کد خبر: 7612 A

عصیان شیرین" لامبورگینی" را به متن جامعه ایرانی می برد/اشکان خطیبی: از حمید صفت سواستفاده نمی کنیم

عصیان شیرین" لامبورگینی"  را به متن جامعه ایرانی می برد/اشکان خطیبی: از حمید صفت سواستفاده نمی کنیم

سیامک صفری، اشکان خطیبی و حمید صفت عوامل نمایش «لامبورگینی» در این اثر به ماجرای گورخواب‌ها، پلاسکو و رپ فارسی می‌پردازند.

ایران آرتظهر  12 تیر نشست خبری نمایش «لامبورگینی» با حضور سیامک صفری نویسنده، کارگردان و بازیگر این اثر، اشکان خطیبی دیگر بازیگر این نمایش دو پرسوناژی و حمید صفت خواننده رپ فارسی در تماشاخانه تازه‌تاسیس شهرزاد واقع در تقاطع نوفل لوشاتو، رازی برگزار شد.

اشکان خطیبی در ابتدای این نشست گفت: «نمایش «لامبورگینی» شاید اولین واکنش یک هنرمند از حرفه نمایش به چند پدیده اجتماعی باشد که توجه مردم ایران و جهان را به خود جلب کرده است.»

او ادامه داد: «مسئله کارتن‌خواب‌ها نه در ایران نادر است و نه در جهان اما ماجرای گورخواب‌ها اتفاقی بود که ناگهان همه نگاه‌ها را به خود کشید.»

این خواننده سبک راک افزود: «ماجرای دیگر چیزی بود که از وجودش مطلع بودیم اما آن قدر چشممان را به رویش بستیم که سوخت و آتش گرفت و چندین و چند خانواده همه چیزشان را پایش باختند؛ حادثه ساختمان پلاسکو.»

خطیبی با اشاره به سومین مسئله‌ای که در «لامبورگینی» مطرح خواهد شد توضیح داد: «سومین مسئله موسیقی زیرزمینی ایران است. گفت‌آواز یا رپ یکی از پدیده‌هایی است که سیامک صفری در تازه‌ترین اثرش با دعوت از حمید صفت جایگاهی ویژه برای آن تعریف کرده است.»

نمایش لامبورگینی

در ادامه سیامک صفری در مورد این که این سه پدیده چگونه در «لامبورگینی» به یکدیگر متصل خواهند شد گفت: «من حلقه اتصال مواردی که اشکان به آن‌ها اشاره کرد را نوعی عصیان شیرین یا عصبانیت شیرین می‌دانم و دو پرسوناژ اثر را عاصی‌هایی شیرین. ما آن‌چه را برای آدم‌ها عادی شده مجددا با چَکی ملایم به یادشان می‌آوریم. خیلی چیزها هست که دیگر نمی‌ترساندمان، انگار بی‌حس شده‌ایم و به ندیدن و نشنیدن عادت کرده‌ایم و ما می‌خواهیم با تکانی ملایم دوباره یادآوری‌شان کنیم.»

این نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در مورد اسم «لامبورگینی» هم توضیح داد: «همان طور که احتمالا می‌دانید لامبورگینی نمادی از قدرت و ثروت است ولی اگر به آرم آن دقت کرده باشید گاوی عصبانی می‌بینید. حدس من این است که وقتی نمایش را ببینید انتخاب مرا بی‌ربط نخواهید دانست.»

او تصریح کرد: «ما در جامعه‌مان در دو سوی چاهی زندگی می‌کنیم که یک سویش پورشه‌سوارها را داریم و سوی دیگرش آدم‌هایی که به دیوار خورده‌اند و ته همه چیزند.»

بازیگر نقش آغامحمدخان در «شکار روباهِ» علی رفیعی در مورد چرایی انتخاب موسیقی رپ هم گفت: «پرسوناژی که من بازی می‌کنم و همین طور نقش اشکان، ویژگی‌هایی دارند که به موسیقی رپ نزدیک‌اند و این موسیقی را نمی‌شود از شخصیت‌های ما حذف کرد.»

حمید صفت

در ادامه حمید صفت در صحبت‌های کوتاهی توضیح داد: «این اولین نشست خبری من است و شاید اولین نشست خبری رپ فارسی هم باشد. من قبلا هم پیشنهادهایی برای خواندن داشتم اما وقتی اشکان طرح نمایشنامه «لامبورگینی» را برایم گفت احساس کردم دوست دارم با همین شروع کنم. در مورد بحث مجوز هم من اطلاعی نداشتم اما اشکان گفت که می‌شود.»

اشکان خطیبی در تکمیل صحبت‌های او گفت: «از دیروز (یکشنبه 11 تیر) که خبر حضور حمید در «لامبورگینی» رسانه‌ای شد حاشیه‌های اجرای ما بر متنش پیشی گرفت و بسیار شنیدیم که گفتند می‌خواهیم از حضور یک خواننده رپ سواستفاده کنیم. در صورتی که «لامبورگینی» از پتانسیل موسیقی رپ استفاده می‌کند و نه سواستفاده.»

اجرای نمایش «لامبورگینی» از روز پنجشنبه 22 تیر آغاز خواهد شد و تا دوشنبه دوم مرداد روی صحنه خواهد بود. 

اشکان خطیبی نمایش لامبورگینی حمید صفت سیامک صفری موسیقی رپ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین