کد خبر: 6255 A

بهار قاسمی و تئاتری که هر چند دقیقه یکبار می خندید

بهار قاسمی و تئاتری که هر چند دقیقه یکبار می خندید

بهار قاسمی گفت: همواره سعی کرده‌ام در لحظه زندگی کنم و نقطۀ اوج برای من جایی است که حرف تازه‌ای در آن داشته باشم و بتوانم آن را به گوش دیگران برسانم.

ایران آرت: بازیگر نمایش «صعود مقاومت‌پذیر آرتورواویی»؛ درمان صندلی‌های خالی سالن‌های تئاتر را در تفکر و زمان دانسته و گفت: به کسانی که به عشق چهره شدن وارد تئاتر می‌شوند، باید گفت که راه را اشتباه آمده‌اند، چراکه عشق، استقامت و صبر اولین حرف را در تئاتر می‌زند.

بهار قاسمی، بازیگر نمایش «صعود مقاومت‌پذیر آرتورواویی» که این روزها، اجراهای پایانی خود را در سالن حافظ مجموعۀ رودکی تهران پشت سر می‌گذارد، سیاست موجود در متن نمایشنامه را مهم‌ترین ویژگی این اثر خواند که آن را بسیار دوست دارد. وی در ادامه با اشاره به اینکه این داستان سال‌ها پیش نوشته شده اما بر حقایق جامعۀ امروز ما و تمام جوامع بشری مطابقت دارد، به ایلنا گفت: روایت «صعود مقاومت‌پذیر آرتورو اویی» روایت استفاده از ساده‌لوحی مردم و به قدرت رسیدن دیکتاتورهایی است که باید جلوی آنها را گرفت و به همین دلیل نام این اثر «صعود مقاومت‌پذیر آرتوراویی» گذاشته شده است.قاسمی با اشاره به اینکه این نمایش حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد، ادامه داد: «صعود مقاومت‌پذیر آرتورو اویی» هر چند دقیقه یکبار باعث خندۀ مخاطبان خود می‌شود. از «امیر دژاکام» به خاطر این فرصت بسیار ارزشمندی که در اختیار من گذاشت تا بتوانم به وسیلۀ آن مخاطب خود را به تفکر و تمعق وادارم و در کنار بزرگان تجارب ارزشمندی را کسب کنم، سپاسگذارم.

این بازیگر جوان تئاتر با اشاره به اینکه تجربه روزهای نقش‌آفرینی در نمایش «صعود مقاومت‌پذیر آرتورو اویی» مهم‌ترین دستاورد این نمایش برای او خواهد بود، اظهار داشت: در روزهای نخست ورود به این اثر، نگاهی متفاوت به مسائل پیرامونی خود داشتم و علاقه‌ای به نقش‌آفرینی در نمایش‌های فاصله‌گذاری و اپیک نداشتم، اما پس از آن دریافتم که می‌توان با تکیه بر سبک‌هایی چون فاصله‌گذاری و اپیک ارتباط خوبی با مخاطب تئاتر برقرار کرد و مردم نیز بر همین اساس، این سبک از نمایش را دوست خواهند داشت و همین امر موجب شد که دید من نسبت به این حوزه از تئاتر تغییر کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه پیش‌تر به سبک‌های تراژدی و ملودرام علاقه داشته و پس از ایفای نقش در این اثر دریافته است که با تکیه بر آثار اپیک نیز می‌توان با مخاطب ارتباط برقرار کرد، تصریح کرد: بحمدلله در این بازار رکود تئاتر، «صعود مقاومت‌پذیر آرتورو اویی» توانست فروش خوبی را رقم بزند و امیدوارم که این رونق تمام تئاتر را فرا بگیرد.

قاسمی، درمان صندلی‌های خالی سالن‌های تئاتر را در تفکر و زمان دانست و یادآور شد: به کسانی که به عشق چهره شدن وارد تئاتر می‌شوند، باید گفت که راه را اشتباه آمده‌اند، چراکه عشق، استقامت و صبر اولین حرف را در تئاتر می‌زند.

بازیگر نمایش «صعود مقاومت‌پذیر آرتورو اویی» در پایان با اذعان به این امر که در نظر او موفقیت زمانی رخ می‌دهد که فرد، از ایفای رسالتی که برعهده دارد، حال خوبی داشته باشد، گفت: همواره سعی کرده‌ام در لحظه زندگی کنم و نقطۀ اوج برای من جایی است که حرف تازه‌ای در آن داشته باشم و بتوانم آن را به گوش دیگران برسانم.

قاسمی با اشاره به این امر که اوج نمایش، لحظه‌ای است که «آرتورو اویی»، پس از تسخیر نقاط مختلف در آمریکا می‌گوید من با باورم و با ایمانی که به خود داشتم، به اینجا رسیدم، تأکید کرد: ذهن انسان، آن قدر قدرتمند است که به هر آن چه بخواهد، می‌تواند برسد.

وی در پایان گفت: تنها راه رسیدن به خواسته‌های هر انسان خواستن و رسیدن به خود باوری است.

 

بهار قاسمی صعود مقاومت‌پذیر آرتورواویی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین