کد خبر: 32740 A

کیوان ساکت: جشنواره موسیقی فجر محل مناسبی برای معرفی جوانان است

کیوان ساکت: جشنواره موسیقی فجر محل مناسبی برای معرفی جوانان است

کیوان ساکت گفت: جشنواره موسیقی فجر محل مناسبی برای معرفی جوانان و گروه‌های نوپا است ولی این جوانان باید از تجربه پیشکسوتان استفاده کنند و آثار جدید خلق کنند.

ایران آرت: کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده درباره سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره موسیقی امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرد که این تغییر در تمامی جشنواره دیده می‌شود. اما جشنواره موسیقی امسال دارای نظم و انضباط خاصی بود و مهم‌ترین مسئله این است که چهره‌های پیشکسوت و درخشان در جشنواره حضور داشتند.

ساکت در گفت‌وگو با روزنامه سایه بیان کرد: جشنواره موسیقی فجر امسال از نظر سطح کمی و کیفی تغییر کرده است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد پیشرفت این جشنواره باشیم.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی فجر یعنی اینکه هنرمندان موسیقی فعالیت‌های موسیقایی خود را در طول یک سال به رخ بکشند و از طرف دیگر هنرمندان دیده شوند و اگر کارشان خوب بود برای سال‌های آینده فعالیت بهتری داشته باشند.

این نوازنده افزود: متاسفانه در چند سال اخیر حضور پیشکسوتان در جشنواره موسیقی فجر بسیار کمتر شده بود زیرا این عزیزان فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند و شناخته شده‌اند در نتیجه نیازی نمی‌بینند تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

کیوان ساکت در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی فجر محل مناسبی برای معرفی جوانان و گروه‌های نوپا است ولی این جوانان باید از تجربه پیشکسوتان استفاده کنند و آثار جدید خلق کنند.

ساکت گفت: اگر از نظر بودجه تامین باشیم این جشنواره در سطح وسیع‌تر برگزار می‌شود و پربارتر خواهد بود. همچنین بهتر است در صدا و سیما برنامه‌هایی را به این رویداد مهم فرهنگی اختصاص دهند تا مردم بیشتر با این جشنواره و موسیقی آشنا شوند. اگر این اتفاق بیفتد، هنرمندان جوان انگیزه تمرین پیدا می‌کنند و انرژی خود را در مسیر درست صرف می کنند. جوانان با برگزاری این رویداد های موسیقایی پر و بال می‌گیرند. این برنامه‌ها به نفع خانواده‌ها و خود جوانان هنرمند است زیرا اتفاقات مهمی از نظر روحی و روانی برای این عزیزان می افتد.

این نوازنده در پایان گفت: جوانان در این جشنواره می‌تواند هدف و انگیزه خود را پیدا کنند. همچنین ارکسترهای جدید نیاز به هنرجویان جوان دارند در نتیجه ما باید با برگزاری این رویدادها هنرمندان جوان را شناسایی کنیم تا به ارکسترها و گروه‌ها معرفی شوند.

 

           

 

جشنواره موسیقی فجر کیوان ساکت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین