کد خبر: 22845 A

روایت کارگردان ترک از دختری ماورایی

روایت کارگردان ترک از دختری ماورایی

فاتح آکین "آتش افروز" استیون کینگ را کارگردانی می‌کند

ایران آرت: فاتح آکین کارگردان آلمانی نسخه سینمایی رمان 1980 «آتش افروز» نوشته استیون کینگ را برای استودیو یونیورسال کارگردانی می‌کند. آکین چند ماه پیش با آخرین ساخته‌اش «محوشدگی» برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب شد. این فیلمساز ترک‌تبار جدیدترین پروژه سینمایی‌اش را بر اساس فیلمنامه‌ای از اسکات تیمز مقابل دوربین خواهد برد.

به گزارش آی سینما، داستان «آتش‌افروز» (Firestarter) دنبال‌کننده ماجراهای دختر بچه‌ای با نیروهای ماورایی است که توسط یک سازمان مخفی حکومتی ربوده می‌شود تا از موهبت ذاتی‌اش به عنوان سلاح استفاده شود.

رمان «آتش‌افروز» اولین بار در سال 1980 منتشر شد و چهار سال بعد، نسخه سینمایی آن با بازی درو بریمور، هیدر لاکلیر و مارتین شین در سینماها اکران شد.

مارتا دو لورنتیس که در نسخه 1984 این فیلم به عنوان دستیار تهیه‌کننده حضور داشت، این بار به عنوان تهیه‌کننده اجرایی با جیسن بلوم و آکیوا گلدزمن همکاری خواهد کرد.

«آتش‌افروز» اولین پروژه استودیویی آکین است که با بودجه هنگفت ساخته خواهد شد. این کارگردان 44 ساله برای ساخت فیلم «در مقابل دیوار» موفق به دریافت جایزه خرس طلای جشنواره برلین شد.

فاتح آکین استیون کینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین