کد خبر: 38923 A

ببینید:اتاق رو به کعبه300میلیون تومن

ببینید:اتاق رو به کعبه300میلیون تومن

ایران آرت : اتاق‌های سوپرلوکس هتل ـ برج‌های مشرف به کعبه در حج برای مسلمانان ثروتمند تا شبی ۲۵ هزار دلار آب می‌خورد.

 هتل‌های پنج ستاره که پنجره‌های آن بر مقدس‌ترین مکان مسلمانان یعنی کعبه مشرف است، همراه با پکیج‌های لوکس زیارتی برای برخی مشتریان ثروتمند آن‌قدر  گزینه‌ی جذابی است که برای یک شب اقامت در این اتاق‌ها تا ۲۵ هزار دلار (نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان) هزینه کنند.

هتل‌های لوکس مکه با سنگ‌های مرمر درخشان، چوب‌کاری‌های زیبا و لوسترهای بزرگ میزبان زائران بسیار ثروتمند از سراسر جهان هستند. ی

ایسنا به نقل از بیزینس تایمز نوشته است یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یکی از این هتل‌ها، سه نمازخانه در طبقه‌ بیست و نهم است که دارای نمایی کامل از خانه خدا است. به گفته نماینده‌ی این هتل، آرزوی هر میهمان است که بتواند ۲۴ ساعته نمایی از کعبه را در مقابل خود داشته باشد. 

نمازخانه یکی از هتل ـ برج‌ها با نمای کامل کعبه

اقامت‌های لوکس در چند سال اخیر در مکه رشد قارچ‌گونه‌ای داشته‌اند و هم‌اکنون تعداد زیادی آسمان خراش اطراف مسجدالحرام را احاطه کرده‌اند که دیدی پاناروما و وسیع از منطقه برای مسافران فراهم می‌کنند. 

سایر هتل‌های مکه نه تنها برای ایام حج امسال و همچنین سال بعد به صورت کامل رزرو شده‌اند، بلکه چندین روز پیش و پس از مراسم حج نیز جای خالی برای پذیرش مسافر ندارند و متوسط هزینه اقامت در آن‌ها شبی یک هزار دلار است.

گران‌ترین هتل‌های مکه در برج‌های سلطنتی ساعت مکه (ابراج البیت) واقع شده‌اند که در سال ۲۰۱۲ برای استفاده عموم مردم افتتاح شد. سازنده این برج‌ها گروه سعودی بن‌لادن است که با خانواده اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین گروه تروریستی القاعده، رابطه خویشاوندی دارند. ساخت این برج‌ها در این موقعیت مکانی با تخریب قلعه تاریخی اجیاد عثمانی میسر شد که موجب تنش دیپلماسی میان دو کشور عربستان و ترکیه نیز شد. 

نمایی از یک اتاق مشرف به کعبه

متخصصان بر این باورند که حدود ۹۵ درصد از ساختمان‌های تاریخی شهر مکه برای ساخت سازه‌های مدرن تخریب شده‌اند. «لوک شانتره» استاد دانشگاه که تا کنون چند کتاب درباره مکه معاصر نوشته است، می‌گوید: از دهه ۱۹۳۰ میلادی، حج به تدریج به یک پدیده گردشگری مذهبی تبدیل شده است و رشد زیرساخت‌های مکه در کنار توسعه فعالیت‌های غیرمذهبی چون خرید، گردشگری فرهنگی و بازدید از مناطق طبیعی روی داده است. 

عربستان سعودی که پیش از این درهای خود را تا حد زیادی به روی خارجی‌ها می‌بست، حالا گرشگری را در مرکز برنامه توسعه "۲۰۳۰" خود قرار داده است و قصد دارد از این طرق وابستگی خود را به نفت کاهش دهد. همچنین قرار است ۵۰ جزیره در دریای سرخ به مناطق گردشگری تبدیل شوند و یک پارک گردشگری نیز در ریاض افتتاح شود. 

امسال حدود ۲.۵ میلیون مسلمان از سراسر جهان به مکه سفر کرده‌اند تا فریضه حج را که یکی از پایه‌های اصلی دین اسلام است را به جا آورند. مراسم حج از تاریخ ۹ تا ۱۴ اوت (۱۸ تا ۲۳ مرداد) برگزار شد.

حج و عمره سالانه میلیاردها دلار درآمد برای عربستان سعودی به ارمغان می‌آورد. 

 

نمای کعبه از یکی از برج‌های مکه که نرخ یک شب اقامت در آن تا ۲۵ هزار دلار است

 

اتاق رو به کعبه هتل های سوپر لوکس
نظرات خوانندگان
  • علی
    پاسخ

    خوبه دیگه
    نمیخواد بپرسن قبله از کدوم طرفه

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین