کد خبر: 36986 A

خواننده ریدیوهد در فیلم جدید نتفلیکس/ "انیما" روی آنتن می‌رود

خواننده ریدیوهد در فیلم جدید نتفلیکس/ "انیما" روی آنتن می‌رود

پل توماس اندرسون در پروژه جدیدش که برای شبکه نتفلیکس ساخته شده با تام یورک خواننده گروه "ریدیوهد" همکاری کرده است.

ایران آرت: پروژه‌ی غافلگیرکننده‌ی جدیدی از "پل توماس اندرسون" به نت‌فلیکس می‌آید و اواخر ماه جاری میلادی در سالن‌های آیمکس روی پرده می‌رود. "انیما" (ANIMA) یک فیلم کوتاه موزیکال با درخشش "تام یورک" خواننده‌ی گروه موسیقی راک "ریدیوهد" است که نت‌فلیکس آن را یک اثر هنری بصری و ذهن‌-آشوب توصیف کرده که بهتر است با صدای بلند اجرا شود. این فیلم حاوی سه قطعه از آلبوم جدید یورک به همین نام خواهد بود.

در تیزر "انیما"، یورک فیلم را "یک تصویر متحرک تک حلقه‌ای" توصیف می‌کند و در تعریف آن می‌نویسد: "به ویژه یک کارتون یا کمدی ۱۰-۱۲ دقیقه‌ای بر روی حلقه‌ای فیلم که در دوران سینمای صامت محبوبیت داشته است."

این اولین پروژه‌ای است که اندرسون پس از "رشته‌ی خیال" (Phantom Tread) کارگردانی می‌کند. آن فیلم با بازی "دنیل دی لوئیس" نامزدی اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری و بهترین طراحی لباس را کسب کرد و در بخش اخیر جایزه را به خانه برد. اندرسون تاکنون تولید پروژه‌ی سینمایی بلندی را آغاز نکرده و به همین علت "انیما" برای دوست داران او رویدادی بااهمیت است.

به گزارش سی نما، یورک و اندرسون در سال‌های گذشته چندین بار در ویدیوهای گروه "ریدیوهد" با یکدیگر همکاری کرده بودند. "جانی گرین‌وود" یکی دیگر از اعضای گروه "ریدیوهد" نیز موسیقی فیلم‌های "خون به پا خواهد شد"، "مرشد" (The Master)، "خباثت ذاتی" (Inherent Vice) و "رشته‌ی خیال" اندرسون را ساخته و با فیلم اخیر نامزدی اسکار را دریافت کرده است.

نت‌فلیکس بیش از گذشته با فیلمسازان مؤلف همکاری می‌کند و به تازگی فیلم مستند "داستانی از باب دیلن" (Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story) به کارگردانی "مارتین اسکورسیزی" را عرضه کرده است. "ایرلندی" همین فیلمساز با بازی "رابرت دنیرو" و "ال پاچینو" نیز پاییز آینده از نت‌فلیکس پخش می‌شود. "انیما" اولین اثر اریجینال اندرسون برای نت‌فلیکس خواهد بود.

"انیما"‌ از سوی دیگر اولین همکاری اندرسون با "داریوش خنجی" را موجب می‌شود که اخیراً سریال "زیادی پیر بودن برای جوانمرگ شدن" (Too Old to Die Young) "نیکلاس ویندینگ رفن" را فیلمبرداری کرد. خنجی در سال‌های گذشته فیلم‌های "مهاجر" (The Immigrant) و "شهر گمشده‌ی زد" (The Lost City of Z) به کارگردانی "جیمز گری" را هم تصویربرداری کرده است.

"انیما" در تاریخ ۲۷ ژوئن از طریق نت‌فلیکس در دسترس مشترکین قرار می‌گیرد. این شبکه پروژه را از چهارشنبه ۲۶ ژوئن در سالن‌های آیمکس اکران خواهد کرد.

 

موسیقی راک ریدیوهد نتفلیکس پل توماس اندرسون انیما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین