کد خبر: 31915 A

زندگی رپر معروف آمریکایی روی صحنه تئاتر تهران

زندگی رپر معروف آمریکایی روی صحنه تئاتر تهران

منیژه محامدی می‌گوید تصمیم داشته تئاتری درباره زندگی‌نامه توپاک شکور، رپر معروف آمریکایی کارگردانی کند اما به دلیل مسائل مالی موفق نشده آن را روی صحنه ببرد.

ایران آرت: منیژه محامدی هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران این روزها نمایش "تبرئه" نوشته جسیکا بلنک و اریک جنسون را در تماشاخانه ایرانشهر کارگردانی می‌کند. او در این گفت‌وگو درباره نمایش "تبرئه" و نمایش دیگری که قرار بود روی صحنه ببرد اما این اتفاق به دلیل مسائل مالی نیفتاد، صحبت کرده است. 

منیژه محامدی در ابتدا با بیان اینکه نمایش "تبرئه" را پیش از این در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه برده است، به تئاترآنلاین می‌گوید: یازده سال پیش نیز این نمایش را اجرا کرده بودیم و در آن زمان بازخورد بسیار خوبی داشتیم. به همین خاطر فکر کردیم که بد نیست دوباره آن را به روی صحنه ببریم. البته ما ابتدا بر روی متن دیگری کار می کردیم ولی به لحاظ مسائل مالی که پیش آمد، نتوانستیم از پس آن اجرا بربیاییم زیرا هزینه بسیار سنگینی داشت و برای به روی صحنه بردن آن، احتیاج به اسپانسر داشتیم ولی متاسفانه اسپانسری پیدا نکردیم تا به ما برای اجرا کمک کند، علاوه بر این نیز نتوانستم هنرپیشه ای که می خواستم را پیدا کنم به همین خاطر مجبور شدم متن را عوض کنم و در نهایت گروه تصمیم گرفت بر روی این نمایش کار کند.

محامدی با اشاره به متنی که در ابتدا تصمیم به روی صحنه بردن آن را داشت، گفت: آن نمایش زندگی نامه "توپاک" ، ترانه سرا و خواننده رپیست آمریکایی و جزو افراد سیاسی آمریکا بود که در سن ۲۶ سالگی او را کشتند. وی از اولین رپیست هایی بود که مسائل اجتماعی و سیاسی آمریکا برایش بسیار مهم بود. فرد بسیار معروفی است و تمام دنیا او را می شناسند . ولی برای اجرا متاسفانه بازیگری که بتواند مانند او بازی کند ، حرکت کند و برقصد را پیدا نکردم و نتوانستم آنچه که دلم می خواهد اتفاق بیفتد و چون از دو سال پیش ما این سالن را برای اول دی ماه رزرو کرده بودیم و قرار بود در دی ماه اجرا برویم، به همین دلیل با گروه تصمیم گرفتیم نمایش دیگری به روی صحنه ببریم.

محامدی در بخشی دیگر از این گفتگو بیان کرد: من اهل هیچ نوع زد و بندی نیستم و فقط خودم هستم و خودم! از یک سال و نیم قبل از آنکه در این کشور انقلاب شود ، به ایران آمدم و همیشه تا به امروز جنگیده ام تا یک تئاتر را به روی صحنه ببرم . همیشه دعوا کرده ام و هر بار لازم است برای آنکه بتوانم کار کنم ، خودم را معرفی کنم. البته این خصوصیاتی است که زنان باید در کشور ما داشته باشند ، قطعا اگر مرد بودیم وضعمان بهتر بود . ولی من همین وضعیت الان خود را ترجیح می دهم و برایم بهتر است.

این کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران با گلایه از اینکه این روزها اخلاق از بین رفته است، گفت:  هر دفعه باید خودمان را حتی برای کسانی که شاگردان خودمان بوده اند ، معرفی کنیم و باید بگوییم که ما کیستیم . وقتی سالن تمرین از آن ها می خواهیم، بی ادبی می کنند. متاسفانه اخلاق در این مدت از بین رفته است. همچنین احترام و رابطه نیز دیگر وجود ندارد. برای آن ها اصلا مهم نیست که فرد روبرویشان ، منیژه محامدی است و یا هر کس دیگر . متاسفانه همه چیز بسیار بد است و من اصلا از این شرایط و اتفاقاتی که می افتد راضی نیستم ولی با این حال هر سال حتما یک کار به روی صحنه می برم.

منیژه محامدی توپاک شکور رپر معروف نمایش تبرئه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین