کد خبر: 1088 A

ابراهیم حقیقی: رضا کیانیان چرا برند شده؟

ابراهیم حقیقی: رضا کیانیان چرا برند شده؟

اختتامیه بخش عکس، پوستر، هویت بصری، نمایشنامه‌نویسی و پژوهش جشنواره تئاتر فجر برگزار شد اما کنایه ابراهیم حقیقی به پوستر جشنواره و رضا کیانیان نادیده ماند.

ایران‌آرت: اختتامیه بخش عکس، پوستر، هویت بصری، نمایشنامه‌نویسی و پژوهش جشنواره تئاتر فجر برگزار شد اما کنایه ابراهیم حقیقی به پوستر جشنواره و رضا کیانیان نادیده ماند.

 

به گزارش ایران آرت، ابراهیم حقیقی از داوران بخش هویت بصری سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، پس از معرفی برگزیدگان این بخش گفت: لازم است درباره هویت بصری یا هویت یکپارچه بصری که خوشبختانه سال‌هاست در ایران رواج پیدا کرده توضیحی بدهم.

حقیقی ادامه داد: اخیرا بسیار زیاد صحبت برند و برندینگ را هم می‌شنوید؛ که خیلی رایج شده آنقدر که به بعضی افراد هم اطلاق می‌شود که برند شده‌اند. یک نمونه رضا کیانیان است که برند شده؛ گرچه او همچنان انسان شریف و دوست ماست.

او ادامه داد: خیلی از دوستان سوال کردند و برایشان نامانوس بود که این بخشی که به عنوان هویت بصری اضافه شده چیست. خواهش کردم فرصتی به من بدهند تا توضیح دهم. مخصوصا گروه‌های تئاتری بشنوند که به چنین چیزی نیاز دارند.

این طراح گرافیک یادآور شد: تمام آن چیزی که به طراحی مربوط می‌شود که یک گروه تائتری از روز اول نیاز دارد مثل آرم، نشانه نوشته، رنگ، محدودیت‌های رنگ و بروشور و کاتالوگ و پوستر باید به گونه‌ای طراحی شود که یکپارچگی داشته باشد که هر نمایشی اجرا می‌کنند مشخص شود کار آن گروه خاص است.  

حقیقی تصریح کرد: همچنان که اسم‌شان معروف می‌شود این هویت یکپارچه بصری هم باید معروف شود مثل این نوع نوشته‌ای که می‌بینید (اشاره به پوستر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر) و قطعا خاص جشنواره تئاتر است. منتها اینکه چرا انقدر نقطه دارد عجیب است!

 

 

رضا کیانیان ابراهیم حقیقی هویت بصری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین