کد خبر: 5564 A

بهزاد فراهانی: اینجوری نمی‌ماند!

بهزاد فراهانی: اینجوری نمی‌ماند!

بهزاد فراهانی در گفت و گوی به شیوه مدیریتی افراطی در حوزه هنر به شدت اعتراض کرد.

ایران آرت: بهزاد فراهانی (کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما) در پاسخ به این سوال که باتوجه به چهره‌های فرهنگی هنری که اطراف ابراهیم رئیسی هستند اگر ایشان رئیس‌جمهور شود چه تفکری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غالب خواهد شد؟ گفت: مگر مراکز موسیقی را آقای قالیباف در فرهنگسراها جمع نکرد؟ اما ما دیدیم که باز موسیقی در فراهنگسراها زنده شد. بازهم می‌گویم این شوخی‌ها را نمی‌شود با هنر کرد.بهزاد فراهانی در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه «هیچ چیزی از دیگر مسائل کشور جدا نیست و هنر نمی‌تواند مجزا از سرنوشت یک ملت حرکت کند» گفت: همه چیز هنر پیچیده شده در مسائل سیاسی؛ اقتصادی و اجتماعی؛ لذا این شوخی‌ها را نمی‌شود با هنر کرد.

فراهانی با بیان اینکه هنر در بدترین شرایط حیات خود را حفظ کرده است، گفت: نگاه کنید در زمان هلاکوی مغول ما چهره‌های برجسته‌ای مانند محمد خواجه نصیرالدین طوسی و جوینی را داشتیم. پس معتقدم این شوخی‌ها را نمی‌شود با هنر کرد چون هنر کار خودش را می‌کند. همانطور که با مردم نمی‌توانند این شوخی‌ها را بکنند و مردم راه خودشان را می‌روند.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون با تاکید بر اینکه «من اصلا نگران این مسائل نیستم» گفت: چراکه بسیار کسان آمدند و رفتند. یادمان نمی‌رود که ما رئیس هنرهای نمایشی داشتیم که با کُلت‌اش می‌آمد سر کار و بعدها همین آدم، آرام شد. من دلشوره و دغدغه‌ای نسبت به این مساله ندارم.

فراهانی ادامه داد: ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که یک نفر رسما برمی‌گردد؛ می‌گوید موسیقی در استان خراسان نباید باشد. خب بگویند، ولی اینجوری که نمی‌ماند. در همان موقعی که ایشان این حرف را زد یک بانوی محترم فرهنگی در دبستان دخترانه خودش ترانه زیبای آقای شجریان را با همه دانش‌آموزانش باهم خواند.

رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر خاطرنشان کرد: یادتان باشد در افغانستان وقتی طالبان حاکم شد 900 هزار ساز شکسته شد و وقتی سقوط کرد 3 میلیون ساز از نو ساخته شد. اینها مساله‌ای نیست و نباید زیاد نگران شد.

فراهانی با بیان اینکه «در طول این سال‌ها بارها به فرهنگ و هنر ضربه خورده اما هنر هنوز زنده است» گفت: مگر مراکز موسیقی را آقای قالیباف در فرهنگسراها جمع نکرد؟ اما ما دیدیم که باز موسیقی در فراهنگسراها زنده شد. بازهم می‌گویم این شوخی‌ها را نمی‌شود با هنر کرد.

او ادامه داد: دوره‌ای بود که می‌گفتند زن در جایی که مرد بود؛ نباید آموزش می‌دید. یا در تلویزیون کلوزآپ زن را نمی‌توانستیم داشته باشیم. اما همه اینها شکسته شد؛ پس بقیه مسائل هم شکسته می‌شود. برخی ساعت‌شان با ساعت تاریخ هماهنگ نیست.

فراهانی با بیان اینکه حتی تفکری مانند آقای رئیسی و اطرافیانش بر فرهنگ و هنر غالب شود باز در بلندمدت هیچ اتفاقی برای هنر نمی‌افتد، گفت: تئاتر و موسیقی بازهم عمیق‌تر می‌شود. فوق‌اش این است که همه تئاترها زیرزمینی می‌شود و هرکسی با بچه‌های خودش در خانه خودش تئاتر اجرا می‌کند.

 

انتخابات سید ابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف بهزاد فراهانی علم الهدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین