کد خبر: 35807 A

کات! خوب نیست! تکرارش کنید / گپ و گفتی با سعید حسن‌لو به انگیزه اجرای نمایش «پروانه الجزایری»

کات! خوب نیست! تکرارش کنید / گپ و گفتی با سعید حسن‌لو به انگیزه اجرای نمایش «پروانه الجزایری»

سعید حسن‌لو که این روزها نمایش «پروانه الجزایری» را در سالن «هامون» روی صحنه می‌برد، گفت: دغدغه کارگردانی سال‌ها با من بوده ولی گرایش اولی‌ام طراحی صحنه است.

ایران آرت: این هنرمند جوان تئاتر که بیشتر به عنوان طراح صحنه در این حوزه فعالیت دارد، در گفتگویی با ایران آرت درباره حضورش در عرصه کارگردانی گفت: در گذشته به عنوان کارگردان فعالیت داشتم و سال 88 آخرین نمایش خود را به اجرای عمومی گذاشتم. در این سال‌ها با سمت مشاور کارگردان با گروه‌های نمایشی همکاری و به این شیوه خود را اقناع می‌کردم. البته در کنار اینها چند پروژه را کار کردم که اجراهای محدودی داشتند و بعضی هم در خارج از کشور روی صحنه رفتند. دغدغه کارگردانی سال‌هاست با من است ولی گرایش اولم همچنان طراحی صحنه است و قصد ندارم به کارگردان تبدیل شوم؛ با این حال گاهی نمایش‌هایی را کارگردانی می‌کنم.

او که نمایش «پروانه الجزایری» را با متنی از پیام لاریان اجرا می‌کند، درباره درون مایه این اثر توضیح داد: این نمایش در واقع شبیه‌ترین شکل زندگی در تئاتر است. متن آن چهار سال پیش نوشته شد و همان سال تندیس تولید متون نمایشی از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد.

حسن‌لو اضافه کرد: داستان نمایش ما درباره چند دوست است که همه در رشته‌های هنری تحصیل کرده‌اند و در پروژه‌ای به نام «پروانه الجزایری» با یکدیگر آشنا و دوست شده‌اند. آنها در این پروژه یک شوخی دارند و هر جا که کار خراب می‌شود، می‌گویند: کات، خوب نیست. از اول می‌گیریم. همزمان با این اتفاقات، نمایشنامه‌نویسی را در حال نگارش نمایشنامه‌ای می‌بینیم که تلاش می‌کند یک زندگی را بنویسد. او ناچار می‌شود یکی از شخصیت‌های نمایشنامه خود را بکشد و در صحنه دوم می‌بینیم که این دوستان جوان تلاش می‌کنند همه چیز را به عقب برگردانند و راکوردها را دوباره تکرار می‌کنند تا دوست از دست رفته‌شان دوباره زنده شود.

این طراح صحنه که نمایش خود را در سالن «هامون» (باران پیشین)، به صحنه می‌برد، درباره دشواری‌های اجرا در سالنی که مدتی فعال نبوده است، گفت: هادی حجازی‌فر (مدیر جدید سالن هامون) دوست من است و ما برای اجرا گپ زده بودیم و این سالن برای من مناسب بود. البته وقتی سالنی مدتی درگیر تعمیرات و غیرفعال بوده است، اجرای افتتاحیه آن سختی‌های خاص خود را دارد ولی هادی حجازی‌فر کاملا از ما حمایت کرد و بچه‌های گروه هم دوست داشتند در این سالن اجرا داشته باشیم و همان طور که گفتم، ابعاد و ویژگی‌های سالن، کاملا برای اجرای ما مناسب بود. این نکته را هم باید اضافه کنم که سالن «هامون» تغییرات بسیار خوبی کرده و تماشاگرانی که قبلا در این سالن نمایش دیده‌اند، متوجه این تغییرات خواهند شد.

به گزارش ایران آرت، گروه اجراکننده نمایش «پروانه الجزایری» به شرح زیر هستند: نویسنده: پیام لاریان، کارگردان: سعید حسن‌لو، بازیگران: امیراحمد قزوینی، گلنوش قهرمانی، مهسا ایرج‌پور، محمد علی‌محمدی، فرانک کلانتر، افشین زمانی و مجتبی پیرزاده، صدا: هوتن شکیبا، طراح صحنه: سعید حسنلو، طراح لباس: سمانه احمدی مطلق، دستیار کارگردان: آزاده بخشی، طراح صدا: علی مست علی، طراح گرافیک: مریم برادران، مدیر صحنه: آرمین فرقانی، عکاس: محمدرضا جعفری،  فاطمه راجزی، ویدئوآرت: علی زندیه، محمد نوحی و محمدرضا جعفری، مدیر تبلیغات: امیر قالیچی، مدیر تولید: مهدی خان احمدی و مشاور رسانه‌ای: مریم رودبارانی.

این نمایش هر شب راس ساعت 21 و سی و به مدت 80 دقیقه در سالن «هامون» روی صحنه می‌رود.

 

هادی حجازی فر سعید حسن لو پروانه الجزایری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین