کد خبر: 33173 A

اتهام ناموسی به سینماگر ایرانی/ده دستگاه پوز 12شب

اتهام ناموسی به سینماگر ایرانی/ده دستگاه پوز 12شب

تصور می کردیم دوره اتهام زنی جنسی و ناموسی برای از میدان به در کردن رقیب گذشته است و با آگاه شدن مردم از پلشتی چنین گفتارهایی دیگر دست کم تهیه کننده سینما به "قرار با بازیگران زن سینما" متوسل نمی شود؟ درآمد از سینما چقدر است که برای حفظ آن به خانه خصوصی همکار سرک می کشند تا ببینند جشن تولد است یا ختنه سوران!

 ایران آرت : سید ضیا هاشمی که فعالیت سینمایی اش را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد و بعدتر مسئولیت سینماهای تحت پوشش حوزه هنری را نیزعهده دارشد، این روزها دو آتیشه تر از هر تهیه کننده دیگری درباره پولشویی در سینما سخن می گوید و بدون ارائه یک برگ سند، بر اساس شنیده ها و ذهنیات خودش حتی از توهین به همکارانش ابایی ندارد؛ کما اینکه در مصاحبه اخیرش می گوید:" کاهلی سینماگران و تهیه‌کنندگان در رشد  معضل پولشویی در سینما نقش بسزایی دارد، تهیه‌کننده نباید زیر بار این خفت برود و اجازه دهد سرمایه‌گذار بدون پشتوانه ‌فرهنگی به او توهین کند و به تهیه‌کننده پول یا سکه پیشنهاد دهد... برخی اهالی سینما به چند سکه و یک دستمزد آنی فکر می‌کنند و این فاجعه‌ای است که اتفاق افتاده است. "

سید ضیا هاشمی در تمام این چند ماه اخیر فقط همین حرف های تکراری را زده و روشن است دیگر قافیه اش به تنگ آمده و در توصیف پولشویی به خبرآنلاین مثال آمریکایی هم زده است:" در سریال «بریکینگ بد» فردی که پول زیادی را به صورت نقدی از فروش مواد مخدر به دست آورده است، وقتی نمی‌تواند آن را در بانک پس‌انداز کند با این پول کارواش خریداری کرده و در آنجا حسابدار ۱۰ فیش اضافه‌تر صادر و به این ترتیب پول‌ها را جابجا می‌کند."

ادعای اخیر او از همه عجیب تر است و باز هم بر اساس شنیده هایش است:" شنیده می‌شود یکی از جوانان سرمایه‌گذار از این دست برای پولشویی، ۱۰ دستگاه پوز در اختیار دارد و هر شب ساعت ۱۲ پول‌ها را جابجا و پول کثیف را وارد سینما می‌کنند. آن‌ها مهمانی‌های متعدد می‌گیرند و متاسفانه حضور افراد سینما در این مهمانی‌ها کار را برای این دسته از افراد آسان می‌کند."

شیوه ایشان در اتهام زنی وقتی برای تان روشن می شود که او در همین مصاحبه در چند خط بعدتر مدعی می شود:" شنیده می‌شود سه سریالی که در حال تولید هستند، پروانه ساخت ندارند! "

شنیده های ناموسی و جنسی سید ضیا هاشمی درباره عضوی دیگر از خانواده سینما را کمی بعدتر بازنشر می کنیم اما لطفا حواس تان به این نکته باشد که او اکنون دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان است و معلوم نیست اعضای این شورا گفته ها و شنیده های عجیب غریب او را تایید می کنند؟ 

دو اعتراف سید ضیا/ او پاسخ آن شایعه های فراگیر را داد؟

سید ضیا هاشمی در پاسخ به اینکه افرادی که مسئله پولشویی در سینمای ایران را این روزها مطرح کردند به نظر شما دلسوز سینما هستند یا اهداف دیگری دارند؟ گفته است:" نمی‌توان همه را دلسوز خطاب کرد، شک نکنید افرادی هستند از این که پولشویان در خدمت آنها نیستند، لب به اعتراض گشوده‌اند. اما برخی از سر دلسوزی و براساس آینده نگری به این امر اعتراض دارند."

گویا این اعتراف سید ضیا هاشمی پاسخی به مطلب چندی پیش کانال تلگرامی سینما ایده آل است که زیر تیتر " آقای هاشمی پول رنجکشان خوب بود اگر به شما میرسید؟ نوشته بود:

سید ضیا هاشمی مدتی است سردمدار مصاحبه علیه یکی از سرمایه گذاران سینما ایران شده و صحبت های زیادی درباره ورود پول کثیف به سینمای ایران مطرح کرده است، "سینماایده آل" ضمن تقدیر از مواضع این تهیه کننده وفعال صنفی در مقابل ورود پول های کثیف به سینمای ایران چند سوال از او مطرح میکند:

۱) درباره دیدار مدتی قبلتان با صادق رنجکشان، جزئیات توافق تان و درخواست هایی که از او داشته اید شفاف سازی نمایید؟

۲) شما ماه گذشته در برنامه میزانسن با اجرای مهدی سجاده چی صحبت های تندی علیه این سرمایه گذار مطرح کردید، آیا شنیده ها مبنی بر اینکه قرار بوده مهدی سجاده چی به تهیه کنندگی شما فیلمنامه فیلمی با سرمایه گذاری صادق رنجکشان بنویسد درست است؟

۳) آیا شما به این سرمایه گذار نگفته اید که تمام سرمایه گذاری هایتان در سینما باید از کانال ما باشد؟

۴) نگران صدور کارت تهیه کنندگی ایشان شده اید؟؟!!! چطور کارت محمد امامی بی سرو صدا صادر شد پول او تمیز بود و یا از کانالش وارد شد؟

۵) آقای هاشمی پول رنجکشان خوب بود اگر به شما میرسید؟ مشکلتان با پول کثیف است یا با صاحب پول کثیف؟"

ایران آرت جستجو کرده اما تا امروز پاسخی از سوی هاشمی به این پرسش ها داده نشده است.

در کنار این پرسش های جالب توجه سینما ایده آل، در فضای مجازی شایعاتی درباره بدهی بانکی طولانی مدت سید ضیا هاشمی بابت فیلم هایی که در گذشته ساخته، مطرح است و برخی پای ادعاهای او درباره پولشویی کامنت می گذارند" چرا پول مردم را پس میدی، عدم بازپرداخت وام از پولشویی بدتر است!" برخی حتی اسم بانک را در کامنت ها می گذارند!

محض اطلاع تان سید ضیا هاشمی درباره این شایعات هم تا به حال پاسخی نداده است.

اما در عین حال آقای هاشمی در همین مصاحبه اخیرش در پاسخ به سوالات خبرنگار یک اعتراف ریز دیگر هم کرده است که در چند ماه اخیر بدان چشم بسته بود:" همه سرمایه‌گذاران پولشویی نمی‌کنند و افرادی هم هستند که نسبت را می‌شناسند و بدون هیچ حاشیه‌ای سالم و پاک کار می‌کنند."

منبع پول تان را به سید ضیا معرفی کنید

آقای هاشمی جملات بامزه در این مصاحبه کم نگفته اند، این یکی را بخوانید:" افرادی در سینما هستنند که پول خوبی دارند اما هنوز نمی‌دانیم منبع این پول‌ها کجاست و ولخرجی می کنند"

این همه توهم از کجا می آید که ناگهان یک تهیه کننده سینما می خواهد اهالی سینما منابع مالی خود را به او تسلیم کنند چرا؟!

خوب شد ایشان در هنگامه تدوین قانون اساسی سمتی نداشتند وگرنه لابد الان بندی در قانون اساسی داشتیم که ریال به ریال تان را به سید ضیا معرفی کنید تا جلوی ولخرجی های تان را بگیرد!

در این مصاحبه سید ضیا هاشمی مدعی است" سینمای ما ورشکسته است" اما دو خط بالاتر می گوید:" حدود چهار، پنج سال است که سینمای ایران رونق گرفته و کسب و کارهای دیگر هم به شدت زمین خورده است، تولیدات صنعتی تقریبا تعطیل شده است، سرمایه‌گذاری در مسکن وضعیت خوبی ندارد، بازار دلار و ارز هم اشباع شده و بحث کلان مالی نمی‌تواند در آن‌ها جذابیت داشته باشد و همین امر موجب سوق داده شدن سرمایه گذاران به سمت سینما است."

هر عقل سلیمی می گوید اگر واقعا سرمایه های تازه به سوی سینما سرازیر شده با آغوش باز از آن استقبال کنید، و سره ناسره سرمایه ها را به مراجع ذیصلاح بسپارید. دستگیری دو سه نامی که متهم به پول کثیف هستند کافی ست تا همه باور کنند دستگاه‌های مسئول هشیار هستند و حواس شان به همه چیز است، شما دیگر کاتولیک تر از پاپ نشوید.

این روزها به جهت تورم روزافزون و بیکاری دامنه دار، روزگار هنرمندان به تنگنا افتاده و سفره های شان کوچک تر از همیشه شده، مانند همه مردم؛ چرا باید با موج آفرینی ها مشکوک و القای فضای ناامن برای سرمایه گذاری در هنر، سرمایه های نو رسیده را فراری داد؟نکند سرمایه گذاران و تهیه کنندگان قدیمی نگران موقعیت خود هستند؟

 

 

هاشمی و اتهامات ناموسی! /تکرار حکایت بگم بگم/ آقای هاشمی نشانی قوه قضائیه را دارید؟!

لطفا ایران آرت را ببخشید بابت انعکاس چنین ادعاهای آسمان ریسمانی اما شخص سید ضیا هاشمی به خبرآنلاین گفته است:" چرا سرمایه‌گذاری چندین قرار با بازیگران زن سینمای ایران می‌گذارد؟ یا مثلا سرمایه‌گذاری تمام سلبریتی‌ها را به خانه‌اش دعوت می‌کند، جشن تولد برایشان برگزار می‌کند و پول‌های هنگفتی را پرداخت می‌کند. در این حوزه حرف‌هایم مستند است."

آقای هاشمی یا متوجه اهمیت استراتژیک اتهام ورود پول کثیف به سینما نیست یا به سیاقی که مردم متوجهش هستند می خواهد برای سرمایه گذاران نو آمده پرونده سازی های ناموسی بتراشد!! 

تصور می کردیم دوره اتهام زنی جنسی و ناموسی برای از میدان به در کردن رقیب گذشته است و با آگاه شدن مردم از پلشتی چنین گفتارهایی دیگر دست کم تهیه کننده سینما به "قرار با بازیگران زن سینما" متوسل نمی شود؟ درآمد از سینما چقدر است که برای حفظ آن به خانه خصوصی همکار سرک می کشند تا ببینند جشن تولد است یا ختنه سوران! 

آقای هاشمی سطح سواد و آگاهی در ایران رشد قابل ملاحظه ای یافته و اینگونه اتهام ها کارکردشان به نیم قرن پیش برمی گردد اگر واقعا مستنداتی دارید به جای روزی یک مصاحبه درباره پولشویی در سینما و قیافه حق به جانب گرفتن لطفا هوا را بیش از اینکه هست آلوده نکنید و مستنداتی که می گویید را به همه مراجع ذیصلاح ارائه دهید.

آقایان سید ضیا هاشمی، مسعود ده نمکی، رامبد جوان، پولاد کیمیایی ادعاهای بدون سند شما فقط سرمایه هایی که قصد ورود به هنر دارند را منصرف می کند. ذات سرمایه در همه جای دنیا، ترسو است و محال است به محیطی که در آن احساس ناامنی کند پای بگذارد.

کاش خانه سینما و یا سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جلب سرمایه های پراکنده و جلوگیری از فرار سرمایه ها خواهان حل و فصل این سلسله ادعاها شوند و سینمای نجیب ایران بیش از این آسیب نبیند.

پولشویی در سینما محمد صادق رنجکشان سید ضیا هاشمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین