کد خبر: 34057 A

منتقد تر و بی محاباتر/ مهران مدیری و سیلاب "دورهمی" علیه ناکارآمدی ها/ از تبلت 19میلیاردی تا مسئولانی که میان موزها و نارنگی ها تصمیم می گیرند

منتقد تر و بی محاباتر/ مهران مدیری و سیلاب "دورهمی" علیه ناکارآمدی ها/ از تبلت 19میلیاردی تا مسئولانی که میان موزها و نارنگی ها تصمیم می گیرند

مهران مدیری با یک دورهمی پر از نقد و حتی تمسخر نسبت به مدیریت کشور بازگشت اما این بار بعید است مثل پارسال با انتقادات همراهان دولت روبرو شود.

ایران آرت : مهران مدیری در آغاز دور تازه برنامه دورهمی آب پاکی را روی دست همه ریخت تا بدانند مواضعش نسبت به مدیریت کشور نه تنها تلطیف نشده بلکه رادیکال تر هم شده است، او گفت:" واقعا نمی‌دانم چه بگویم. سال گذشته، همین موقع‌ها بود که «دورهمی» تمام شد. من هرچه بلد بودم آن دوره درباره مشکلات و اتفاقات کشور گفتم، با زبان تندی هم گفتم اما الان انگار همه ما می‌گوییم ای کاش پارسال بود." 

دورهمی تندتر و بی پروا تر از همیشه سیل اخیر و گرانی ها را به رخ کشید ، حتی با کنایه هایی روشن مدیریت کشور را به باد انتقاد گرفت، رویکردی که بعید است بر خلاف پارسال دیگر کسی با آن مخالفت کند. 

سال گذشته رسانه های همسو با دولت اتفاق نظر داشتند چرا سویه همه انتقادات مدیری به سوی دولت است و چرا مثلا بقیه قوا و یا نهادهای تصمیم ساز در کشور را مورد نقد قرار نمی دهد. تاثیر این نقدها بدان حد بود که مهران مدیری را مجبور کرد بهمن ماه 1396 پیش روی رضا رشیدپور بنشیند و از خود دفاع کند که البته چندان هم موفق نبود. او در همین راستا با نوبخت، سخنگوی وقت دولت هم دیدار کرد تا از انتساب سیاسی خود را برهاند.

اما امسال با دومینوی اتفاقات رخ داده بعید است کسی حوصله چنین واگویه های از دورهمی داشته باشد. دل همه چنان از ناکارآمدی ها گرفته و کاسه صبر مردم لبریز که مدیری هر چه تندتر بگوید احتمالا محبوب تر خواهد شد. 

نکته و پرسش جالب فضایی ست که تلویزیون به او داده و از کسی مانند عادل فردوسی پور دریغ می کند!؟ 

شامگاه سیزدهم فروردین  دورهمی برگشت، مهران مدیری در ابتدای برنامه به تماشاگرانش گفت:چون عید است، خواستیم سفره هفت سین داشته باشیم، اما متوجه شدیم که امسال کمپین‌های مختلفی مثل؛ نه به ماهی، نه به سبزه و حتی نه به سنجد وجود دارد، که ما هم از خیر گذاشتن سفره هفت سین گذشتیم.

مدیری در ادامه صحبت‌هایش با مطرح کردن مشکلات اقتصادی سال گذشته، از بین تماشاگران دو نفر از کسانی که سال ۹۷ با ورشکستگی مالی مواجه شدند را روی صحنه آورد و از آن‌ها درباره شغلشان جویا شد و گفت: سال پیش تبلت‌هایی که به شرکت کنندگان می‌دادیم، حدود ۲۰۰ هزار تومان بود و فکر می‌کردیم خیلی گران است، اما الان هر کدام ۸۰۰ هزار تومان شده، پس درست فکر کنید و رای بدهید تا حق کشی نشود. (با خنده)، با این روش از سال بعد هزینه تبلت ۱۹ میلیارد تومان می‌شود.

وی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم به جامعه امید تزریق کنیم، عده‌ای نشستند و دَم از گرانی و بدبختی و .. می‌زنند، (با کنایه) باید گفت: عزیزم زندگی زیبایی‌های خودش را دارد، فقط باید درست نگاه کنیم.

کنایه مدیری به مسئولان در زمان وقوع زلزله و سیل

مدیری به زلزله کرمانشاه (سرپل ذهاب) اشاره کرد و گفت: هیچ وقت کارشناسی نمی‌شود. وقتی زلزله کرمانشاه آمد همه مدیران بار‌ها جلسات متفاوت گذاشتند و میان موز‌ها و نارنگی‌ها تصمیم گرفتند که خانه‌های ویران شده را بازسازی کنند و برای بی‌سرپناه‌ها محل اسکان بسازند و موظف به مقاوم سازی بودند. سیل هم مثل زلزله، آب هم می‌رود سرجای خودش و همه چیز تمام می‌شود تا سیل بعدی همین ماجرا ادامه دارد.

مجری و کارگردان «دورهمی» در ادامه این برنامه یادآور شد: حتما همه شما در جریان هستید که امسال تعطیلات هیجان انگیزی داشتیم و همه مسئولان تا کمر در آب بودند و پا دوچرخه می‌زدند. اما در همین جریان هم یکی از گزارشگر هم خیلی لوندانه و دلبرانه از داخل آب گزارش می‌داد، و آنقدر دلبرانه بیان می‌کرد که فکر کردیم نصف دیگری از آن که زیر آب است، پری دریایی. (با خنده)

مدیری در ادامه برنامه با تشکر از تمامی تغییرات جوی و حوادث، افزود: جای دارد از همه حوادث محترم، سیل، زلزله، تصادفات، آتش سوزی و ... عاجزانه خواهش کنم که مقداری هوای ستاد بحران و مسئولان را داشته باشند، این بنده خدا‌ها را غافلگیر نکنید. چند روز پیش پیامکی از ستاد بحران بریام ارسال شد که زده بود از بوق زدن در جاده خودداری کنید، احتمال ریزش بهمن است. حق دارند، البته بوق نزنید. از فردا با هر نفس کشیدن در جاده هم احتمال ریزش بهمن وجود دارد.

انتقاد تند مهران مدیری به نحوه عملکرد مسئولان در سال ۹۷/ شروع بازیگری مجری دورهمی با نقش پیاز!

مدیری در پایان گفت: من دیگر نمی‌دانم چه بگویم، سال گذشته همین ایام بود که «دورهمی» تمام شد و من هرآنچه که بلد بودم درباره مشکلات، اتفاقات کشور را گفتم، به زبان تندی هم بیان کردم، اما الان همه می‌گوییم کاش پارسال بود. سال ۹۷ واقعا شاهکار کردیم، از بحران اقتصادی و ارز گرفته تا معیشت مردم، زلزله و جدیدا سیل که به آن اضافه شده است.

مجری و کارگردان «دورهمی» بیان کرد: چه کار می‌کنید با خودتان و با ما (مردم). گفتند این ویژه برنامه سیزده بدر است اوقات مردم را تلخ نکن، به مردم امید بده! ما هم گفتیم چشم. اجازه بدید امشب چیزی نگویم و حرف‌ها برای سری جدید «دورهمی» بگذاریم.

 

مهران مدیری برنامه دورهمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین