کد خبر: 30907 A

آقای بازیگر یک تماشاخانه خرید

آقای بازیگر یک تماشاخانه خرید

تماشاخانه باران فعالیت خود را با مدیریت فعلی‌اش روز جمعه 21 دی‌ماه به پایان می‌رساند و پس از آن واگذار می‌شود.

ایران آرت: خیام وقار کاشانی با تایید خبر واگذاری تماشاخانه "باران" گفت: روز جمعه آخرین روز فعالیت تماشاخانه باران با این تیم مدیریتی خواهد بود و این مجموعه به هادی حجازی‌فر (بازیگر سینما و کارگردان تئاتر) واگذار شده است.

او افزود: "باران" تعطیلی یک ماهه‌ای برای بازسازی و نوسازی خواهد داشت و بعد احتمالا از اوایل اسفند کارش را شروع خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه چرا تصمیم به واگذاری گرفته و آیا شرایط این روزهای تئاتر خصوصی بویژه سختگیری‌هایی که با تعطیلی تماشاخانه شهرزاد احتمالا بیشتر هم خواهد شد، در این تصمیم تاثیرگذار بوده است؟ اظهار کرد: در این باره صحبت‌های رسمی که هیچگاه از سوی شورای نظارت مطرح نمی‌شود و همیشه یکسری قوانین نانوشته وجود دارد که منطقی هم پشت آن نیست و درواقع یک سری امور سلیقه‌ای و فرمایشی وجود دارد که به هر حال باید لحاظ شود.

وقار کاشانی ادامه داد: شاید این همه سخت گیری و فرسایشی شدن روند گرفتن مجوز که مثلا به رد شدن هفت، هشت مورد از کارهای ما در نیمه دوم امسال منجر در این تصمیم بی‌تاثیر نبوده است، چون فضا خیلی سخت و بسته شده و آنطور که آدمی دلش بخواهد دیگر نمی‌تواند کار فرهنگی انجام دهد و از آنجا که در بخش خصوصی تنگناهای زیادی داریم حتی یک روز بی اجرا ماندن سالن، در بخش خصوصی ضرر و زیان زیادی به همراه دارد و این مسئله وقتی تکرار می شود ما را هم خسته می‌کند.

او اضافه کرد: در این اوضاع تشخیص دادم و فکر کردم تا قبل از اینکه وارد آن گرداب شوم و مجبور شوم به خاطر تامین هزینه‌ها به اجرای هر نمایشی تن بدهم و رسالت و ایده آلی که مدنظرم بود را خدشه‌دار کنم، آرام خود را از این مهلکه کنار بکشم، علیرغم اینکه کار آسانی نبود چون یک ماجرا را شروع کرده بودم ولی به هر حال از یک جایی خسته شدم و یک سری برنامه‌ها و آینده با چشم اندازی که هست آدم را مجبور می‌کند بگذارد و برود و این به هرحال خوشایند نیست.

مدیر تماشاخانه باران در پاسخ به اینکه سراغ تأسیس سالن دیگری نخواهد رفت؟ گفت: الان خیلی خسته‌تر از آن هستم که به این موضوع فکر کنم چون در این چند سال هم از سوی دولت و هم از طرف خود هنرمندان بسیار اذیت شدم.

به گفته خیام وقار کاشانی تماشاخانه باران فعلا چند ماهی با همین نام فعالیت خواهد کرد ولی نام آن قطعا تغییر می‌کند که این مستلزم صدور مجوزهای لازم است.

هادی حجازی فر تماشاخانه باران خیام وقار کاشانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین