کد خبر: 10436 A

از اوریانا فالاچی تا پارادوکس در گالری والی/ گزارش تصویری از نقاشی های سارا واصف نیا

از اوریانا فالاچی تا پارادوکس در گالری والی/ گزارش تصویری از نقاشی های سارا واصف نیا

نمایشگاه نقاشی سارا واصف‌نیا با عنوان "پارادوکس" در گالری والی افتتاح شد.

سارا واصف‌نیا که نمایشگاه آثارش با عنوان "پارادوکس" در گالری والی به نمایش در آمده است گفت: مدت زمان بسیاری بود که من برای خلق این مجموعه جملاتی از اوریانا فالاچی را مورد نظر داشتم.

او ادامه داد: اوریانا فالاچی در جملاتی می‌گوید: "اگر زن باشیم زخم‌ها عمیق‌تر خواهند بود. شادی‌ها لحظه‌ای و گذرا هستند، شاید خاطرات بعضی از آن‌ها تا ابد در یاد بماند، اما رنج‌ها داستانش فرق می‌کند تا عمق وجود آدم، رخنه می‌کند و ما هر روز با آن‌ها زندگی می‌کنیم. انگار که این خاصیت انسان بودن است!". من بر مبنای این جمله به خلق این آثار فکر کردم و با این تفاوت که زن‌های مجموعه "پارادوکس" تلاش می‌کنند تا با وجود این زخم‌ها، چراها و سوال‌های مختلف در درون پر تلاطم‌شان، زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای داشته باشند.

واصف‌نیا گفت: ایستادگی یکی از مفاهیم عمیقی است که تلاش کردم در لایه‌های زیرین این آثار وجوهی از آن را بگنجانم. اگر چه بنیان این مجموعه حول محور زن و تضادهای وجودی زنان در برابر بحران‌های مجهول شکل گرفته است. من سعی کردم هیچ نشانه‌ای دال بر وجود این مشکلات و دلیل یا دلایل خاصی مبنی بر وجود این تنش‌های درونی در نقاشی‌هایم مشهود نباشد و جستجوی آن را به عهده ذهن مخاطب گذاشته‌ام تا بیننده در تصویرسازی آزاد باشد و با تخیلات خودش برداشتی داشته باشد.

او گفت: من عنوان نمایشگاهم را بر همین اساس انتخاب کردم. در نقاشی‌های سعی‌ام بر آن بود تا  برای نشان دادن همین تضادها و پارادوکس بیشتر از رنگ‌های متضاد سیاهی و سفیدی، تیرگی و روشنی استفاده کنم.

این هنرمند نقاش گفت: همچنین چهره‌های آرام و درون پر متلاطم نشانه دیگری از تضاد و پارادوکس هست و "مو" در این آثار ایهامی از وجود خود زن است و در مجموعه بیشتر به این قضیه اشاره شده است.

واصف‌نیا گفت: در این مجموعه 13 تابلو به نمایش در آمده است که همگی با تکنیک رنگ و روغن شکل گرفته‌اند و فضاهایی سوررئالیستی را در دل خود به تصویر می‌کشند.

"پارادوکس" نمایشگاه سارا واصف‌نیا است که تا 4 مهر در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 میزبان علاقمندان به هنر است.

 

گالری والی سارا واصف‌نیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین