کد خبر: 39276 A

کیهان: جلوی اجرای نمایش تنابنده و مهرانفر در کانادا و لندن را بگیرید

کیهان: جلوی اجرای نمایش تنابنده و مهرانفر در کانادا و لندن را بگیرید

نمایش مولن روژ اثر حسین پارسایی و نقش آفرینی محسن تنابنده و احمد مهرانفر ابتدا متوقف و سپس اعلام شد برای همیشه توقیف شده است، حالا کیهان بر اساس شنیده هایش درخواست جالبی را مطرح می کند.

ایران آرت : روزنامه کیهان امروز نوشته است: نمایش «مولن روژ» به کارگردانی حسین پارسایی، چندی قبل به‌خاطر هجویات مبتذل توقیف شد. نمایشی که مطابق روند این روزهای تئاتر، برای جذب مخاطب، به شوخی‌های ناهنجار متکی بود. اما اتفاق قابل تأمل این است که برخی از بازیگران این نمایش در فضای مجازی، از برنامه اجرای آن در شهرهای لندن، تورنتو و ونکور خبر داده‌اند!


کیهان نوشت: جای سؤال است، نمایشی که در داخل توقیف شده، چرا امکان اجرا در خارج از کشور می‌یابد؟ به‌طور طبیعی، اجرای نمایش توقیفی «مولن روژ» در دیگر کشورها، یک بدعت است و در آینده این راه را پیش روی دیگر نمایش‌ها نیز باز می‌کند که در صورت توقیف و یا هر محدودیت قانونی دیگری، راهی خارج شوند و با ابتذال و انحراف بیشتری روی صحنه بروند! ضمن اینکه رفتن این‌گونه نمایش‌ها به خارج، یک دهن‌کجی به قوانین و نظارت محسوب می‌شود. 
به همین دلیل هم اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد باید تمهیدی برای جلوگیری از این بدعت بیندیشد. یعنی باید سازوکاری در پیش گرفته شود که اجرای نمایش‌هایی که به هر دلیلی در داخل از اجرا منع می‌شوند، در خارج نیز ممنوع شود. به‌ویژه افرادی چون حسین پارسایی که هم سابقه مدیریتی طولانی دارند و هم ارتباطات نزدیکشان با مدیران فعلی هنرهای نمایشی، امکان چنین رفتارهایی را برای آنها فراهم می‌کند. 

کیهان افزود: چند سال است که کانادا به یکی از مقاصد نمایش‌های ناهنجار و ضدانقلابی تبدیل شده است. قبلاً نیز چند نمایش مشکل دار، راهی آن کشور شده بودند. اگر از الان جلوی راهیابی «مولن روژ» به کانادا گرفته نشود، از این پس بسیاری از کارگردان‌هایی که در پی حاشیه هستند، عمداً شرایط توقیف نمایش خود را ایجاد می‌کنند تا به این ‌ترتیب راه اجرای کار خود در کانادا را باز کنند! به‌ویژه اینکه‌اشخاصی چون محمد قدس، تهیه‌کننده این نمایش، در کانادا صاحب کمپانی هستند. 
کیهان در پایان خاطر نشان کرده است: گفتنی است، حسین پارسایی سال‌های اخیر عامل گسترش نمایش‌های‌اشرافی و پرهزینه، با حضور چهره‌های مشهور سینمایی گران قیمت شده است. 

 

روزنامه کیهان محسن تنابنده احمد مهرانفر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین