کد خبر: 23444 A

ماجرای عجیب عاشقی هیتلر روی صحنه تئاتر

ماجرای عجیب عاشقی هیتلر روی صحنه تئاتر

اصغر خلیلی نمایش "دیکتاتور عاشق" را به عنوان اولین اثر از سه‌گانه نمایشی با مضمون کمدی سیاسی، روی صحنه خواهد برد.

ایران آرت: اصغر خلیلی که در کارنامه هنری‌اش اجرای نمایش‌های تاریخی را به ثبت رسانده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، گفت:‌ نمایش «دیکتاتور عاشق» به تهیه‌کنندگی سعید سفرپور از اول مرداد‌ماه در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این اثر، کار کمدی سیاسی است که به موضوع ازدواج هیتلر به عنوان یکی از کوتاه‌ترین ازدواج‌های جهان خواهد پرداخت. از آنجا که این ازدواج بسیار کوتاه بوده، ما لحظه‌ای را به تصویر کشیده‌ایم که قصه کمدی سیاه است.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: نمایش «دیکتاتور عاشق» وفادار به زمان است و در سال 1945 روی داده، بنابراین طراحی صحنه و لباس و فضای نمایش آن هم نزدیک به همان دوره تاریخی است. البته ما از یکسری موارد که باعث شکستن‌های زمانی به لحاظ فضاسازی کمیک می‌شود نیز، استفاده کرده‌ایم.

خلیلی اظهار کرد: نمایش «دیکتاتور عاشق» بار طنز بسیار بالایی دارد، شخصیت‌های نمایش حقیقی هستند اما اتفاقات آن ساخته و پرداخته ذهن ما است.

وی ادامه داد: ما سه نمایش را با یک مضمون تولید خواهیم کرد و نمایش «دیکتاتور عاشق»، اولین اثر از این تریلوژی است.

این کارگردان تئاتر در اشاره به نقش‌آفرینان نمایشش اظهار کرد: علیرضا زمانی‌نسب، سوسن پرور، غزاله جزایری، حمیدرضا کاظمی‌پور، حامد نظامی، محمد سیاه‌پوش، آرمان آشتیان، فاطمه مردانی، مجتبی مجیدی و حسین سپهرنژاد نقش‌آفرینان این اثر هستند؛ همچنین بهزاد بالایی دستیار کارگردان، بهنام بازیار آهنگساز و سپید صمدزاده دستیاور دوم کارگردان است.

نمایش «دیکتاتور عاشق» از اول مرداد‌ماه هر روز ساعت 19:15 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

هیتلر اصغر نعیمی دیکتاتور عشق
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین