کد خبر: 36706 A

فرزاد حسنی در اتوبوسی به نام هوس

فرزاد حسنی در اتوبوسی به نام هوس

فرزاد حسنی در نسخه ایرانی "اتوبوسی به نام هوس" روی صحنه می‌رود

ایران آرت: علیرضا مهران طراح و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیتش در عرصه تئاتر گفت: قرار است نمایش "هوس و هفت دقیقه" را از ۲۹ خرداد ماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه ببرم. این اثر نمایشی نوشته علی اصغری است و من طراحی و کارگردانی کار را برعهده خواهم داشت.

وی در گفتگو با مهر درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیح داد: "هوس و هفت دقیقه" اقتباسی از نمایشنامه "اتوبوسی به نام هوس" شاهکار تنسی ویلیامز است که به صورت ایرانیزه درآمده و موقعیت‌های داستان و کاراکترها ایرانی شده اند.

مهران درباره بازیگران نمایش بیان کرد: فرزاد حسنی، لیلا بلوکات، امیر کربلایی زاده و مه لقا باقری بازیگران این اثر نمایشی هستند که به ترتیب نقش کاراکترهای استنلی کوالسکی، استلا، میچ و بلانش دوبوآ را ایفا می کنند که البته اسامی ایرانی خواهند داشت.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: این نمایش از ۲۹ خرداد ماه ساعت ۲۲:۳۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه روی صحنه خواهد رفت.

"اتوبوسی به نام هوس" یکی از شناخته شده‌ترین آثار ادبیات نمایشی و از جمله نمایشنامه‌های محبوب تنسی ویلیامز به حساب می آید که تاکنون اجراهای متفاوتی از آن در صحنه تئاتر، سینما و تلویوزیون صورت گرفته است.

الیا کازان نیز در سال ۱۹۵۱ اقتباسی سینمایی از این نمایشنامه را کارگردانی کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و در واقع مشهورترین و بهترین اقتباس از این اثر به حساب می‌آید. در این نسخه سینمایی مارلون براندو در نقش استنلی کوالسکی، ویوین لی در نقش بلانش دوبوآ، کیم هانتر در نقش استلا دوبوآ و کارل مالدن در نقش میچ به ایفای نقش می‌پردازند.

 

علیرضا مهران فرزاد حسنی اتوبوسی به نام هوس هوس و هفت دقیقه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین