کد خبر: 33837 A

پری صابری: تئاتر ایران دوباره جان گرفته است

پری صابری: تئاتر ایران دوباره جان گرفته است

پری صابری گفت: "دلم می‌خواهد تئاتر ایران که جان دوباره گرفته قدم‌های محکمی بردارد که البته لیاقتش را دارد و تلاشش را می‌کند."

ایران آرت: پری صابری از کارگردانان موفق تئاتر ایران است. با وجود آنکه هنر تئاتر مخاطب محدودی دارد٬ آثار او همیشه مورد توجه دوستداران تئاتر قرار می‌گیرد و سالن‌هایی که آثار او را به نمایش می‌گذارند همیشه مملو از جمعیت است. پری صابری پیشتر گفته بود هنر چشم باز جامعه است و نوعی آگاهی است که چشم انسانها را به دنیا بازمی‌کند و این امر ممارست خاصی را در اطلاع‌رسانی، آگاهی و آموزش دادن می‌طلبد، هنر در روح تمامی‌ایرانیان وجود دارد و این نشانه قدرت هنر و هنرمندان، نه تنها در ایران، بلکه در همه جهان است.

شاید از همین روست که خواستن نوروزنامه و آرزوهای نوروزی از پری صابری امری لازم و موجه است. او به اعتمادآنلاین می‌گوید: "نمی‌توانیم به تاریخ کشورمان نیاندیشیم. فرهنگ ایران ریشه‌های قوی در باورهای نهفته و تاریخ ما دارد. نوروز هم همینطور است. مثل چند روز عادی نیست که بیاید و برود. یک زمانِ مانا و پویاست. خوشبختانه جامعه ما همواره پیش می‌رود و این خیلی خوب است، چرا که اگر جامعه‌ای پیشرفت نداشته باشد، مرده است. سال نوی ما باید سال حیات و رشد باشد."

پری صابری درباره آرزوهایش گفت: "دلم می‌خواهد تئاتر ایران که جان دوباره گرفته قدم‌های محکمی بردارد که البته لیاقتش را دارد و تلاشش را می کند. جوان‌هایی را دیده‌ام که با آنها همکاری داشته‌ام و استعدادهای شگرفی دارند. امیدوارم راه برای پیشرفتشان باز باشد. ما متولیان و راهیان یک فرهنگیم. تئاتر یک فرهنگ است که بچه‌ها باید یاد بگیرند. این روزها جوان‌ها عشق به‌ تئاتر و حرفه تئاتر دارند. ما شاهد رشد و ترقی نسلی هستیم که آینده تئاتر ایران را خواهند ساخت. دگران کشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند. این یعنی که من از بزرگان بسیار آموخته‌ام، نسلی که دیگر نیستند. حالا وظیفه ما چیست؟ نسل آینده را باید ساخت. بیاییم دست به دست یکدیگر بدهیم و نسل آینده را به‌ بهترین نحو کمک کنیم. سال نویی که می‌شود در آن این وحدت و نگرش و انسجام را به وجود آورد و از آن بهره برداری کرد."

او ادامه داد: "بیایید امسال مثل کارگردانی باشیم که نه فقط حرکات بازیگرانش که تحرک تماشاگرانش را هم زیر نظر دارد و با ترکیب این دو می‌خواهد به مقصدش برسد. همه چیز را و همه قدرت‌مان را باید به کار بگیریم."

 

تئاتر نمایش پری صابری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین