کد خبر: 36254 A

بازگشت بازیگران سرشناس به تئاتر/ از نقی و ارسطو تا طناز طباطبایی، کیانیان، تارخ و دیگران

بازگشت بازیگران سرشناس به تئاتر/ از نقی و ارسطو تا طناز طباطبایی، کیانیان، تارخ و دیگران

رضا کیانیان، محسن تنابنده، امین تارخ، بابک حمیدیان، طناز طباطبایی، مینا ساداتی، میترا حجار و.... بازیگرانی هستند که به‌زودی روی صحنه می‌روند.

ایران آرت: تماشاخانه‌های تهران بعد از پایان ‌ماه رمضان و تعطیلات عید فطر میزبان نمایش‌های جدید می‌شوند. چهره‌های تئاتری و سینمایی در اجراهای نخستین ‌ماه تابستان می‌تواند برای تماشاگران جزو اولویت‌های انتخاب نمایش‌ها باشد. رضا کیانیان، محسن تنابنده، امین تارخ، بابک حمیدیان، طناز طباطبایی، مینا ساداتی، میترا حجار و.... بازیگرانی هستند که روی صحنه می‌روند. گزارش همشهری از اجراهای پس از تعطیلات عید فطر را بخوانید. 

جنایات و مکافات در تالار وحدت

از هفته آخر خرداد رضا ثروتی "جنایات و مکافات"را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد. در این نمایش بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی و... بازی می‌کنند.

رضا کیانیان بعد از حرفه‌ای

رضا کیانیان بعد از 3سال بار دیگر روی صحنه می‌رود. کیانیان سال 95نمایش "حرفه‌ای"را در سالن پالیز کارگردانی و بازی کرده و حالا در کنار الهام کردا، ستاره پسیانی، بهرام افشاری و... در "بداهه"آروند دشت‌آرای بازی می‌کند. این نمایش هفته آخر خرداد‌ماه در سالن شماره 2شهرزاد اجرای خود را آغاز می‌کند.

مولن‌روژ با تنابنده و مهرانفر

حسین پارسایی که پیش از این اجرای 2نمایش موزیکال و پربازیگر "اولیور توئیست"و "بینوایان"را در تالار وحدت و سالن رویال هتل اسپیناس روی صحنه داشت، این بار قرار است "مولن‌روژ"را کارگردانی کند و این نمایش را تابستان سال ‌جاری روی صحنه ببرد. "مولن‌روژ"نوشته آرش عباسی مضمونی اجتماعی با دو پرسوناژ دارد و محسن تنابنده و احمد مهرانفر در این نمایش بازی می‌کنند. مهرانفر دومین همکاری مشترک خود در صحنه تئاتر را بعد از شوایک با محسن تنابنده در "مولن‌روژ"به نمایش خواهد گذاشت.

پانته‌آ بهرام و پژمان جمشیدی در مادر

علی احمدی هم به تهیه‌کنندگی پدرش خسرو احمدی قرار است نمایش "مادر"را روی صحنه بیاورد. در این نمایش که در تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد، پانته‌آ بهرام و پژمان جمشیدی بازی می‌کنند. پژمان جمشیدی سال گذشته در نمایش "آنسوی آینه"علی سرابی روی صحنه رفت.

امین تارخ در مارلون براندو

امین تارخ بعد از سال‌ها دوری از صحنه به‌زودی در نمایش "مارلون براندو"بازی می‌کند. "مارلون براندو" از دیگر نمایش‌هایی است که به کارگردانی مهران رنجبر قرار است در تماشاخانه سپند روی صحنه برود. میترا حجار که سال گذشته در نمایش "آهسته با گل سرخ"هادی مرزبان بازی کرده بود، امسال در "مختلف‌الاضلاع"در کنار نادر فلاح بازی می‌کند. این نمایش را نادر فلاح کارگردانی کرده و از هفته آخر خرداد‌ماه در سالن شماره 2سپند روی صحنه خواهد رفت.

حضور پررنگ بازیگران زن

لادن مستوفی که 2سال پیش در "یک دقیقه و سیزده ثانیه"شهرام گیل‌آبادی روی صحنه رفت، تابستان امسال با "دروغ"آریان رضایی به صحنه تئاتر بر می‌گردد. مستوفی در این نمایش در کنار افشین هاشمی بازی می‌کند. افشین هاشمی هم‌اکنون در نمایش "هملت، شاهزاده اندوه"به کارگردانی محمد عاقبتی بازی می‌کند.

شهرام گیل‌آبادی هم با بازی الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز، ژاله صامتی نمایش "عاشقانه‌های خیابان"را بعد از "یک دقیقه و سیزده ثانیه"با موضوع زنان دستفروش در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌برد.

حسین کیانی با میرغضب در سنگلج

با نهایی شدن گروه بازیگران، حسین کیانی "چشم به راه میرغضب"را بعد از ‌ماه رمضان به تماشاخانه سنگلج می‌آورد. کیانی 3سال پیش، نمایش "تیاتر سعدی"و "تابستان سی و دو"را روی صحنه آورد. علی سلیمانی، وحید نفر، مجید رحمتی و سیروس همتی ازجمله بازیگران این نمایش هستند.

بازیگرانی که کارگردانی می‌کنند

سالن‌های دولتی و خصوصی پایتخت بعد از تعطیلات عید فطر، علاوه بر میزبانی چهره‌های شناخته شده، میزبان نمایش‌های دیگری هم هستند، نمایش‌هایی با کارگردانی و متن‌های متفاوت که نمی‌توان از تماشای آنها گذشت. در میان این نمایش‌ها نام بازیگرانی دیده می‌شود که کارگردانی آثار نمایشی را برعهده دارند.

"مرگ خنده‌دار یک دوچرخه‌سوار استقامت"را سیدجواد موسوی کارگردانی کرده و این نمایش قرار است از هفته آخر خرداد‌ماه در سالن شماره 2تماشاخانه سپند ساعت 20:45اجرا شود. این تماشاخانه ساعت 19:15بعد از ‌ماه رمضان میزبان نمایشی از سیدمحمد مساوات می‌شود؛ نمایش "قصه ظهر جمعه"که نسیم ادبی آن را کارگردانی کرده است.

اشکان خطیبی، این بار نمایش "نفرین قحطی‌زدگان"را برای اجرا در ایرانشهر آماده می‌کند. متنی از سام شپارد که خطیبی آن را ترجمه کرده و به‌زودی در سالن سمندریان اجرا می‌شود.

عمارت نوفل شاتو هم در نخستین‌ ماه تابستان، میزبان "کرونوس"علی صفری خواهد بود. این نمایش بعد از پایان ‌ماه رمضان هر شب ساعت 19روی صحنه می‌رود. "ماجرای عجیب سگی در شب"از دیگر نمایش‌هایی است که اجرایش در نوفل‌شاتو آغاز می‌شود. این نمایش را افسانه کمالی هر شب روی صحنه می‌برد.

دوباره سیزیف و آبی مایل به‌صورتی

تئاتر مستقل و تماشاخانه سپند در نخستین ‌ماه تابستان میزبان 2اجرای پرمخاطب هستند، ساناز بیان هم بار دیگر نمایش "آبی مایل به‌صورتی"را روی صحنه می‌آورد، این نمایش بعد از پایان ‌ماه رمضان در سالن شماره یک سپند ساعت 21روی صحنه می‌رود. "سیزیف"به کارگردانی محمد برهمنی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده که اجرای موفقی در ایرانشهر داشت، این بار در تئاتر مستقل اجرای خود را آغاز می‌کند. این نمایش یک ساعت و نیمه هر شب ساعت 19اجرا خواهد شد.

امین تارخ علی احمدی حسین کیانی اشکان خطیبی محسن تنابنده احمد مهرانفر پژمان جمشیدی لادن مستوفی مهران رنجبر سیزیف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین