کد خبر: 2559 A

بهاره رهنما: هنرمندان بچه خنگ کم نداشته‌اند!

بهاره رهنما: هنرمندان بچه خنگ کم نداشته‌اند!

کار کردن با ایشان خیلی لذت بخش است و یک جورهایی طرفدار آقای کیانیان هستم. من سالیان سال شیفته آقای شکیبایی بودم و امیدوارم خاک ایشان بقای عمر آقای کیانیان باشد

ایران‌آرت: هفته نامه چلچراغ با بهاره رهنما که علاوه بر بازیگری 11کار تئاتر کارگردانی کرده در رابطه با جذابیت های تئاتر و تجربه همکاری با رضا کیانیان گپ زده است.

 

چند سالی است که حضور مداوم و پر رنگی دارید....

فکر می کنم من از اولش هم باید تئاتر کار می کردم . هر کسی در کارهای سختی مثل بازیگری کار می کند، روحیات خاصی دارد و روحیه من به تئاتر خیلی نزدیک تر است و در این رشته  هم ادامه تحصیل داده ام . در ضمن با اینکه در بچگی در تئاتر بین حرفه ای نبودم ولی همیشه دوست داشتم بازیگر تئاتر شوم. اما راه سینما برایم زود تر باز شد . حدود 25سال است که بازیگری را شروع کرده ام و حدود 15سال است که بازیگری روی صحنه را تجربه می کنم و قبلش فقط کارهای تصویری می کردم هنوز هم ورد به بازیگری تئاتر کار سخت تری است . چون جدا از استعداد یک حضور تمام عیار می خواهد که اگر نداشته باشی، آن اتفاقی که باید نمی افتد. برای همین است که آدم ها به سادگی به تئاتر ورود پیدا نمی کنند و ماندگار نمی شوند، البته متاسفانه در بخش کارگردانی این طور نیست و کارگردان های زیادی به پشتوانه ی تهیه کننده و دیدن چند نمایش، شروع به کار می کنند.

 

چه بخشی از کار تئاتر آن قدر لذت بخش است؟

تئاتر و زنده بودنش خیلی مهم است . بعد از پریا ، تئاتر مهم ترین چیز زندگی ام است . بعضی وقت ها از وقت پریا هم زده ام تا در دو کار همزمان باشم . در ضمن بعد از چهل سالگی هم آدم آن قدر وقت ندارد که در حیطه های مختلف باشد. با وجود اینکه انرژی من زیاد و زبانزد است ولی انرژی اصلی ام را در تئاتر و ادبیات گذاشته ام . البته وسوسه کارگردانی سینما در همه جای دنیا سراغ بازیگرها می آید و شاید در سه چهار سال آینده من هم سراغ این کار بروم.

 

پای دخترتان را هم که به تئاتر باز کردید.

چه خوب شد که گفتید. من پریا را نیاوردم. این بچه از دست همین قضاوت ها رفت خارج از کشور درس بخواند، چون فکر می کنند اگر پریا قاسم خانی ، پگاه آهنگرانی ، باران کوثری شناخته شده اند، به واسطه حضور پدر و مادرشان است . در صورتی که بچه های خنگ زیادی از پدر و مادرهای هنری بوده اند که وارد این حوزه شده اند ولی موفق نشده اند . آقای مرادی به دنبال یک دختر فلوتیست بود و کار پریا را در هنرستانش دیده بود.

 

بله در جریان هستم . آقای مرادی به من گفته بود که حتی تا زمان تمرین ، فامیلی پریا را نمی دانست .

چه جالب نمی دانستم . من خیلی از آقای مرادی ممنونم که این فرصت را در اختیارش گذاشت ، چون پریا به تئاتر علاقه داشت و بعد از آن اجرا یک پرفورمنس را خودش کارگردانی و بازی کرد.

 

چطور شد که بازی در نمایش "حرفه ای" را قبول کردید؟

ادبیات بلوک شرق نزدیکی خاصی به ساختار اجتماعی ما دارد که شوخی ها و طنز گزنده اش به ما هشدار می دهد . شما در نوشته های خیلی از نویسنده های دیگر مثل هرابال و کوندرا هم احساس می کنید این برهه ای از تاریخ کشور ماست . واقعیت هم این است که آقای کیانیان نگاه سیاسی در این کار ندارد و نگاهشان خیلی انسانی است .

 

تجربه کارکردن با رضا کیانیان چطور بود؟

من تازه فهمیدم که اولین تجربه کارگردانی شان است . کار کردن با ایشان خیلی لذت بخش است و یک جورهایی طرفدار آقای کیانیان هستم. من سالیان سال شیفته آقای شکیبایی بودم و امیدوارم خاک ایشان بقای عمر آقای کیانیان باشد، چون مشرب فکری و دیدگاهش برایم خیلی محترم بود ، البته کارگردان سختگیری است و ما از ایشان حساب می بریم.

 

 

 

 

 

 

بهاره رهنما رضا کیانیان نمایش حرفه ای پریا قاسمخانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین