کد خبر: 12355 A

عکس‌های صمدیان از کیارستمی به نمایش درمی‌آید

عکس‌های صمدیان از کیارستمی به نمایش درمی‌آید

سیف الله صمدیان عکس‌های دیده نشده عباس کیارستمی را در گالری تئاتر مستقل تهران نمایش می‌دهد.

ایران‌آرت: مجموعه تئاتر مستقل تهران بخشی را به گالری اختصاص داده تا اتفاقات هنری به صورت مجزا و مستقل کار خود را انجام دهند. پیش از این چند نمایشگاه عکس تئات در این گالری برگزارش ده بود و حالا قرار است نمایشگاه های دیگری هم در این محل برگزار شود. مهدی آشنا در مورد فعالیتهای آینده این گالری گفت: نمایشگاه بعدی، نمایشگاه عکس های سیف الله صمدیان از زنده یاد عباس کیارستمی است. صمدیان به دلیل دوستی صمیمانه و چندساله ای که با آقای کیارستمی داشت، عکس هایی از این هنرمند شاخص گرفته است که تا به حال کمتر دیده شده اند. این نمایشگاه برای فروش آثار نیست و تنها به خواسته آقای صمدیان برای نمایش آثار برپا می شود. نمایشگاه بعدی به آثار نقاشی آقای اوژن و شاگردانش تعلق دارد. نمایشگاه دیگر نیز نمایشگاه عکس آیینی است که به مراسم عاشورایی در نقاط مختلف کشور اختصاص دارد که جمع آوری عکس ها توسط آقای حیدر رضایی انجام شده و نمایشگاهی گروهی است.

وی یادآور شد: بسیاری گمان می کردند چون گالری در تئاتر مستقل واقع شده باید توجه و محوریت کارهای روی عکاسی تئاتر باشد ولی هدف ما این است که روی هنرهای تجسمی متمرکز باشیم و تنها به حوزه عکاسی تئاتر نپردازیم و در حوزه تجسمی برنامه های مختلفی نظیر ورک شاپ و میزگرد برگزار خواهیم کرد. همچنین در این گالری هفته دانشجو برگزار خواهیم کرد تا دانشجویانی که امکان برگزاری نمایشگاه در گالری ها را ندارند در صورت اینکه شورای کارشناسی تجسمی ما کیفیت آثارشان را تأیید کند، به صورت رایگان نمایشگاه برپا کنند.

مسئول گالری مستقل با اشاره به اینکه آخر هر سال مراسمی برای گزیده آثار نمایشگاه هایی که در طول سال برگزار شده است نمایشگاهی برگزار خواهند کرد، گفت: کتاب مجموعه آثار نمایشگاه های برگزارشده را هم به ۲ زبان منتشر خواهیم کرد.

 

 

عباس کیارستمی سیف الله صمدیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین