کد خبر: 25806 A

سجاد افشاریان یک تئاتر را تعطیل کرد / واکنش متفاوت تماشاگران

سجاد افشاریان یک تئاتر را تعطیل کرد / واکنش متفاوت تماشاگران

اجرای نمایش «روزهای بی‌باران» به کارگردانی محمدامین بهروزی عصر دوشنبه ۱۹ شهریورماه با تصمیم سجاد افشاریان بازیگر این نمایش در اعتراض به بازداشت دو چهره تئاتری کنسل شد.

ایران آرت: عصر امروز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه تماشاگرانی که برای تماشای «روزهای بی‌باران» به تئاتر شهرزاد آمده بودند، پس از تاخیری ۲۰ دقیقه‌ای به سوی سالن شماره پردیس هدایت شدند ولی کارگردان این نمایش روی صحنه حاضر شد و در سخنانی گفت: ما روزهای خوبی را نمی‌گذارنیم زیرا ۲ نفر از چهره‌های تئاتری بازداشت شده‌اند. من به عنوان کارگردان ساعت‌ها تلاش کردم سجاد افشاریان بازیگر کار را متقاعد کنم که به احترام شما امشب روی صحنه برویم ولی درنهایت آقای افشاریان راضی نشدند.

به گزارش مهر، سجاد افشاریان بازیگر «روزهای بی باران» در ادامه صحبت‌های بهروزی گفت: دوربین‌هایتان را بیرون آورده و این صحنه را ضبط کنید. ۲ روز است خانم کاظمی نویسنده و کارگردان تئاتر و سعید اسدی استاد دانشگاه و رییس مجموعه تئاتر شهر در بازداشت به سر می‌برند آن هم به دلیل انتشار یک تیزر که تقصیر آنها نبوده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر کنار هم نباشیم و از هم حمایت نکنیم روزی این اتفاق برای ما می‌افتد و دیگر کسی نیست از ما حمایت کند. تاکید می‌کنم این تصمیم و نظر من ربطی به تماشاخانه شهرزاد ندارد و دیگر اعضای گروه هم می‌توانند تصمیم دیگری داشته باشند.

این بازیگر تئاتر تاکید کرد: من وقتی کسانم را دستگیر کرده‌اند نمی‌دانم با چه انگیزه و امیدی باید روی صحنه بروم.

بهروزی کارگردان اثر هم در این بخش گفت: من به احترام شما تماشاگران حاضرم نقش آقای افشاریان را بازی کنم و حتی اگر همه بازیگران هم بروند حاضرم به تنهایی متن نمایشنامه را برایتان بخوانم، البته کسانی که بمانند باز هم پول بلیت به آنها برگردانده می‌شود.

این تصمیم با اعتراض برخی تماشاگران رو به رو شد و برخی نیز صحبت‌های افشاریان را با تشویق دنبال کردند.

مخالفان معتقد بودند تئاتر حرمت دارد و نباید اینگونه یک اجرا را کنسل کرد و همچنین می‌گفتند با کنسل کردن یک اجرا نمی‌توان کار فرهنگی کرد. عده‌ای نیز به دلیل اینکه از راه دور آمده بودند یا امکان حضور مجدد برای اجرا را نداشتند به این اتفاق معترض شدند.

تصمیم سجاد افشاریان در میان عوامل اجرایی نمایش «روزهای بی‌باران» نیز منتقدان و مخالفانی داشت.

در پایان تصمیم تماشاگران این شد که سالن را ترک کنند و اجرا کنسل شد. عوامل اجرای این نمایش تاکید کردند که این تصمیم ارتباطی با دست اندرکاران پردیس تئاتر شهرزاد ندارد. دست اندرکاران این پردیس هم در سخنانی اعلام کردند که موافق کنسل شدن این اجرا نبوده‌اند.

مریم کاظمی سجاد افشاریان سعید اسدی روزهای بی باران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین