کد خبر: 30570 A

اعتراض معاون هنری وزارت فرهنگ به حاشیه‌سازی‌ها برای هنر

اعتراض معاون هنری وزارت فرهنگ به حاشیه‌سازی‌ها برای هنر

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فریادها برای چند اثر بلند می شود اما تعداد فراوان آثار خوب دیده نمی‌شود

ایران آرت: سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه مدیران و مشاوران معاونت با تاکید بر صیانت و  حمایت از فضای هنر  گفت: با توجه به شرایط کشور و میزان اعتبار و بودجه که پاسخگوی ضرورت ها و نیازهای جامعه هنری نیست، معاونت امور هنری تلاش می کند از فضای هنر صیانت کند، الگوسازی کند، به اقتصاد هنر توجه کند و از سوی دیگر مورد نقدهایی نیز قرار بگیرد.

وی افزود: ممکن است از بین آثار فراوان هنری که اجرا می شود، تعداد بسیار کمی از نظر نظارتی جای بحث داشته باشد اما صدای آن بلند است و  آن را برای حمله به خانواده محترم هنر و هنرمند به کار می برند.

حسینی ادامه داد: تعداد برنامه های هنری در حوزه های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی بسیار گسترش و افزایش یافته است، در مواردی که ممکن است  تئاتر یا نمایشگاهی اندکی مورد انتقاد باشد، فریادها بلند می شود اما آن حجم از فعالیت ها و برنامه های مناسب دیده نمی شود. بسیاری از مسایلی که درباره اجراهای موسیقی و تئاتر مطرح می شود به حواشی اجراها برمی گردد و مربوط به ساحت موسیقی و وظایف دفتر موسیقی نیست اما باز هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد نقد قرار می دهند.

گفتنی ست این گفته های اعتراضی سیدمجتبی حسینی در حالی ست که پنجم دی ماه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه رسمی اعلام کرد:

در روزهای اخیر تصاویر و فیلم‌هایی از تئاترها و نمایشگاه‌هایی که چند سال پیش اجرا شده در برخی شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به عنوان تئاترها و نمایشگاه‌های در حال اجرا و برگزاری در این روزها منتشر شده است که این رفتار غیراخلاقی، تصویری غیرواقعی و نادرست از فضای تئاتر و هنر امروز القا می‌کند و متاسفانه افرادی هم آگاهانه یا ناآگاهانه باغرض یا بی‌غرض با انتشار این تصاویر و فیلم‌ها، به هنر، تئاتر و اعتماد آسیب می‌زنند.

متاسفانه در مواردی بر اساس همین تصاویر و فیلم‌ها که متعلق به گذشته است یا تصاویر دستکاری شده یا ناقصی هستند قضاوت‌ها و داوری‌هایی درباره هنر و تئاتر می‌شود که با جریان واقعی هنر و تئاتر فاصله دارد.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با باور برای تسهیل فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های هنری تلاش می‌کند و بر اساس قانون و مقررات وظایف نظارتی خود را نیز در حوزه های مختلف هنر انجام می دهد و برای نظارت دقیق و منسجم، تغییراتی را نیز دنبال می‌کند که تغییر در شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در این راستاست، بنابراین ضرورت دارد با شناخت و اطلاع دقیق به آنچه در هنر اتفاق می‌افتد بنگریم نه با آنچه قصد جان هنر کرده است.

در چند روز اخیر فیلم کوتاهی از یک تئاتر، عکس‌هایی از تئاتر دیگر و تصاویری از نمایشگاهی که هر کدام طی سه، هشت و پنج سال قبل اجرا و برگزار شده‌اند، به نام تئاترهای روی صحنه و نمایشگاه در حال برگزاری در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید مجتبی حسینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین