کد خبر: 69112 A

قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

این اتفاق نیفتد قیمت طلا سر به فلک می‌کشد! | بروزترین قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

این اتفاق نیفتد قیمت طلا سر به فلک می‌کشد! | بروزترین قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

قیمت ارز و طلا این روزها به واسطه اخبار سیاسی مربوط به احیای برجام در حال کاهش است و اگر سیگنال کاهشی به بازار برسد روند قیمت ارز و طلا هم کاهشی خواهد بود و اگر مذاکرات بدون نتیجه پایان یابد، باید منتظر افزایش قیمت بازارها باشیم.

ایران آرت: قیمت طلا طی یک ماه گذشته روندی کاهشی در پیش گرفته است. زمستان سال گذشته قیمت طلا از گرمی سه میلیون تومان عبور کرد اما در آخرین روزهای سال افت کرد و به حدود دو و نیم میلیون تومان رسید. از ابتدای امسال بار دیگر قیمت طلا افزایش یافت و در اردیبهشت ماه قیمت طلا به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. تصور می شد قیمت طلا بار دیگر وارد کانال سه میلیون تومان شود اما به مرور روند کاهشی آن آغاز شد و حالا وارد کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است. قیمت طلا طی یک هفته اخیر بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

پس از حدود دو هفته کاهش قیمت طلا و سکه، روز دوشنبه با افزایش هزار تومانی قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز افزایش یافت.

در ساعات پایانی روز دوشنبه ۲۱ خرداد، هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت دو میلیون و ۷۷۷ هزار تومان خرید و فروش شد که به نسبت روز قبل ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

همچنین هر گرم طلای ۲۴ عیار سه میلیون و ۳۶ هزار تومان مبادله شد.

قیمت سکه نیز در روز دوشنبه با افزایش قابل توجهی همراه بود و قیمت سکه امامی به ۲۸ میلیون و ۸۹ هزار تومان رسید.

نیم سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شدند.

قیمت دلار نیز با حدود ۱۱۰۰ تومان افزایش به ۴۸ هزار و ۱۷۸ تومان رسید.

قیمت طلا

قیمت طلا چقدر گران شد؟

امروز بازار طلا اندکی افزایشی بود. قیمت دلار دیروز تا ۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان هم پایین آمد، اما نهایتا از امروز روند افزایشی قیمت دلار آغاز شد و دلار به نیمه کانال ۴۷ هزار تومان برگشت. افزایش قیمت دلار، تاثیر خود را بر قیمت طلا و سکه هم گذاشت و قیمت طلا و سکه هم کمی نوسان پیدا کرد.

قیمت هر گرم طلا با کمی افزایش به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که دو هفته قبل قیمت طلا گرمی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. این مساله نشان می‌دهد قیمت طلا ظرف دو هفته حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت سکه امامی هم که دو هفته قبل بالای کانال ۳۰ میلیون بود حالا وارد محدوده ۲۷ میلیون تومان شود و امروز ۲۲ خرداد ماه باقیمت ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله‌ شود.

قیمت سکه بهار آزادی هم به ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان شد و قیمت ربع سکه بعد از مدت‌ها به زیر ۱۰ میلیون تومان رسید و با ۹ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه گرمی هم به ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

قیکت هر مثقال طلا هم که پیش از این در محدوده ۱۲ میلیون تومان بود به زیر ۱۰ میلیون تومان رسید و ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد.

قیمت طلا

قیمت طلا چشم انتظار مذاکرات هسته‌ای

قیمت طلا قرار است تا چه حد ریزش داشته باشد و آیا طلا در همین محدوده می‌ماند؟

قیمت ارز و طلا این روزها به واسطه اخبار سیاسی مربوط به احیای برجام در حال کاهش است و اگر سیگنال کاهشی به بازار برسد روند قیمت ارز و طلا هم کاهشی خواهد بود و اگر مذاکرات بدون نتیجه پایان یابد، باید منتظر افزایش قیمت بازارها باشیم.

نکته مهمی که اکنون درباره بازار وجود دارد این است که آینده مذاکرات هسته‌ای در هاله‌ای از ابهام وجود دارد و نه مقامات داخلی و نه خارجی هنوز صراحتا اعلام نکرده‌اند که مذاکرات تا چه حد پیشرفت کرده و تا چه حد به احیای برجام امید دارند. به عبارتی آینده توافق هسته ای در هاله‌ای از ابهام است و آینده بازار ارز و طلا هم.

در صورتی که در چند روز آینده اخبار مثبت دیگری به بازار مخابره شود، می‌توان به کاهش بیشتر قیمت ارز و طلا امید داشت. اما اگر سیگنال‌های مخابره شده به بازار قطع شود، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار متوقف شده و قیمت طلا و سکه هم افزایش پیدا می‌کند.

قیمت طلا

دلیل کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر چیست؟

محمد کشتی‌آرا نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران و فعال بازار طلا و سکه با اشاره به اخبار و رویدادهای سیاسی اعلام کرد که نوسانات قیمتی در بازار طلا و سکه طبیعی است. وی در این باره به تجارت‌نیوز گفت: «در حال حاضر بازار طلا و ارز با آرامش همراه است؛ عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است.»

کشتی‌آرا همچنین درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: «پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در روزهای آینده نیز در همین سطح باقی بماند. تا تعیین تکلیف نهایی مذاکرات، نوسانات بازار طلا و ارز مانند روزهای گذشته باقی است و سنگینی وزنه کاهش بر روند بازار محسوس است.»

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: «سیر نزولی قیمت‌ها باعث شد که تقاضا تا حدودی کاهش پیدا کند و این کاهش منجر به تنظیم بازار شد.»

کشتی‌آرا به اقدامات و دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی در خصوص مبادلات طلا و سکه اشاره و تاکید کرد: «با دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در خصوص ثبت معاملات طلا، سکه و ارز، دست افراد سوداگر از بازار کوتاه مانده و معاملات سکه، طلا و ارز جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.»

وی افزود: «این تدابیر باعث شده افراد واقعی وارد معاملات شوند، بنابراین به نظر می‌رسد که در هفته پیش رو هم همین روند را داشته باشیم و بازار در جهت معاملات شفاف و واقعی حرکت کند.»

سهراب اشرفی فعال بازار طلا و سکه هم با اشاره به روند تقاضا در بازار فلز گران‌بها گفت: «افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته به اندازه‌ای بالا بوده که دیگر تقاضاهای خرد تاثیری در روند قیمت‌ها ندارد این در حالی است که روند تقاضا نیز در بازار در ۶ ماهه گذشته به حداقل رسیده‌ است.»

قیمت طلا طلا قیمت طلا امروز قیمت طلا روز قیمت طلا و سکه پیش بینی قیمت طلا قیمت طلا سکه قیمت طلا ۲۳ خرداد قیمت طلا امروز ۲۳ خرداد قیمت طلا امروز سه شنبه قیمت طلا لحظه ای قیمت طلا الآن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین