کد خبر: 5321 A

رقص کاغذ پاره ها روی صحنه/ یک نمایش بدون صدای زن و مرد

رقص کاغذ پاره ها روی صحنه/ یک نمایش بدون صدای زن و مرد

علی محمدی کلاگر، نمایش «خداحافظ» به نویسندگی محمد یعقوبی را هر روز تا اواسط خردادماه به روی صحنه می برد.

ایران آرت: نمایش «خداحافظ» به کارگردانی "علی محمدی کلاگر"  از 18 اردیبهشت در شهرستان بابل به روی صحنه رفته است. این نمایش که در سالن آموزشگاه هنرهای نمایشی باغ آلبالو این شهر اجرا می شود؛ هر روز تا اواسط خردادماه برای علاقه مندان به تـﺋاتر به روی صحنه خواهد بود.

 «خداحافظ»  اثری از "محمد یعقوبی " تئاتری نام آشنای کشور است؛ که بیشتر با عنوان «رقص کاغذ پاره ها» شناخته شده است. علی محمدی کلاگر در مورد نام این نمایش به ایران آرت گفت: نویسنده اثر در متنی با عنوان «چندین چرا و چند چون» پیش از آغاز نمایشنامه «رقص کاغذپاره ها» به امکان حذف صدای زن و مرد اشاره کرده و بیان داشته است؛ درصورت به کار گرفتن این شیوه، نمایشنامه به «خداحافظ» تغییر نام پیدا خواهد کرد. حتی نویسنده در این متن، حذف سلیقه ای نمایشنامک ها و یا جابجایی آن ها را نیز جایز دانسته است.

نمایش «خداحافظ»

نمایشنامه «خداحافظ» روایت زن و مردی است که برای استراحت به شمال سفر کرده و پس از اسکان، به نوشتن نمایشنامه های کوتاهی پیرامون روابط زناشویی مشغول می شوند.

بازیگران این اثر نمایشی " نفسیه مقیم نژاد، بهزاد فیضى، على روشن، مهسا برمر، زهره کیانى، فربد بچاقچى، ساجد حسینى، شاهرخ کاوه راد، آرمین اسماعیل نیا، مبینا قربان تبار عمرانى، فاطمه چراغعلى پور، مهسا رجب زاده، یاسمن عباس نژاد، على سراجى، امیرعلى تقى پور، سجاد اعلمى، سوگند غضنفرپور، مرتضى محمد نتاج، فاریا فضلى، آیدا قدسى" خواهند بود. همچنین "بهزاد فیضى و مریم شجاعى" به عنوان دستیاران کارگردان، "آتوسا دهستانى، نفسیه مقیم نژاد، مهسا برمر" طراحان صحنه و لباس، "مهتاب عزتى" عکاس و "ایلیا شمس" به عنوان روابط عمومى این مجموعه، حضور خواهند داشت.

"علی محمدی کلاگر" از کارگردانان جوان و باسابقه استان مازندران و کارشناس ارشد هنرهای نمایشی از دانشگاه هنر و معماری تهران می باشد. محمدی کلاگر تاکنون نمایشنامه های متعددی را به همراه هنرجویان بازیگری خود اجرا کرده است؛ که از این تعداد سهم آثار نمایشی نویسندگان داخلی کاملا محسوس می باشد. از جمله این آثار می توان «شهر قصه» بیژن مفید، «کنار شیر آتش نشانی» فرهاد ناظرزاده کرمانی، «سی مرغ سیمرغ» قطب الدین صادقی، «شش و بش» محمد چرمشیر، «خاله ادیسه» نغمه ثمینی، «دیوان تـﺋاترال» محمود استادمحمد، «شش جوجه کلاغ یک روباه» بهروز غریب پور و «خروس زری پیرهن پری» احمد شاملو را برشمرد که توسط این کارگردان جوان در شهرهای مختلف استان مازندران به روی صحنه رفته است.

اطلاعات تکمیلی تماشای این نمایش را می توانید در کانال تلگرامی baghealbalouinst@ دریافت نمایید. ویدﺋـوی کوتاهی از مراحل آماده سازی اجرای نمایش «خداحافظ» را در ایران آرت ببینید.                

 

محمد یعقوبی علی محمدی کلاگر آموزشگاه هنرهای نمایشی باغ آلبالو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین