کد خبر: 70010 A

از یکتا ناصر تا مه‌لقا باقری و کامران تفتی روی صحنه/ معرفی تئاترهایی که در تهران اجرا می‌شود

از یکتا ناصر تا مه‌لقا باقری و کامران تفتی روی صحنه/ معرفی تئاترهایی که در تهران اجرا می‌شود

تالارهای نمایشی فعالیت خود را از سر می‌گیرند و بازیگرانی چون یکتا ناصر، جلیل فرجاد، کامران تفتی و ... روی صحنه می‌روند.

ایران آرت: با پایان یافتن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، تالارهای نمایشی فعالیت خود را از سر می‌گیرند و بازیگرانی چون یکتا ناصر، جلیل فرجاد، کامران تفتی و ... روی صحنه می‌روند.

به گزارش ایسنا، تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از امشب یکشنبه هشتم مرداد ماه میزبان نمایش نمایش «سلول شخصی» به کارگردانی امیرحسین آلادپوش می‌شود.

در این نمایش جلیل فرجاد، کامران تفتی و مجید نوروزی به ایفای نقش می‌پردازند و نمایشنامه این اثر را سیدمرتضی هاشمی و امیرحسین آلادپوش نوشته‌اند.

«سلول شخصی» به تهیه‌کنندگی سیدیوسف هاشمی‌ثابت تا ۲۳ مرداد روی صحنه است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: یحیی مردی ۶۰ ساله است که به جرم نامعلومی زندانی شده. سربازی که برای مراقبت از او گمارده‌اند، برای آزادی‌اش می‌کوشد اما یحیی…

همچنین نمایش «جریان» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا مغروفی دیگر نمایشی است که در این تالار اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: مصطفی سردبیر مجله‌ای است که در آن علیه یک جریان می‌نویسد و در پی این اتفاق ماجراهایی پیش می‌آید، انگار همیشه یک جریان روبه‌رویت ایستاده، یا باید روبه‌رویش بایستی یا باید بگذاری از روی تو رد بشود...

این نمایش با بازی روزبه حصاری، وحید نفر، الهه شه پرست، صالح لواسانی، محمد نیازی، مهدی رحیمی سده، مازیار مهرگان، فرزاد تجلی، حسین ثمری و بازیگر خردسال: ضحی رجایی و با حضور خسرو احمدی روی صحنه می‌رود.

نمایش «جریان» هر شب راس ساعت ۱۹ و به مدت ۵۰ دقیقه اجرا می‌شود.

 «ژنرال مجهول» به نویسندگی رنه دُ ابالدیا و ترجمه فرهاد ناظرزاده کرمانی عنوان نمایشی است که در سالن چهارسو به اجرا درمی‌آید و میرعلیرضا دریابیگی طراح، دراماتورژ، کارگردان و تهیه‌کننده این اثر نمایشی است.

در خلاصه این نمایش آمده است که «ژنرال آشیل بولییو دُ شامفور مورون بلندمرتبه‌ترین مقام نظامی با همسرش مارگریت در فضایی با نُه اتاق تو در تو و دوازده درِ زره پوش سنگین و محکم! درست مثل درِ تانک! می‌زیَد؛ هر لحظه ممکن است آغازِ یک پایان باشد؛ پایان زمان برای کره‌ زمین…‌»

مروارید جعفری، امیرحسین رضایی، فهیمه شایان‌فر، شهراد قدیری، علیرضا (نیما) قربان‌زاده، علیرضا قیاسوند، سارا مقدم، بهراد محمدی، افسانه نیازی و میرعلیرضا دریابیگی بازیگران/بازی‌سازان این نمایش هستند.

این نمایش ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه می‌رود.

در همین تالار نمایش دیگری با عنوان «حرفه‌ای» نیز اجرا می‌شود.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی وحید منتظری تا ۲۰ مرداد هر شب راس ساعت ۲۰:۳۰ اجرا دارد.

تهیه کننده این نمایش علیرضا هژیرپور است و  بازیگران آن (به ترتیب حروف الفبا)  عبارتند از: سعید برجعلی، فاطیما بهارمست، سینا خوانساری عتیق، بنفشه ریاضی، علیرضا زارع پرست، سهیل ساعی، کیوان ساکت اف، نصیرساکی، آران شالودگی، مجید فرهنگ، مهناز کرباسچیان، مهران میری، امیر نوروزی، پویا نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیرهدایت نژاد.

اما نمایش «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه دیگر نمایشی است که در تئاتر شهر اجرا دارد.

 این نمایش در تالار قشقایی روی صحنه است و طی روزهای یازدهم تا سیزدهم مرداد ماه در دو نوبت اجرا می‌شود.

«هیدن» روزهای ۱۱ تا ۱۳ مرداد در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۱۵ میزبان مخاطبان خواهد بود.

این نمایش به تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان اجرا می‌شود و حمید ‌رحیمی، ریحانه ‌رضی، عطا عمرانی، آیت ‌بی ‌غم، فرناز ‌حسینمردی و مبینا هَداوندخانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در توضیح نمایش «هیدن»  آمده است که: «انسان‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند، نابینا هستند.

نمایش «سایه روشن» نوشته و کار سعیده آجربندیان هم دیگر نمایشی است که در تالار سایه اجرا می‌شود.

این نمایش با بازی سیدجواد یحیوی، فائقه شلالوند، فربد فرهنگ و سحر گلشیرازی روی صحنه می‌رود و درخلاصه داستان آن آمده: «سایه روشن» به ارتباط افراد یک خانواده هنری در خلال ماجرای یک سرقت ادبی می‌پردازد.

تهیه‌کنندگی این اثر نمایشی را فاطمه کوهستانی بر عهده دارد و در این نمایش محمدهادی عطایی، مهرا افرادی و ترانه امیری نیز به عنوان صداپیشه همکاری می‌کنند.

تالار سایه این روزها میزبان آخرین اجراهای نمایش «چخفته» است.این اثر نمایشی است برگرفته از نمایشنامه‌ها و داستان‌های کوتاه آنتوان چخوف با نگاهی کاملا مستقل.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «می‌گن موقع مرگ همه‌ خاطرات داشته و نداشته‌ات مثل یه خواب چند ثانیه‌ای می‌یاد جلوی چشمات.»

رومینا فرمانی، فرزانه محمدحسین، یگانه منصوری، سارا زارعی، امیرحسین فروتن، سارا عزیزی، کیارش زرین، سیاوش کریما، محمدعلی الحمد و محمدعلی براتی بازیگران این نمایش هستند.

این نمایش تا سیزدهم مرداد هر شب راس ساعت ۲۰ و پانزده دقیقه روی صحنه می رود.

«ساپو» عنوان یکی از آثار نمایشی جدید تئاتر شهر است که از روز شانزدهم مرداد ماه در تالار سایه این مجموعه پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

علیرضا ‌حسن‌پور، مهسا الله‌یاری، آرزو ‌حیدری، یاسمن ‌افروند، نادیا ‌آئین و ماهک ‌احمدی‌پناه بازیگران این اثر نمایشی هستند و داوود ‌نامور به‌عنوان مجری طرح و علیرضا ‌حسن‌پور و محمدامین سعدی نیز تهیه‌کنندگان نمایش «ساپو» هستند.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: «یک نویسنده مدتی است نمی‌تواند از یکی از شخصیت‌های کتابش فاصله بگیرد، کم کم این تصویر به ذهنش خطور می‌کند که تنها بازمانده‌ بشر است و…»

این نمایش راس ساعت ۲۰ و پانزده دقیقه اجرا می‌شود.

در کارگاه نمایش هم «شازده کوچولو۲۰۲۳» به نویسندگی و کارگردانی نیاما گودرزی اجرا می‌شود.

این نمایش با بازی محمدصادق اسدی، شاهین بامداد، مریم تولایی، الهام زارعی، نیما گودرزی هر شب راس ساعت ۱۹ و چهل پنج دقیقه اجرا می شود و در خلاصه داستان آن آمده: نمایش شازده کوچولو ۲۰۲۳ اقتباسی از شازده کوچولو و جهان ایزوله شده‌ انسانی است.

نمایشنامه‌های اکبر رادی روی صحنه سنگلج

تماشاخانه سنگلج به طور همزمان میزبان دو نمایش از اثار زنده یاد اکبر رادی است.

 نمایش «شب روی سنگفرش خیس» نوشته زنده یاد اکبر رادی با طراحی و کارگردانی میکائیل شهرستانی از روز نهم مرداد ماه اجرای خود را در این تماشاخانه اغاز می کند.

شهرستانی این نمایش را با بازی گروهی از هنرجویان جوان خود آماده اجرا کرده و بازیگران این نمایش به ترتیب کلام: امیرحسین نسیمی و محمدعلی محسنی نقش دکتر  مجلسی، ریحانه شهرانی، ندا زوارئیان و ملینا براتی نقش نوشین، آرین‌ نعیمی، امیرعلی حیدری و حامی تاجدینی نقش آرمین، داوود بیتاء و فرهاد اعتمادی نقش مژدهی، شقایق سیدین و راحله خیری نقش ناهید، احسان قلی زاده و هادی دلبر آقایی نقش دکترفلکشاهی، منصوره هروی و مهسا اصغری نقش رخساره، فرهاد اعتمادی و علی دلسوز نقش گلشن، امید فتحی و احسان قلیزاده نقش حامد هستند.

این اثر نمایشی هر شب راس ساعت ۲۰ و پانزده دقیقه روی صحنه می‌رود. 

 تماشاخانه سنگلج همچنین از روز دهم مرداد میزبان نمایش «پرده در پرده» دیگر اثر اکبر رادی است که با کارگردانی رویا اسدی اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:

هفت پرده از هفت نمایشنامه استاد اکبر رادی که در آموزشگاه بازیگری طی دوره آموزشی توسط استاد و شاگردانش اجرا خواهد شد و پرده به پرده دوره آموزشی تکمیل می‌شود و …

این اثر نمایشی با بازی (به ترتیب کلام) مهدی سمیعی، بنفشه کلانتری، محمدرضا لایقی، محمود ‌ترابی، پوریا ترابی، آرزو بیگدلو، گودرز ‌هاجری، محمدرضا ‌ثابت ‌نیا، حمیدرضا ‌شاهمرادی، آروین ‌ساسلی، نوشا فردوسیان، دلارام ‌زرگر، حامد پیشوا یزدی، مهرناز ‌علی ‌نژاد، منصوره هروی، پریسا محمدی، امیر علی فرخنده نژاد، فرهاد ‌جودکی هر شب راس ساعت ۱۸ و سی دقیقه اجرا می شود.

تماشاخانه ایرانشهر هم این روزها میزبان چهار اثر نمایشی است.

نمایش «نویسنده مرده است» نوشته آرش عباسی به کارگردانی بهنام شرفی و با بازی یکتا ناصر و بهنام شرفی در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی روی صحنه است.

این نمایش درباره همکاری یک بازیگر سینما و یک نمایشنامه نویس جوان است که هر شب ساعت ۱۹:۱۵ روی صحنه می‌رود.

نمایش «آخرین سه‌شنبه سال» نوشته‌ شهاب مهربان و وهاب مهربان به کارگردانی الهام شعبانی و تهیه کنندگی مسعود والا در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه‌ ایرانشهر به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی با بازی سیما ‌تیرانداز، امین ‌میری، آیه ‌کیان ‌پور، خاطره ‌اسدی، میلاد ‌معیری، جواد ‌پولادی، محمدحسین ‌خادمی، مهرزاد ‌جعفری، پرتو ‌مهر، مرتضی ‌طهرانی اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: آپارتمانی در خیابان انقلاب...در روز چهارشنبه سوری، دختر روزنامه نگاری به نام ارغوان از طبقه پنجم ساختمان در حیاط سقوط می‌کند.

نمایش «چه» به نویسندگی و کارگردانی مهران رنجبر دیگر اثری است که در این تماشاخانه اجرا دارد.

این نمایش که به جدال میان ارنستو چه‌گوارا و لری کینگ مجری شبکه سی‌ان‌ان می‌پردازد، با بازی مهران رنجبر و مهدی یگانه و به تهیه‌کنندگی مهدی بابایی هر شب ساعت ۱۹:۰۰ در سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود.

در همین سالن نمایش «طیب» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی مجید رحمتی نیز روی صحنه است.  

این نمایش که به مقاطع گوناگون زندگی طیب حاج‌رضایی می‌پردازد با بازی مه‌لقا باقری، کهبد تاراج، شهروز دل‌افکار، آبتین رحمتی، سیدصدرا سبحانیان، شهاب عباسیان، امیر عدل‌پرور و سیدجواد یحیوی هر شب راس ساعت ۲۰ و سی دقیقه اجرا می‌شود.

 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان نیز نمایش «داری اونجا چی کار می‌کنی؟ و چند اپیزود دیگر» نوشته شل سیلور استاین، ترجمه بهرنگ رجبی و کارگردانی آریو راقب کیانی روی صحنه می‌رود.

بهادر باستان‌حق، نسترن ابراهیم‌زاده، الناز شاهوردی و رابعه نیک‌طلب بازیگران این نمایش هستند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «اون‌ها تا ابد طول می‌کشه خوب شن، این‌ها تا ابد طول نمی‌کشه خوب شن ولی واقعاً بدترن…»

مهشاد ‌حجتی و حمید خلفی صداپیشگان این نمایش هستند.

این اثر نمایشی تا ۲۰مرداد هر شب (به‌جز شنبه‌ها) ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه اجرا می‌شود.

در همین تالار نمایشی دیگر با نام «هل پوک» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی فر نیز اجرا می‌شود.

«هِل پوک» دارای سه اپیزود است که رخدادها و وقایع زیرپوست شهر را روایت می‌کند.

این نمایش تا ۲۰ مرداد ماه هر شب (به جز شنبه‌ها) ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می‌شود.
علی حیدری، مریم یوسف، شیما خوش‌اقبال، بهار ذوالقدر، النا مکاری، یاسمن گرکانی، زهره محمودی، ثنا پورکتابی، محمد مغانی، مهراد خورشیدی، شاهد بهوند، کیان مهربان، علی ایزدی، نادیا بخشایشی، سارا واحد نوعی، صبا حضوری، مریم سکوتی، هانیه رحیمی، فردین بیک زاده، زهرا نادری، هلیا حسنی، حسین پیروز، امیرحسین امیری، نیوشا جزی‌نیا، علی زمانی، امین ترکمان، روزبه امرائی و محمد تهرانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
 

اما تالار مولوی از روز یازدهم مرداد میزبان نمایش «انسان اسب پنجاه پنجاه» به نویسندگی هاله مشتاقی نیا و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی است که با گروه پرشماری از بازیگران جوان اجرا می شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: درهای ساختمان موزه ای که سال ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مردِ بازیگری باز می شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن جا فرار کرده بودند. ارواحِ کشته شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت های ضدفاشیستی، فراخوانده می شوند و در جهانی وهم‌آلود نمایشی را که مجبور بودند زیرِ شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند، دوباره جان می‌گیرد.

این اثر نمایشی ساعت ۲۰ و به مدت ۷۵ دقیقه روی صحنه می رود.

در عمارت نوفل لوشاتو هم نمایش «‌متساوی الساقین» به کارگردانی فضل‌اله عمرانی و پژمان ‌برزگر روی صحنه است.

 این نمایش «متساوی الساقین» به نویسندگی عمادالدین رجبلو، کارگردانی فضل‌اله عمرانی و پژمان برزگر از ۲۵ تیر ماه تا ۱۳ مرداد ماه ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه اجرا دارد.

در این نمایش تینا ‌بخشی، ویدا ‌آرایی، سارا ‌سیبی، یگانه ‌شمس ‌آبادی، محدثه بالازاده، درسا ‌کتال، ساقی صابریان و فاطمه ‌رحمتی ایفای نقش می‌کنند.

عمارت ارغوان هم این روزها میزبان چند اثر نمایشی است.

سالن شماره یک این عمارت میزبان نمایش «کنتس کاتلین» نوشته و کار مهدی یوسفیان است که از نهم مرداد راس ساعت ۲۱ روی صحنه می رود.

نسیم ‌سیاوشانی، شایان اسماعیلی، بهروز قادری، ریحانه ‌سرلک، سحربیرانوند، طاها ‌محمدی، میترا یعقوبی، محمد عبدالهی، میثم ‌نیکخواه، سروشا فاضلی، نفس موسوی، مانی ‌امامی، حدیث امینی، تارا قبادی، سپیده ‌قحطان، آیناز ‌فتحی، مریم شفایی زاده، امیرمهدی ‌کوشکی، مجید ‌نرمانی، آنیتا حشمتی، امیرعلی صابری، مهسا جنتی، امین ‌جاسبی زاده بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:

دهکده ای در ایرلند را قحطی فرا گرفته و مردم چیزی برای خوردن ندارند در همین حین شیاطین وارد دهکده میشوند و شروع می‌کنند به خریدن روح مردم در ازای پول.

نمایش «تروما» به نویسندگی و کارگردانی کیمیا کرمانیان یکی از آثار نمایشی است که اجرای خود را از نهم مرداد آغاز می‌کند.

این نمایش با بازی نیما مظاهری، یوسف محوی، حسین قاسمی معبود، کیمیا کرمانیان هر شب راس ساعت ۲۱ در سالن شماره دو عمارت ارغوان اجرا می شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: زوجی جهت پاک کردن بازه ی زمانی از زندگی شان، به یک مرکز فراموشی مراجعه می‌کنند که در این مرکز اتفاقاتی برایشان رخ می دهد.

 

تئاتر تئاتر شهر یکتا ناصر اکبر رادی کامران تفتی جلیل فرجاد تئاترشهر تماشاخانه سنگلج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین