کد خبر: 30881 A

علی انصاریان باز هم حاشیه‌ساز شد / تمسخر صداوسیمای ایران در تلویزیون افغانستان و حاشیه‌های فضای مجازی

علی انصاریان باز هم حاشیه‌ساز شد / تمسخر صداوسیمای ایران در تلویزیون افغانستان و حاشیه‌های فضای مجازی

ایران آرت: واکنش علی انصاریان به بخشی از گزارش تلویزیون افغانستان از مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با یمن، با انتقادات فراوانی همراه شده است.

به گزارش ایران آرت، روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد گزارشگر تلویزیون افغانستان با کنایه در مورد سانسور تصاویر تماشاگران ایرانی در تلویزیون ایران صحبت می‌کند.

گزارشگر افغانستان در این ویدئو می‌گوید: تصاویری که شما به صورت زنده می‌بینید را ایرانی‌ها با یکی دو دقیقه تأخیر می‌بینند و بعضی از این صحنه‌ها را اصلاً نمی‌بینند"

صحبت‌های این گزارشگر با واکنش تند و عجیب علی انصاریان در برنامه فوتبالی شبکه پنج سیما مواجه شد. انصاریان در بخشی از این برنامه با اشاره به ویدئوی منتشرشده در فضای، خطاب به گزارشگر مذکور گفت: "یه گزارشگر عزیز افغانستانی گفته بود تصویری که می بینید در ایران با یکی دو دقیقه دیرتر ایرانی ها می بینن یا کلا نمی بینن! دوست عزیز، قربونت برم اصلا این حرفو نزن! ما چیزهایی رو دیدیم که شما اصلا ندیدید. بعد یادت هم باشه درباره کشوری داری حرف میزنی که خیلی خیلی مدیونش هستید، بنابراین سعی کن گزارشت رو بدی و به این چیزها کاری نداشته باشی، ممنونم ازتون!"

صحبت‌های انصاریان با انتقادات تندی در فضای مجازی مواجه شده است. در این بین خبرگزاری مهر نیز در یادداشتی نوشته است: نگاه بالا به پایین نسبت به یک قوم، نژاد و مهتر از آن کشور حتی در مختصات خلقیات فردی هم محل ایراد جدی است، اما زمانی که این رویکرد روی آنتن زنده تلویزیون و در کلام مجری یک برنامه رسمی انعکاس پیدا می‌کند، فراتر از ایراد، محل هشدار جدی است.

اینکه علی انصاریان پس از دوران حضور درخشان در میدان ورزشی، سال‌هاست علاقه‌مندی‌اش به فعالیت‌های هنری را در قالب بازیگری و تهیه‌کنندگی فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی پیگیری می‌کند، اتفاقی مبارک و قابل تحسین است اما مشکل زمانی به‌وجود می‌آید که به اعتبار این شهرت و علاقه، چشم بر دیگر الزامات ورود به حوزه‌های تخصصی ببندیم و زمینه را برای گاف‌هایی اینچنین پرهزینه فراهم بیاوریم.

رویکرد صداوسیما در ماه‌های اخیر برای بهره‌گیری از ظرفیت چهره‌های مشهور در مقام اجرای برنامه‌های مختلف (که البته در مواردی جواب هم داده و چهره‌های تازه‌ای را به دایره مجریان تلویزیونی افزوده است) نیازمند بازنگری جدی است. اجرا در سیما، چیزی فراتر از "شهرت" نیاز دارد و مورد اخیر ثابت کرد حتی سبقه حرفه‌ای یک چهره الزاما نمی‌تواند پشتوانه‌ای مناسب برای اجرا در برنامه‌ای مرتبط با آن حوزه باشد؛ هر ورزشکاری الزاما استانداردهای لازم برای اجرای یک برنامه ورزشی را ندارد.

اتفاق تلخ تحقیر اتباع شریف کشور همسایه که در قالب برنامه تلویزیونی "ورزشگاه" شاهد آن بودیم، حتما نیاز به واکنش فوری مسئولان تلویزیون و به طور خاص شبکه پنج دارد اما فراتر از این مصداق، می‌توان این تلخی را به تجربه‌ای برای اصلاح فرآیندها تبدیل کرد تا مگر راه تکرار بر تلخی‌های بعدی بسته شود."

تیم ملی ایران صدا و سیما علی انصاریان صداوسیما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین