کد خبر: 36075 A

ماجرای سوءاستفاده جنسی از زنان در تئاتر/ عکس

ماجرای سوءاستفاده جنسی از زنان در تئاتر/ عکس

نمایش "کاسیستا" درباره سوءاستفاده و خشونت جنسی علیه زنان با استقبال فراوانی در جامعه بولیوی مواجه شده است.

ایران آرت: زنان بولیویایی روی صحنه، هیاهوی بازارهای خیابانی و سوء استفاده مردان را با بیان تجارب واقعی خود، بازگو می‌کنند. 

نکته مهم این نمایش این است که خشونتی که این ۲۲ زن بولیویایی روی صحنه به تصویر کشیده‌اند براساس تجارب زندگی واقعی خودشان بوده است.

به گزارش فارس، نمایشی که این بانوان به اجرا درمی‌آورند "کاسیستا" نام دارد که به منظور ارتقاء سطح آگاهی در مورد خشونت علیه زنان است و آمادگی برای مبارزه با این معضل اجتماعی. این نمایش با استقبال فراوانی در جامعه بولیوی مواجه شده است.

"ماریا لوکوئه" در این نمایش در نقش زنی‌ بازی می‌کند که از همسر دائم‌الخمر خود می‌خواهد به سوء استفاده از او پایان دهد. او از سرگذشتش می‌گوید و اینکه پدر چهار فرزندش بسیار وحشیانه او را کتک می‌زده به حدی که قسمت‌هایی از بدنش فلج شده و حتی الان پس از گذشت بیش از یک دهه همچنان با حرکت دادن بعضی از عضلات صورتش مشکل دارد.

FE21EB31-D7A7-4C08-9B96-299B1AD3BD18_w1080_h608_s_b

یکی از این شخصیت‌ها در مورد تجربیات تلخ و واقعی زندگی خود که در این نمایش به تصویر کشیده شده می‌گوید: از بدو تولد با تبعیض جنسیتی روبرو بودم. مادرم از فقر شدید مورد خشونت و کتک قرار می‌گرفت و مجبور به فرار شد. این خشونت‌ها برای برخی عادی شده اما ما می‌خواهیم نشان دهیم که این تبعیض نباید بدین شکل ادامه یابد.

"کاسیستا" یکی از دو نمایشی است که از سوی "کُری وارمیس" ارائه شده و هردو بر مسائل و مشکلات خشونت جنسیتی و آگاهی بخشی جهت متقاعد کردن زنان برای عدم پذیرش و سرخم آوردن در مقابل این خشونت‌ها و تبعیض‌ها است.

بنابر یک گزارش دولتی کشور بولیوی در راستای معضل خشونت جنسیتی، در سال گذشته ۴۰ درصد از پرونده‌های پلیس به خشونت‌های خانوادگی اختصاص داشته که در ۹۰ درصد از این پرونده‌ها مصرف الکل دخالت مستقیم داشته است.

 

تئاتر نمایش تئاتر برادوی تئاتر بولیوی کاسیستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین