کد خبر: 19588 A

فوری: سعید مرتضوی بازداشت شد/مشاور روحانی: مواظب باشید در زندان، داروی نظافت نخورد!

ایران‌آرت: حسام‌‌الدین آشنا، مشاور ارشد رئیس‌جمهور، سه‌ساعت قبل، توییتی منتشر کرده و تلویحا از مانیتورینگ سلول‌های زندان خواسته که مراقب باشند کسی که نامش را نبرده مانند سعید امامی، داروی نظافت را نخورد و مانند کاووس سیدامامی، در سلولش خود را با پیراهنش خفه نکند.

کانال خبری و تحلیلی روزآروز همین توییت آشنا را مبنا قرار داده و حول و حوش این خبر پیمایش کرده. مثلا توضیح داده که سعید امامی، معاون امنیت وزارت اطلاعات در دهه ۷۰ بود که در جریان قتل‌های زنجیره‌ای به عنوان متهم ردیف اول بازداشت شد ولی در دوران تحقیقات بنابر اعلام وزارت اطلاعات با خوردن داروی نظافت خودکشی کرد. کاووس سیدامامی هم، فعال محیط‌زیستی و استاد دانشگاه بود که اخیرا در ماجرای بازداشت فعالان محیط‌زیستی بازداشت شد و اعلام شد که پس‌از بازگشت از یک جلسه بازجویی خودش را با پیراهنش در سلول، حلق‌آویز کرده.

علاوه بر این توییت حسام آشنا، کانال دولت بهار، نزدیک به جریان احمدی‌نژاد، نه تلویحاً بلکه صراحتا خبر داده که بنابر شنیده‌های‌‌اش مرتضوی بازداشت شده.  این در حالی است که مرتضوی همواره به احمدی‌نژاد و جریان نزدیک به او قرابت داشته- هرچند هردوسو  پس‌از کناررفتن احمدی‌نژاد از قدرت کوشیده‌اند این نزدیکی را علنی نکنند.

از کنارهم گذاردن خبرهای تلویحی و غیررسمی این دو منبع می توان به این نتیجه رسید که احتمالا مرتضوی امشب بازداشت شده.

البته بسیاری از کانال‌های خبری و سایت‌ها در نقل خبر بازداشت به خبر یک ساعت پیش سایت انصاف‌نیوز استناد کرده‌اند. ولی این سایت هم در خبرش  به توییت مبهم آشنا اشاره کرده ولی مثل روال‌ همیشه‌اش کوشیده پای یک منبع خبری آگاه را به میان بکشد. 

 

iranart

 

 

 

سعید مرتضوی کهریزک بازداشت سعید مرتضوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین