کد خبر: 15518 A

بهنام کامرانی و ویدئو آرت هایش را ببینید

بهنام کامرانی و ویدئو آرت هایش را ببینید

کامرانی عقیده دارد ویدئوآرت در هنر معاصر ایران هنوز کاملا پیشرو است چون جنبه‌های اجتماعی و شخصی را خیلی خوب نشان می‌دهد.

ایران‌آرت: برنامه مروری بر ویدئو آرت‌های بهنام کامرانی روز چهارشنبه 27 دی‌ماه برگزار می‌شود. کامرانی درباره این برنامه گفت: این نشست به مروری بر ویدئوآرت‌های من اختصاص دارد و به صورت گفت و گو با هنرمند برگزار می‌شود. پیش از این هیچ وقت همه آثار ویدئوآرت من در یک محل نمایش داده نشده بود و در باره ریشه‌شناسی آنها یا اینکه دوره‌های مختلف آنها چه طور با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، صحبتی نشده بود.

کامرانی افزود: من حدود 12 ویدئوآرت ساخته‌ام که از میان آنها تعدادی را برای نمایش در این برنامه انتخاب می‌کنم. قصد دارم رابطه آنها با نقاشی‌هایم را تحلیل کنم و درباره منابع الهام و نحوه رسیدن به این تصاویر صحبت کنم.

او با اشاره به اینکه ویدئوها از 1 تا 5 دقیقه زمان دارند، افزود: با توجه به اینکه ریشه بعضی از این آثار در نقاشی‌های من است، سعی می‌کنم تعدادی از نقاشی‌ها را نیز در این برنامه نمایش دهم. این ویدئوها را پیش از این در نمایشگاه‌های نقاشی خود، یا به صورت مستقل در نمایشگاه‌های گروهی و بعضی جشنواره‌های خارجی نمایش داده‌ام.

این استاد دانشگاه افزود: از سال 82 کار در زمینه ویدئوآرت را آغاز کردم و در سال‌های متمادی با توجه به دوره‌های مختلف کاری خود به آن پرداختم. ویدئوآرت رسانه قابل انعطافی است و می‌تواند خیلی از هنرها را در خودش بپذیرد یا وضعیت خاصی را نشان دهد. همه ویدئوهای من یک موقعیت را نشان می‌دهند که یک حرکت در آن هست. در واقع اولین ویدئوهای من چیدمان‌هایی بوده که فکر می‌کردم موقعیت حرکتی و رفتاری آنها در ویدئو بهتر نمایان می‌شود.

کامرانی ادامه داد: ویدئوآرت در هنر معاصر ایران هنوز کاملا پیشرو است چون جنبه‌های اجتماعی و شخصی را خیلی خوب نشان می‌دهد. قابلیت‌های زیادی در همه مراحل تصویربرداری، تدوین و نمایش آن وجود دارد و ابزار متنوعی است که بیننده هم سریع با آن ارتباط برقرار می‌کند.

او با بیان اینکه ساخت ویدئوآرت به تهیه‌کننده نیاز دارد گفت: خلاء تهیه‌کننده، سرمایه‌گذار و خریدار ویدئوآرت وجود دارد. البته من جزء کسانی هستم که چند ویدئوی خود را فروخته‌ام، اما هنوز توجه چندانی به این حوزه نمی‌شود و بازار بکری دارد. بنابراین معمولا هنرمندان مستقل در این زمینه کار می‌کنند و کار آنها جنبه غیر اقتصادی داد و تنها دغدغه‌های بیانی برایشان مهم است.

گفتنی است این برنامه چهارشنبه 27 دی ماه از ساعت 17 تا 19 به نشانی خیابان کارگر شمالی، تقاطع بزرگراه شهید گمنام، کوچه چهارم، پلاک 2 برگزار می‌شود.

 

بهنام کامرانی ویدئو آرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین