کد خبر: 9453 A

توقیف یک نمایش در فارس و شایعات نقش امام جمعه

توقیف یک نمایش در فارس و شایعات نقش امام جمعه

روز گذشته تصویر برگه‌ای از نظر هیات بازبین در مورد اصلاحیه برای یک نمایش در شهرستان فیروزآباد استان فارس در فضای مجازی پخش شد که خبر از توقیف یک نمایش در فیروزآباد، بعد از چند اجرای موفق به دستور امام جمعه این شهرستان می‌داد...

ایران آرت : روز گذشته تصویر برگه‌ای از نظر هیات بازبین در مورد اصلاحیه برای یک نمایش در شهرستان فیروزآباد استان فارس در فضای مجازی پخش شد که خبر از توقیف یک نمایش در فیروزآباد، بعد از چند اجرای موفق به دستور امام جمعه این شهرستان می‌داد اما سلیمان شریفی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد استان فارس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، این خبر را تکذیب کرد و گفت: مجوز اجرای چهار روزه از 21 تا 24 مرداد برای نمایش آقای علی کوهکن و گروه‌شان صادر شده بود که در تمام روزهای معین اجرای عمومی داشتند و از اجرای آنها ممانعت به عمل نیامد. حتی این گروه تقاضای اجرای دوباره داشتند که با این تقاضا موافقت شده و برای روزهای 9 الی 14 شهریور اجرای این نمایش در فیروزآباد تمدید شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد همچنین درباره مساله دخالت امام جمعه این شهرستان در توقیف این نمایش گفت: نمی‌دانم این شایعات به دست چه کسانی و با چه هدفی در فضای مجازی پخش می‌شود تا چنین خبرهای کذبی را به سوی فرد بزرگواری مانند امام جمعه محترم شهرستان فیروزآباد سوق دهند؛ اتفاقا امام جمعه فیروزآباد در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نه تنها هیچ‌گاه سد راه نبوده‌اند بلکه همواره همراهی می‌کنند. در نتیجه ایشان در اجرای این نمایش هیچ دخالتی نداشت و این اجرا روند طبیعی خود را طی کرد و اجرا شد.

شریفی همچنین درباره بندهای نامه هیات بازبین نسبت به نمایش گفت: این نامه جدا از اختیارات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در حیطه وظایف هیات بازبین و نظارت است که اتفاقا آقای علی کوهکن، کارگردان این نمایش هم جزو این هیات است و اگر دقت کنید امضای خود ایشان هم در صورتجلسه وجود دارد. به‌هرحال هیات ارزیابی تذکراتی داده تا اصلاحاتی صورت بگیرد و آقای کوهکن به عنوان کارگردان اثر و در عین حال عضو هیات نظارت هم این صورتجلسه را امضا کرده است.

شریفی همچنین با اشاره به وجود دو سالن نمایش در شهرستان فیروزآباد، از فعالیت دست‌کم 10 گروه تئاتری در این شهرستان خبر داد و گفت: در این یک و نیم سالی که بنده رئیس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد بوده‌ام هیچ نمایشی در این شهرستان توقیف نشده است.

 

نمایش های توقیفی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین