کد خبر: 37445 A

نقی و ارسطو در آرایشگاه زنانه مردم را می‌خندانند

نقی و ارسطو در آرایشگاه زنانه مردم را می‌خندانند

حسین پارسایی که نمایش "مولن روژ" را با بازیگران اصلی سریال پایتخت روی صحنه برده است می‌گوید این نمایش کمدی شرایط جامعه امروز را نقد می‌کند.

ایران آرت: سالن‌های باغ کتاب این روزها علاوه بر میزبانی تماشاگران سینما، میزبان علاقه‌مندان به تئاتر هم است؛ تجربه اجرای نمایش که "مولن‌روژ" آغازگر آن بوده و با وجود گذشت 3شب از اجرای این نمایش، توانسته موفق عمل کند و 450صندلی سالن شماره یک برای روزهای آینده نیز پیش‌فروش شود.

حسین پارسایی، کارگردان نمایش "مولن‌روژ" که پیش از این نمایش‌های موزیکال "اولیورتوئیست" و "بینوایان" پربازیگری را در سالن تالار وحدت و رویال‌هال هتل اسپیناس روی صحنه برده، این بار با یک نمایش که فقط 2بازیگر دارد، راهی بزرگ‌ترین سالن باغ کتاب است. پارسایی معتقد است که باید سالن‌های دیگر را نیز برای اجرا امتحان کرد.

اجرای متن کمدی بعد از تئاتر موزیکال

در نمایش "مولن‌روژ" محسن تنابنده و احمد مهران‌فر بازی می‌کنند؛ نمایشی که به گفته کارگردان، کمدی متفاوتی است؛ یک نمایشنامه کمدی ایرانی که در آن نقد اجتماعی دیده می‌شود. پارسایی درباره ایده شکل‌گیری این نمایش به همشهری می‌گوید: "همیشه به‌دنبال تجربیات متفاوت می‌گردم، زمانی بود که از موضوعات مذهبی استفاده ‌کردم و در این ژانر نمایش‌هایی را که برایم قابل تأمل بود روی صحنه بردم. زمانی کار کودک کردم و یک زمان هم در نمایش "آرسنیک و تور کهنه" تجربه کار کمدی را داشتم. بعدها نیز سراغ تئاتر موزیکال رفتم. وقتی که نمایشنامه "مولن‌روژ" آرش عباسی را خواندم، برایم جذاب بود و با یک کمدی متفاوت روبه‌رو شدم. دوست داشتم اجرای یک نمایشنامه کمدی ایرانی را تجربه کنم."

پارسایی به بازنویسی نمایشنامه، اشاره کرده و توضیح می‌دهد: "نمایشنامه، شرایط جامعه امروز را نقد می‌کند، بعد از اینکه تصمیم به اجرای کار گرفتیم، نمایشنامه چندین‌بار توسط آرش عباسی بازنویسی شد و وقتی به انتخاب بازیگر رسیدیم، دوست داشتیم که تجربه مشترک با محسن تنابنده و احمد مهران‌فر داشته باشیم. در دانشگاه با تنابنده همکلاسی بودم و حضور تنابنده و مهران‌فر می‌توانست ایده‌های جدید به گروه دهد." 

همخوانی نام مولن‌روژ با فضای اجرا

حسین پارسایی که تمرینات "مولن‌روژ" را از ابتدای سال آغاز کرده، می‌گوید: "در طول تمرینات، اتودهایی را می‌زدیم. نمایش، درباره 2دزد دوره‌گرد است که در یک آرایشگاه زنانه قدیمی که به یک انباری تبدیل شده، نگهبان هستند و در آنجا زندگی می‌کنند." این کارگردان به نام نمایش نیز اشاره می‌کند: "مولن‌روژ هیچ ارتباطی به فیلم و موقعیت‌های آن ندارد و نام نمایش به‌خاطر این است که لوکیشن نمایش یک آرایشگاه قدیمی است و این نام روی آن گذاشته شده و اسم مولن‌روژ با فضایی که داریم همخوانی دارد."

کارگردان "اولیور توئیست" که برای نخستین‌بار در هتل اسپیناس اجرا داشت و حال باغ کتاب را برای اجرای نمایش درنظر گرفته، درباره انتخاب فضای اجرایش یادآور می‌شود: "می‌توانستم نمایش "بینوایان" را در تالار وحدت اجرا کنم. هم‌اکنون، هم مانند دیگر کارگردانان درخواست اجرای نمایش را به تماشاخانه‌ها و تئاترشهر می‌دهم و هم تلاش می‌کنم ظرفیت‌های جدید را شناسایی کنم و خطر اجرا را داشته باشم. می‌خواهم در مکان‌هایی اجرا داشته باشم که برای تئاتر ظرفیت‌های تازه اجرا ایجاد کند."

 

محسن تنابنده احمد مهرانفر حسین پارسایی مولن روژ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین