاش‌های رنگ و ضرب قلم‌ها سعی کردم نور، سایه و بافت‌هایی را که در طبیعت وجود دارد نشان دهم. این آثار باید حتما به صورت دورنما دیده شوند و به همین دلیل ابعاد آنها خیلی بزرگ نیست تا به مکان خیلی بزرگ برای نمایش نیاز نداشته باشد.

photo5990249613275278278

محبتی با بیان اینکه طبیعت معلم بزرگ همه ما است گفت: نمایشگاه قبلی من در رابطه با اتفاقات روزمره جامعه بود ولی بعد حس کردم در جامعه امروزی آنقدر حاکمیت ماشین و صنعت زیاد شده و فشار روی انسان زیاد است که طبیعت می‌تواند محل امنی برای انسان باشد تا او را به آرامش و صبوری دعوت کند. در آثار قبلی خود به مشکلات زنان و جامعه پرداختم اما این بار احساس کردم آرامش و نیازهای انسان درآغوش طبیعت است.

این نقاش ادامه داد: همیشه دوست داشتم سوژه‌های مختلف مانند پرتره، طبیعت، آثار مفهومی و... نقاشی کنم و نمی‌خواهم خودم را به یک تکنیک یا موضوع محدود کنم. در هر مجموعه ممکن است با تکنیک یا سوژه متفاوتی کار کنم تا حرف‌ها و دغدغه‌های خود را بیان کنم.

photo5990249613275278277

 

 

 

بیتا محبتی
نظرات خوانندگان
  • با توجه به رنگ وقلمی که در کارهای خانم محبتی به کار برده شده احساس ارامش و در عین حال شادی خاصی در ذهن بوجود میاورد که ناخود اگاه تو را به دور دستها میبرد که قابل تحسین است

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین