کد خبر: 2563 A

جن «اخکک کندو» در تئاتر شهر ظاهر می‌شود!

جن «اخکک کندو» در تئاتر شهر ظاهر می‌شود!

کارگردان نمایش «اخکک اندو» از اجرای این نمایش در مجموعه تئاتر شهر فصل بهار خبر داد

ایران‌آرت: کارگردان نمایش «اخکک اندو» از اجرای این نمایش در مجموعه تئاتر شهر فصل بهار خبر داد و گفت: این نمایش پیشتر در جشنواره آیینی سنتی اجرا شده بود که به دلیل استقبال تصمیم گرفتیم در تئاتر شهر آن را اجرای عمومی کنیم.

 

هادی عامل کارگردان نمایش «اخکک اندو» و نمایش «افسانه ببر» در جشنواره تئاتر فجر به فارس گفت:‌ نمایش «اخکک اندو» دوره قبل در جشنواره آیینی سنتی حضور داشت و برای سال 96 نیز به سالن چهارسوی تئاتر شهر می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این نمایش از نمایش‌های شادی آور ایرانی است که با بازی‌های قدیمی به صحنه می‌رود،‌گفت: اخکک اندو اسم یک جن است که در یک خانه قدیمی زندگی می‌کند و باعث دردسر دو برادر دو قلو می‌شود که مشغول دعوا بر سر ارث و میراث هستند. این نمایش نوشته محمد مساوات است که هدایت هاشمی، حمید رحیمی، علی عامر هاشمی و میثم یوسفی آن را اجرا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نمایش حاضر استقبال خوبی در جشنواره آیینی سنتی داشته گفت: برای این سوژه ما خیلی تحقیق و پژوهش انجام دادیم برخلاف نمایش‌های تخت حوضی ساده و سیاه بازی به همین دلیل هم خوب درخشید.

این کارگردان اظهار داشت: اخکک اندو موجودی است که ما خودمان در نمایش‌های قدیمی مثل بقال بازی و دیگ بسر داریم در شکم بازیگر نقاشی چهره یک آدم شده و دو دست در کمر بازیگر تعبیه شده و زانوی بازیگر آخرین دکمه کت او می‌شود و صورت عروسک کمر بازیگر است و یک دیگ هم بر سرش قرار دارد که آن کلاه بازیگر می‌شود.

وی با بیان اینکه خیلی جاها مثل ترکیه تلاش کردند شخصیت این نمایش را برای خودشان کنند، توضیح داد: اما ما تمهیداتی اندیشیدیم تا شکم بازیگر مشخص نباشد و از پارچه استرچ استفاده کردیم تا سنتمان احیا شود.

 

 

هادی عامل اخکک کندو نمایش افسانه ببر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین