کد خبر: 17219 A

رییس‌جمهورسابق،رابطه‌جنسی‌وانقلاب!

ایران‌آرت: روزنامه ایل فولیو چاپ ایتالیا، مدعی شده ساکاشویلی در حال حاضر در هلند به سر می برد.

به گزارش اسپوتنیک میخایل ساکاشویلی رئیس جمهور سابق گرجستان، فرماندار سابق در اوکراین، فردی بدون شهروندی روز دوشنبه، 12 فوریه توسط نیروی ویژه اوکراین از آن کشوراخراج و بوسیله هواپیما به لهستان رسانده شد. روز بعد 13 فوریه او با خانواده همسر خود در هلند ملاقات کرد و وعده داد که به اعتراض ها ادامه داده و از هلند شهروندی خواهد خواست.

ساکاشویلی در زمان خود، رهبر طرفداران پیشرفت آتلانتیک و "انقلاب رز" ناتمام بود و به گرجستان امید برقراری دموکراسی داد. او در 37 سالگی رئیس جمهور کشوری شد، که در آن زمان اصلاحات شدیدی در آن سرزمین فرا رسید. سران اتحادیه اروپا و ایالات متحده از او خیلی خوششان آمده بود. او همچنین در سال 2008 علیه جمهوری جدایی طلب اوستیای جنوبی جنگ بر پا کرد که روسیه آن را دوست نداشت. بعضی ها بعدها ساکاشویلی را متهم کردند و گفتند که او با تحریک ارتش روسیه، رویا های توسعه طلبانه آن کشور را بیدار کرد.

ساکاشویلی برای اولین بار در سال 2004 با 96 درصد آرا بعنوان رئیس جمهور گرجستان انتخاب شد و به ترمیم دستگاه دولتی بوروکراتیک و مبارزه منظم علیه فساد پرداخت، اما گرجستان خواستار دموکراسی و شفافیت بیشتری بود. ساکاشویلی به اعتراض ها با توپ‌های آبپاش و شکنجه در زندان ها و بسته شدن کانال های تلویزیون مخالف جواب داد. از آن زمان تا کنون ساکاشویلی آهسته آهسته اما بطور مطمئن محبوبیت خود را از دست داده است. او در مصاحبه با نویسنده فرانسوی Raphael Glucksmann گفت: من همین کار را دوباره انجام می دادم.

 

در 2009 رئیس جمهور گرجستان، که دومین مجوز ریاست جمهوری خود را دریافت کرد، هنوز هم برای کشورهای اروپایی و جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور آمریکا یک شخص گرامی بود. در سال 2013، ساکاشویلی از گرجستان برای جلوگیری از محاکمه به اتهام دخالت در قتل یک بانکدار و سوء استفاده از قدرت هنگام سرکوب شدید تظاهرکنندگان در سال 2007 گرجستان را ترک کرد.

ساکاشویلی همچنان به رویای یک انقلاب ادامه می دهد، او عاشق جمعیت و تجمع است و شانس خود را در یکی از ضد روسیه ترین ها نواحی شوروی سابق در آن زمان — در اوکراین می یابد. در اینجا او از شهرت خود و خاطرات هنوز زنده از تانک های گرجستانی وارد شده به اوستیای جنوبی استفاده می کند و پترو پوروشنکو را که در سال 2014 رئیس جمهور شد متقاعد می‌کند که او را به فرماندار منطقه اودسا مصوب کند. تفلیس ساکاشویلی را از شهروندی محروم می‌کند و کی یف به او شهروندی اوکراین را می دهد.

او در اودسا می خواهد وجهه خود را بازگرداند. در اینجا او همچنین شروع به اصلاحات ضد فساد می کند، اما فایده ای ندارد، او دولت مرکزی را متهم به جلوگیری از اصلاحات می کند. او امیدوار است که جمعیت ناراضی از پوروشنکو از مبارزه وی با مقامات کی یف حمایت کند و گل رزهای انقلاب گرجستان در اودسا شکوفا شوند.

ولی این منطقه به دلیل موضع طرفداری از روسیه شهرت دارد و اما ساکاشویلی یک گرجی است که به روسیه جنگ اعلام کرده است. رئیس جمهور اوکراین او را از گذرنامه اوکراین محروم می کند، ساکاشویلی از شهروندی اش محروم شده و به لهستان اخراج می شود.

اما برایش ممکن بود همه چیز بدتر تمام می شد: او می‌توانست به گرجستان منتقل می گردید، جایی که در ماه ژانویه به صورت غیابی به سه سال زندان محکوم گردید. اما رئیس جمهور سابق گرجستان و فرماندار سابق اودسا متوقف نمی شود، او می خواهد به هر قیمتی شده به پیروزی در انقلاب برسد. برای او این نیت تقریبا به یک نیاز فیزیکی تبدیل شده است. او در یک مصاحبه گفت: حتی رابطه جنسی را هم نمی توان با لذت بردن از انقلاب مقایسه کرد.

انقلاب، نمایش‌های تئاترال، پنهانی و تحت پیگرد بودن — کلمات کلیدی ماههای اقامت غیر قانونی ساکاشویلی در اوکراین است. در دسامبر سال گذشته او موفق شد از رفتن به بام یک ساختمان در کی یف از بازداست اجتناب ورزد.

در روز دوشنبه 12 فوریه، او در یک رستوران گرجستانی در کی یف دستگیر شد. پس از فرود در ورشو، او اعلام کرد: من لهستان را دوست دارم، اما من هنوز در گرجستان و اوکراین می جنگم.

 

iranart

ساکاشویلی گرجستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین