کد خبر: 4073 A

آسیب جسمی تعلیق «دکتر نون» برای کارگردان معروف تئاتر

آسیب جسمی تعلیق «دکتر نون» برای کارگردان معروف تئاتر

۱۲ سال است که قصد اجرای نمایش «دکتر نون» را دارم. وقتی سال گذشته مدیریت بنیاد رودکی از من دعوت کرد تا نوبتی اجرایی به گروه ما اختصاص دهد، بسیار خوشحال شدم...

ایران‌آرت: هادی مرزبان با اشاره به اینکه سال ۹۶ قصد اجرای نمایش «دکتر نون» را در تالار وحدت داشته اظهار کرد که بدقولی مدیریت بنیاد رودکی مانع تحقق انتظار ۱۲ ساله وی برای اجرای این اثر شد.

هادی مرزبان کارگردان تئاتر گفته: ۱۲ سال  است که قصد اجرای نمایش «دکتر نون» را دارم. وقتی سال گذشته مدیریت بنیاد رودکی از من دعوت کرد تا نوبتی اجرایی به گروه ما اختصاص دهد، بسیار خوشحال شدم و حتی به مدیریت بنیاد اعلام کردم که جای خوشحالی دارد که بنیاد به این نتیجه رسیده که از یک سال قبل برنامه سال آینده را مشخص کند.

او در گفت‌وگو با مهر ادامه داده: متأسفانه حرمت تئاتر در تالار وحدت از بین رفته است و ساعتی که به اجرای آثار تئاتری اختصاص داده می‌شود اصلا مناسب نیست. از این رو من قصد داشتم در مقطعی «دکتر نون» را به صحنه ببرم که ساعت اجرای نمایش مناسب باشد. بر همین اساس بنیاد رودکی به من پیشنهاد داد که اگر در ماه رمضان نمایش را به صحنه ببرم می‌توانم ساعت اجرای نمایش را انتخاب کنم. قرار بر این شد که تعداد ۲۰ اجرا را در ماه رمضان داشته باشیم و تعداد اجراهای باقیمانده را در تیرماه به صحنه ببریم.

مرزبان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم گروه بازیگران و تولید نمایش را تشکیل دادم، اظهار کرده: متأسفانه بعد از مدتی مدیر بنیاد رودکی طی جلسه ای به من اعلام کرد که تفاهم صورت گرفته برای اجرا در خردادماه بوده است. این در حالی است که تعداد ۲۰ اجرا برای نمایش در ماه رمضان اصلا معقولانه نیست.

او تأکید کرده: این اتفاق لطمه روحی و جسمی به من زده است و مجبور شدم گروهی را که با برنامه ریزی گردهم جمع کرده بودم، رها کنم.

 

تالار وحدت هادی مرزبان نمایش دکتر نون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین