کد خبر: 2797 A

دومینوی لغو کنسرت‌ها به تئاتر هم می‌رسد؟

نوید محمدزاده را به خاطر گرانی به مشهد راه ندادند!

نوید محمدزاده را به خاطر گرانی به مشهد راه ندادند!

هفته گذشته خبر اجرای نمایش «آخرین نامه» به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا با بازی نوید محمدزاده منتشر و اعلام شد اجرا از 21 اسفند آغاز خواهد شد اما

ایران‌آرت: پس از لغو اجرای نمایش «آخرین نامه» با بازی نوید محمدزاده با بهای بلیتی بین 50 تا 70 هزار تومان، مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام کرد با قیمت بلیت خارج از عرف مخالف است.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل هنرهای نمایشی درباره مسائلی که این روزها در پی لغو اجرای نمایش «آخرین نامه» به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا در شهر مشهد پیش آمده است، گفت: «امروز در جریان موضوع اجرای این نمایش در مشهد قرار گرفتم و به شدت با قیمت خارج از عرف برای بلیت هر نمایشی مخالفم.»

مهدی شفیعی با بیان این مطلب ادامه داد: «قیمت‌گذاری بلیت این نمایش درست نبوده است و امیدواریم برای احترام به مخاطب درباره قیمت بلیت آن تصمیم منطقی گرفته شود.»

هفته گذشته خبر اجرای نمایش «آخرین نامه» به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا با بازی نوید محمدزاده منتشر و اعلام شد اجرا از 21 اسفند آغاز خواهد شد اما روز دوشنبه 16 اسفند با آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت‌های این نمایش مشخص شد قیمت‌های لحاظ شده برای بلیت‌های این نمایش مبلغی بین 50 تا 70 هزار تومان است. یک نمایش قرار بود یک روز در سه نوبت 17، 19 و 21 روی صحنه برود که موجب تقویت این گمانه شد که گروه نمایشی صرفا نگاهی اقتصادی به ماجرا دارد.

مهدی شفیعی همچنین با اشاره به سوتفاهم‌هایی که در فضای مجازی پیش می‌آید و همه آن‌چه منظور افراد است را بیان نمی‌کند گفت: «تشکیل کمپین در این خصوص در شان هنرمندان تئاتری نیست. کسی نمی‌تواند منکر تئاتر مشهد، خراسان و پیشینه آن شود، خصوصا که این سال‌ها به همت هنرمندان، اجرای مستمر و افزایش مخاطب تئاتر را در این شهر شاهد بوده‌ایم. این هنرمندان تئاتر مشهد بوده‌اند که چراغ این هنر را در شهرشان روشن نگه داشته‌اند. اخیرا نیز حضور هنرمندان مشهد در جشنواره تئاتر فجر موید این رشد و شکوفایی به لحاظ کمی و کیفی بود.»

مدیر کل هنرهای نمایشی تاکید کرد: «اگر شرایط خوبی برای اجرای گروه‌های دیگر شهرها در مشهد فراهم شده است، باید دانست که زمینه آن را همین هنرمندان مشهدی و انجمن هنرهای نمایشی فراهم کرده‌اند؛ هنرمندانی که توانسته‌اند با مخاطب‌شان ارتباط خوبی بر قرار کنند.»

مهدی شفیعی با اشاره به این نکته که با توجه به اطلاعاتی که در چند ساعت گذشته گرفته به نظر می‌رسد سوتفاهمی رخ داده است گفت: «خروجی فضای مجازی که همه از آن مطلع هستیم و پیام‌های مکتوب مندرج در این فضا همه آن‌چه که مد نظر نویسنده و گوینده بوده را نشان نمی‌دهد. مهرداد کورش‌نیا از هنرمندان خوب تئاتری و خودش شهرستانی است و تئاترهایش را همیشه در کرج اجرا کرده است. نوید محمدزاده هم قبل از این که یک چهره سینمایی باشد یک بازیگر تئاتر است و پیش از شناخته شدن در دنیای سینما در همین نمایش بازی کرد و توانست تماشاگرش را راضی کند. می‌دانم همه گروه‌های مشهد هم برای مخاطب و اجرا ارزش قائل هستند. حتما دیدار و گفت و گو می‌تواند سوتفاهم ها را حل می کند.»

این مدیر تئاتری از همه هنرمندان خواست این موضوع را سوءتفاهم در مسائل داخل خانواده تئاتر تلقی کنند و به احترام مخاطب این قبیل مسائل را کنار بگذارند.

او ادامه داد: «امروز صحبتی با سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی داشتم که از مدیران خوب و مدبر ارشاد است. همچنین با  سیدجواد اشکذری رئیس انجمن هنرهای خراسان رضوی و با مهرداد کورش‌نیا کارگردان «آخرین نامه» صحبت کردم. از همه دوستان و هنرمندان گروه های نمایشی می خواهم با سعه صدر همیشگی و با احترام به مخاطب با موضوع برخورد کنند. البته تصمیم گیرنده نهایی مرجع صدور پروانه اجرا خواهد بود. امیدوارم به احترام مخاطب شاهد حضور گروه و نمایش در مشهد باشیم.»

پیش از این سید جواد اشکذری رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از لغو شدن اجراهای این نمایش خبر داده بود.

 

 

نوید محمدزاده نمایش آخرین نامه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین