کد خبر: 18899 A

مشکل مشایخی و انتظامی ریشه در گذشته دارد / من و زنم را اخراج کردند

مشکل مشایخی و انتظامی ریشه در گذشته دارد / من و زنم را اخراج کردند

بهزاد فراهانی گفت: ما کینه تلخی نسبت به بعضی‌ها داریم منتها تئاتر آن‌قدر مقدس، محترم و شریف است که ما فقط در مورد خوبی‌هایش حرف می‌زنیم.

ایران آرت: بهزاد فراهانی، بازیگر باسابقه تئاتر به ماجرای اختلاف جمشید مشایخی و عزت‌الله انتظامی واکنش نشان داد.

به گزارش ایران آرت، این بازیگر درباره اختلاف بین مشایخی و انتظامی گفت: مشکلاتی که قبل از انقلاب وجود داشته، در دل من هم ریشه دارد. بعضی‌های‌مان می‌توانیم از آن بگذریم ولی بعضی‌ها نمی‌توانیم.

وی افزود: من و زنم جزو اخراجیون اداره تئاتر هستیم. ما به جرم اندیشه‌های‌مان از اداره تئاتر اخراج شدیم. پس کینه تلخی نسبت به بعضی‌ها داریم منتها واقعیت این است که تئاتر آن‌قدر مقدس، محترم و شریف است که ما فقط در مورد خوبی‌هایش حرف می‌زنیم نه بدی‌هایش.

kgGpESjs9sy3

پیش از این روزنامه هفت صبح در مورد اختلاف بین مشایخی و انتظامی نوشته بود: یافتن ریشه اختلافات جمشید مشایخی با عزت الله انتظامی و علی نصیریان کار راحتی نیست و تقریبا تمام افرادی که در ریز این ماجراها بودند سعی می کنند از یادآوری آنها خودداری کنند. یکی از کارشناسان سینما در گفت‌و‌گویی از راز این اختلافات پرده بر‌می‌دارد که بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم.

تقریبا از حوالی سال های 1343، 1344 بود که جمشید مشایخی در تئاتر سنگلج به چهره ای شناخته شده تبدیل شده بود و آرام آرام در صحنه اجرا یکه  تازی می کرد. در آن سوی میدان دو قطب دوست داشتنی دیگر به نام عزت الله انتظامی و علی نصیریان وجود داشتند که در ابتدا این سه نفر توانستند به خوبی با یکدیگر هماهنگ شوند و تیم مناسبی را ایجاد کردند.

همه چیز داشت خوب پیش می رفت اما اختلاف سلیقه ها آرام آرام خودش را نشان داد. علی نصیریان و عزتالله انتظامی به یکدیگر نزدیک تر شدند و جمشید مشایخی دورتر. تفاوت های فکری و شخصیتی نیز در این اتفاق بی تاثیر نبود.

عزت الله انتظامی و علی نصیریان به عضویت در اداره تئاتر درآمدند و مدیریت اجراها را به عهده گرفتند. از این جا به بعد، اختلافات و سوءتفاهم ها عمیق تر می شود. به بخری اجراهای جمشید مشایخی کمتر بها داده می شود مشایخی معتقد بود آن دو نفر به اجراهای افراد و گروه های نزدیک به خودشان توجه ویژه تری داشتند و سبب شده اند مشایخی از صحنه دور شود.

نکته جالب در اداره نمایش به سال 1355 و 1356 بر می گردد. یعنی زمانی که علی نصیریان مدیر آن اداره بود و برخی از گروه های بازیگران از جمله جمشید مشایخی نسبت به تصمیمات این اداره اعتراض داشتند. پس از انقلاب اداره نمایش دوباره بازگشایی می شود و میان بازیگران برای انتخاب مدیر آن رای گیری می شود. حالا این بار قرعه به نام جمشید مشایخی می افتد و بازیگرانی که از تصمیمات قبلی اداره نمایش ناراضی بودند رای به ریاست جمشید مشایخی می‌دهند.

جمشید مشایخی عزت الله انتظامی بهزاد فراهانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین