کد خبر: 5988 A

نسخه تازه اکبر زنجانپور برای «لیر شاه»

نسخه تازه اکبر زنجانپور برای «لیر شاه»

«لیر شاه» نمایش معروف و کلاسیک جهانی با کارگردانی اکبر زنجان پور روی صحنه می‌آید.

ایران آرت: اکبر زنجانپور قصد دارد تمرین های نمایش «لیرشاه» را در سال جاری آغاز کرده و این اثر نمایشی را بهار سال ۹۷ روی صحنه ببرد.

اکبر زنجانپور کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران که زمستان سال ۹۵ نمایش «باغ آلبالو» را در تالار وحدت به صحنه برد درباره فعالیت جدید خود در زمینه کارگردانی تئاتر به مهر گفت: قصد دارم برای بهار سال ۹۷ نمایش «لیرشاه» را روی صحنه ببرم و آن را برای اجرا در سالن سمندریان به تماشاخانه ایرانشهر پیشنهاد داده ام.

وی با اشاره به اینکه تصمیمش برای به صحنه بردن «لیرشاه» قطعی است، اظهار کرد: در این اجرا باید بازیگران حرفه ای و درجه یک حضور داشته باشند. البته اکثر بازیگران حرفه ای درگیر پروژه های مختلف هستند اما سعی می کنم با تشکیل گروه بازیگری مدنظر، تمرین های نمایش «لیرشاه» را در سال جاری آغاز کنم.

این هنرمند عرصه تئاتر در پایان درباره دراماتورژی نمایشنامه «لیرشاه» برای این اجرا توضیح داد: برای اجرای نمایش «لیرشاه» نگاهی امروزی داریم. خیلی مایلم نمایش «لیرشاه» در حالت سیرک اجرا شود زیرا یکی از شخصیت های اصلی این نمایش دلقک است و می توان شخصیت های این نمایشنامه را در این فضا در نظر گرفت.

زنجانپور پیش از این نمایش های متعددی نظیر «دشمن مردم»، «گوریل پشمالو»، «سیر طولانی روز در شب»، «ایوانف»، «دایی وانیا» و «باغ آلبالو» را به صحنه برده است.

 

اکبر زنجان پور لیر شاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین