کد خبر: 8013 A

سیامک صفری: موقعیت‌ها در لامبورگینی خنده‌دارند

سیامک صفری: موقعیت‌ها در لامبورگینی خنده‌دارند

درباره دوتا گورخواب است که اینها در قبرستان زندگی و با هم گفت‌وگو می‌کنند و ما از نگاه و زبان این دوتا محیط اطراف را می‌بینیم.

ایران آرت: «لامبورگینی»، جدید‌ترین نمایش سیامک صفری و اشکان خطیبی، از ۲۲ تیر در پردیس تئا‌تر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت. حمید صفت، خواننده رپ، قرار بود در این نمایش حضور داشته باشد و بخواند که دفتر موسیقی معاونت هنری با آن مخالفت کرد. گروه لامبورگینی برخلاف خواست قلبی خود، ضمن تشکر ویژه از همراهی و حضور حمید صفت و همچنین کمک ویژه‌ای که او به اجرای این اثر داشته است، اعلام کرد اجراهای لامبورگینی مطابق برنامه قبلی از ٢٢ تیر در پردیس نمایشی شهرزاد روی صحنه می‌رود و پیش‌فروش بلیت در سامانه تیوال همچنان ادامه دارد. لامبورگینی هر شب ساعت ٢١:٣٠ روی صحنه می‌رود.

  داستان نمایش لامبورگینی چیست؟

درباره دوتا گورخواب است که اینها در قبرستان زندگی  و با هم گفت‌وگو می‌کنند و ما از نگاه و زبان این دوتا محیط اطراف را می‌بینیم. اینها که از حاشیه‌ای‌ترین افراد هستند و اصلا وارد بازی‌های اجتماعی نیستند و پرت و دور از هر چیزی قرار گرفته‌اند، بیان متفاوتی از جامعه و خودشان دارند.

  به‌گونه‌ای نمایش مدرنی باید باشد؟

داستان مشخصی نداریم و ما به دنبال ایجاد یک فضا هستیم که همه‌چیز در همان فضا مشخص می‌شود وگرنه اینکه بخواهیم بنابر رویدادها و داستان مشخصی اشخاص را معرفی کنیم و نمایش بر اساس آنها شکل بگیرد، چنین چیزی نداریم. دیالوگ‌ها یک موقعیت را نشان می‌دهد و تماشاگران در مدت یک ساعت اجرا با این فضا آشنا می‌شوند که امیدوارم موفق بوده باشیم.

  با توجه به تجربه‌های قبلی‌تان این کار از چه جایگاهی برایتان برخوردار است؟

خودم خیلی آن را دوست دارم و باید دید این کار چقدر مخاطب را جذب می‌کند و با سلیقه‌ها و علاقه‌مندی‌هایش سازگار است. فعلا نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم شب اول اجرا دستمان خواهد آمد که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

  با توجه به اتفاقات و حواشی پیش از اجرا دقیقا کی افتتاحیه خواهید داشت؟

پنجشنبه، ٢٢ تیرماه افتتاحیه داریم.

  آیا از اشخاص و هنرمندان خاصی برای این افتتاحیه دعوت خواهید کرد؟

با توجه به ماجراهای پیش‌آمده ذهنمان درهم و پیچیده‌تر شده است و این وضعیت ما را گیج کرده و در این یکی، دو روز مانده به شروع اجراها، شاید بله و شاید نه!

  احتمال می‌رود باز هم به طنز بپردازید؟

موقعیت‌هایمان خنده‌دار است. اینکه در گور می‌خوابند خنده‌دار می‌شود. بالاخره اینها در این شهر درندشت جای خواب ندارند و باید در گور بخوابند خب این به نظرم خنده‌دار است. نوع قصه‌هایمان فرق می‌کند و این به مجموعه‌ای از گفت‌وگوها برمی‌گردد که شرایط را خنده‌دار می‌کند و فکر می‌کنم ما آدم‌هایی را نشان می‌دهیم که یک جور دیگر حرف می‌زنند و اینها تصوراتی دارند و کلامشان متفاوت است و بنابراین ما را دچار موقعیت‌هایی می‌کنند که برای تماشاگران با آنچه که تاکنون دیده‌اند بسیار فرق دارد و شاید این زمینه‌ساز خنده باشد. با آنکه موضوع جدی است، فکر می‌کنم احتمالا خنده‌دار هم باشد، اما هنوز کار را پرو نکرده‌ایم. اگر خنده‌دار باشد حتما خنده‌ای متفاوت خواهد بود.

سیامک صفری

  شهرزاد تازه‌تأسیس است، اجرا در آن چگونه خواهد بود؟

شهرزاد در میان سالن‌های خصوصی، هم بزرگ‌ترین است و هم بهترین به‌لحاظ امکاناتی که با آن تجهیز شده است. صندلی‌هایش هم راحت است، بنابراین فکر می‌کنم بشود با آن اجراهای خوبی داشت و تماشاگران هم به‌راحتی از آنها لذت ببرند.

  با توجه به تازگی راه‌افتادن شهرزاد، چگونه تبلیغات می‌کنید که برای تماشاگران آنجا دیدن لامبورگینی جا بیفتد؟

تا حدی توانسته‌ایم و ما با دست‌خالی این کار را کرده‌ و برای این کار سراغ دوستانمان رفته‌ایم و آنها خیلی در تبلیغ کمک‌مان کرده‌اند. در فضای مجازی بیشتر این کار را کرده‌ایم و این می‌تواند خیلی برد داشته باشد. تقریبا کارهای دیگری هم کرده‌ایم و از طریق رسانه‌ها درباره کار، اطلاعاتی را به گوش مخاطبانش رسانده‌ایم که حتما بیایند و اجرای لامبورگینی را ببینند.

  چه صحبتی با مخاطبان کارتان دارید؟

از آنها می‌خواهم همیشه با تئاتر مهربان باشند و حتما تئاترها را ببینند و بیایند کار ما را هم ببینند. ما همه تلاشمان را کرده‌ایم که همه از آن راضی باشند.

  قضیه حمید صفت چه تأثیری روی کارتان می‌گذارد؟

نمی‌دانم، بالاخره او می‌توانست به کارمان کمک کند، اما نمی‌دانم چرا دفتر موسیقی باید این تصمیم را بگیرد و ما هم طبق خواست مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی که از ما خواسته بودند در این شرایط حذف این خواننده به‌نفع کارمان است، پذیرفتیم که او در میان ما نباشد. درعین‌حال ما از ٩ تیرماه تبلیغات کارمان را شروع کرده بودیم و او هم جزئی از این کار و تبلیغاتش شده بود و متأسفانه دیگر با جمع ما نیست. ما از حمید صفت پوزش خواستیم، اما دیگر نمی‌شود کاری کرد.

 رضا آشفته این گفتگو را در روزنامه شرق انجام داده است

اشکان خطیبی نمایش لامبورگینی حمید صفت سیامک صفری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین