کد خبر: 3482 A

پیشنهادات تئاتری برای تعطیلات نوروزی

پیشنهادات تئاتری برای تعطیلات نوروزی

سالن‌های خصوصی در ایام تعطیلات نوروز چراغ تئاتر را روشن نگه داشتند.

ایران آرت : پس از خاموشی کوتاه و تنفسی از سر استراحت برای تئاتر، اجراها خیلی زود و در میان تعطیلات نوروز به سالن‌ها پا گذاشتند و دوباره تئاتربازها خیال‌شان راحت است که آخر هفته‌های نوروز تئاتر تعطیل نیست. در این روشنی چراغ تئاتر، سالن‌های خصوصی سهم بسیار مهمی دارند. این از محاسن تئاتر خصوصی است که بجای رویکردی اداری و تصوری کارمندی متوجه اوقات طلایی هست و درپی مخاطب خود حتی در تعطیلات نوروز هم می‌گردد.

نمایش "مافیا" نوشته و کار افروز فروزند همچنان در تماشاخانه باران در ساعت 21 به اجرای خود ادامه می‌دهد، همچنین در همین تماشاخانه نمایش "سیزیف و کمدی مرگ" نوشته روبر مرل به کارگردانی علی ضیایی و مسعود روستا هر روز ساعت 18:30 اجرا می‌شود.

در تماشاخانه ارغنون نمایش "بازگشت به خانه" نوشته هارولد پینتر به کارگردانی رامین معصومیان و فرید قادرپناه هر روز ساعت 20:15 دقیقه به صحنه می‌رود.

پردیس تئاتر تهران در سالن استاد داود رشیدی به مدت 10 روز شاهد اجرای نمایش "جادوگر کوچولو" به کارگردانی فریبا دلیری خواهد بود. همچنین در سالن علی نصیریان در همین پردیس داود فتحعلی بیگی یکی از چهره‌های شناخته شده تئاتر سنتی ایرانی نمایش "سایه تو سایه" را ساعت 19:30 هر روز به صحنه می‌برد.

در تماشاخانه قدیمی سنگلج که گویی با آیین‌های ایرانی و خاصه بهار پیوندی ذاتی دارد، این روزها عظیم موسوی اقتباسی تک پرده‌ای از اثر معروف "خواستگاری" نوشته آنتون چخوف را اجرا می‌کند. نمایشی کمدی با استفاده از گویش گیلکی که می‌تواند دیدنش برای تماشاگرانی که در روزهای بهار دنبال دیدن کمدی هستند جالب توجه باشد. "خواستگاری" هر روز ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود. دیدن این نمایش در کنار فضای محله سنگلج و آرامش آن منطقه در نوروز می‌تواند یک سفر شهری جالب باشد که چیزی افزون بر تئاتر را به مخاطب خود عرضه می‌دارد.

اما مرکز و خاستگاه تئاتر ایران، تئاتر شهر تهران نیز این روزها خاموش نیست  علاوه بر نمایش‌های جدیدی که از ناصر حسینی مهر، الهام پاوه‌نژاد و... به زودی تئاتر شهر به خود خواهد دید در این روزهای ابتدای فروردین در سالن قشقایی نمایش مستند "شلتر" به کارگردانی امین میری که بسیار مورد توجه قرار گرفته ساعت 17:30 همچنان به صحنه می‌رود.

 

تئاتر شهر تماشاخانه باران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین