کد خبر: 17131 A

بسته خبری ــ تحلیلی ایران‌آرت از همه جزئیاتی که باید درباره هواپیمای سقوط‌کرده در سمیرم بدانید؛ از مسافران معروف و شرایط محل حادثه تا گفت‌وگویی عجیب با تنها مسافری که سوار نشد درباره رازی که برملا شد/ عکس‌ها و ویدیوها از هواپیما

ایران‌آرت: امروز در خبرها از سانحه سقوط پرواز تهران یاسوج، خبرهای مختلفی در رسانه‌ها خواندید. ما در ایران آرت منتظر ماندیم تا اخبار تاییدشده و موثق منتشر کنیم تا اسیر شایعات و اخبار جعلی نشویم.

در اینجا به چند نکته درباره این سانحه اشاره می کنیم و ویدیویی را با هم می بینیم.

*کلیات را می دانید؛ این را که هواپیما صبح حرکت کرده و 55دقیقه بعد از رادار خارج شده. جالب است که حالا که ساعت از دوازده شب هم گذشته است، هنوز خبری از پیداشدن محل دقیق سقوط نیست و مسوولان می گویند شرایط جوی به گونه ای است که حتی محدوده سقوط را هم نتوانسته اند تشخیص دهند. تا کنون در همین حد، و این را هم از روی مشاهدات مردمی، می دانیم که هواپیمای پرواز آسمان با 66 سرنشین با کوه پادنای در نزدیکی سمیرم اصفهان برخورد کرده و احتمال بسیار زیاد همه سرنشینان آن جان باخته اند.

*یکی از مسافران این پرواز کودک بود، دو مهماندار، دو امنیت پرواز و دو خلبان و کمک در این پرواز بودند که تعداد سرنشینان جمعاً 66 نفر می‌شود.

*در بین مسافران این هواپیما چهره‌های شناخته‌شده‌ای هم در برخی حوزه‌ها دیده می‌شود:

  • عبدالرضا کردی، استاد برجسته حوزه خانواده و خلاقیت
  • خلیل آهنگران، رئیس اداره هماهنگی اداره‌کل نظارت و ارزیابی  آموزش دانشگاه آزاد
  • سید رضا فاطمی‌طلب و احمد چرمیان از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد
  • اردشیر راد رئیس هیأت والیبال کهگیلویه و بویراحمد
  • ژیلا قلی‌پور، استاد دانشکده دندانپزشکی همدان
  • مژگان نظری، رزیدنت اطفال

*تصویر زیر، آخرین عکس علیرضا جامعی، یکی از مسافران پرواز سانحه دیده تهران-یاسوج هواپیمایی آسمان است که ظاهرا صبح امروز و پیش از پرواز ثبت شده و در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده بود.

v75jv-crop-c0-2__0-37-700x394-75

*اما یکی از خبرهای تکان دهنده در این رابطه، مربوط به حرف های مسافری است که سوار هواپیما نشده است. او که نرگس نژاد نام دارد در آخرین لحظات و ساعت حرکت از مسافرت با این هواپیما منصرف شد. این مسافر با تأیید این خبراظهار داشت: در حالی که نام اینجانب در لیست 60 نفره پرواز امروز هواپیمای تهران - یاسوج به شماره 3704 بود اما با توجه به شرایط نامساعد جوی و اطلاعاتی که از سایت هواشناسی کشور گرفتم با احتمال لغو پرواز به فرودگاه مهرآباد نرفتم.

وی تصریح کرد: حتی راننده شرکت نیز ساعت 6 و نیم صبح درب منزل منتظر سوار شدن اینجانب بود و اصرار بر دیر شدن می‌کرد اما با مراجعه به سایت هواشناسی و پیش بینی وضعیت نامناسب این احتمال را می‌دادم که به‌طور حتم این پرواز لغو می‌شود.

نرگس نژاد که مجری یک طرح تجاری و رفاهی در میدان مرکزی شهر یاسوج است، گفت: برنامه سفرم به یاسوج به دلیل جلسه‌ای برای پیگیری همین طرح عمرانی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود.نرگس نژاد هم اینک 50 سال سن دارد و پیش از این معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیرکل مسکن و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بود.

نکته قابل توجه در این باره این است که چطور یک مسافر به شرایط بد جوی پی برده اما مسوولان پرواز تصمیم به لغو آن نگرفته اند؟

*این ویدیو را ببینید از محل احتمالی وقوع حادثه. ییک از محلی ها روی ویدیو توضیح می دهد:

 

 

iranart

 

سقوط هواپیما هواپیما هواپیمای مسافربری سقوط هواپیمای یاسوج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین