کد خبر: 28179 A

رمان ناتمام جین آستن روی صحنه می‌رود

رمان ناتمام جین آستن روی صحنه می‌رود

"خانواده واتسون" اثر ناتمام جین آستن روی صحنه خواهد رفت.

ایران آرت: لورا وِید نمایشنامه‌نویس بریتانیایی قصد دارد رمان ناتمام "خانواده واتسون" اثر جِین آستِن را روی صحنه ببرد.

این رمان که از سال ۱۸۰۴ تا ۱۸۰۵ نوشته شده داستان اِما واتسون جوان است که پس از بزرگ شدن نزد عمه ثروتمندش به سوی خانواده پرچالشش بازگشته است. این رمان تنها ۱۷ هزار و ۵۰۰ واژه دارد.

چالش‌های زندگی خانوادگی خود جین آستن، مرگ در خانواده‌اش و درگیر فقر مالی شدن و از دست دادن شرایط ازدواج جین آستن در این رمان او به وضوح در شخصیت‌های کتابش انعکاس یافته است.

به گزارش فارس، لورا وید در مورد ناتمام ماندن این رمان آستن می‌گوید: "زمانی که او شروع به نوشتن این رمان کرد به گونه‌ای دچار سردرگمی و حالتی از دور سرگردان شده بود از این رو نتوانست آن را به پایان برساند."

لورا وِد نمایشنامه‌نویس معروف بریتانیاست که بیشتر شهرتش را به خاطر نوشتن "شیک" به دست آورد و این نمایشنامه در سال ۲۰۱۰ در سالن رویال کورت لندن روی صحنه رفت و بعدا هم فیلم "باشگاه ضد شورش" در سال ۲۰۱۴ بر اساس این نمایشنامه ساخته شد. او به مدت یک دهه است که روی اقتباس این اثر آستن کار می‌کند.

لورا وِد اولین کسی نیست که قصد دارد رمان ناتمام "خانواده واتسون" آستن را تمام کند. در سال ۱۸۵۰ "کاترین هوباک" خواهرزاده جین آستن رمانی نوشت که ادامه رمان آستن بود. نوه کاترین هوباک "ادیت براون" نیز در سال ۱۹۲۸ پایانی بر رمان آستن نوشت. جوان آیکن نویسنده بریتانیایی کتاب‌های کودکان و داستان‌های ارواح نیز در سال ۱۹۹۶ نیز نسخه جدیدی بر پایان رمان جین آستن نوشته است.

 

جین آستین جین آستن رمان خانواده واتسون خانواده واتسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین